Günahlar, Allah Ve Rasulü'nün Kula Lanet Etmesi Sonucunu Doğurur

0 0 0
                                    

📌(Günahlar, Allah ve Rasûlünün Kula Lanet Etmesi Sonucunu Doğurur)

▪️Günahların bir başka olumsuz etkisi de kulu, Rasûl sallallahu aleyhi ve sellem'in laneti altına sokmasıdır.Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem birtakım günahlara lanet etmiştir. Oysa lanet edilen daha büyük günahlar da vardır ki o günahları işleyen kimseler bu lanetin kapsamına hayli hayli girerler.

♦️Meselâ Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem dövme yapan ve yaptıran kadına, saç ekleyen ve ekleten kadına, kaşları alan ve aldıran kadına, dişleri inceltip seyrelten ve seyrelttiren kadına lanet etmiştir.

♦️Faiz yiyene, yedirene,kaydını tutana ve şahidliğini yapana lanet etmiştir.  (1)

♦️Hulle yapan ve yaptıran erkeğe lanet etmiştir.

♦️Hırsızlık yapana lanet etmiştir. (2)

♦️İçki içene, içki servisi yapana, üretene, ürettirene, satıcısına, müşterisine, kazancını yiyene, taşıyana ve içkinin taşındığı kişiye lanet etmiştir. (3)

♦️Arazideki alametleri ve sınırları değiştiren kimseye lanet etmiştir. (4)

♦️Ana-babasına lanet edene lanet etmiştir. (5)

♦️Canli bir şeyi hedef alarak okla (vb. aletle) atış yapana lanet etmiştir. (6)

♦️Kadınlara benzeyen erkeklere ve erkeklere benzemeye çalışan kadınlara lanet etmiştir. (7)

♦️Allah'tan başkası için hayvan boğazlayana lanet etmiştir. (8)

♦️Bidat veya kötülük ihdas eden ya da böyle bir fiilde bulunan kimseyi koruyana lanet etmiştir. (9)

♦️Tasvir yapanlara lanet etmiştir. (10)

♦️Lut kavminin fiilini işleyene lanet etmiştir. (11)

♦️Ana-babasına sövene lanet etmiştir. (12)

♦️Âmâ kimsenin yolunu kaybetmesine neden olana lanet etmiştir (13)

♦️Hayvanları cinsel istismara uğratana lanet etmiştir. (14)

♦️Hayvanın yüzünü dağlayarak işaretleyene lanet etmiştir. (15)

♦️Müslümana zarar verene veya aldatana lanet etmiştir. (16)

♦️Kabirleri çokça ziyaret eden kadınlara, kabirlerin üzerinde mescid yapanlara, kabirleri kandillerle aydınlatanlara lanet etmiştir. (17)

♦️Kadınla kocasının; köle ile efendisinin arasını bozana lanet etmiştir. (18)

♦️Kadina arka yoldan yaklaşana lanet etmiştir. (19)

♦️Kocasının yatağını terk etmiş olarak geceyi geçiren kadına sabaha dek meleklerin lanet edeceğini haber vermiştir. (20)

♦️Kendi soyunu babasından başkasına nispet edene lanet etmiştir. (21)

♦️Kardeşine silahla işaret eden, silah doğrultan kimseye meleklerin lanet edeceğini bildirmiştir. (22)

♦️Sahabîlere söven kimseye lanet etmiştir.

♦️Allah teâlâ, Kitâbı'nda, yeryüzünde bozgunculuk yapan ve akrabalık bağlarını koparan kimseye lanet etmiştir.

♦️Allah'a ve Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem'e sıkıntı veren, inciten kimseye de lanet etmiştir.

♦️Allah teala'nın indirmiş olduğu delilleri/kanıtları ve hidayeti ketmedip gizleyen kimseye lanet etmiştir.

♦️Evli, bir şeyden haberi olmayan imanlı kadınlara ahlak sızlık iftirası atanlara lanet etmiştir.

♦️Kâfirlerin yolunu Müslümanların yolundan daha doğru, daha düzgün gösterenlere lanet etmiştir.

♦️Kadın giysisi giyen adama ve erkek giysisi giyen kadına lanet etmiştir. (23)

♦️Rüşvet alana, verene ve aracılık edene lanet etmiştir. (24)

▪️Bunlardan başka sebeplerden ötürü de lanet etmiştir. Sözü edilen fiilleri işlemek, bunları işleyen kişinin Allah'ın, Rasûlünün ve meleklerinin lanet ettiği kimselerden olmaya rıza göstermesinden başka bir şey ihtiva etmiyor olsaydı şayet, bunda bile o fiilleri terk etmeye yönelik bir davet bulunurdu.

📌Dipnotlar

📚(1) Müslim, H. No. 1598,

📚(2) Buhari, H. No: 6783, Müslim, H. No. 1687

📚(3) Tirmizi, H. No: 1295; Ibn Mace. H. No: 3381.

📚(4)Müslim,H. No: 1978.

📚(5)Yukanda geçen hadisin bir bölümüdür.

📚(6)Buhari, H No: 5515, Müslim, H. No. 1958,

📚(7)Buhâri, H. No: 5885.

📚(8)İki hadis önce geçen Ali b. Ebi Talib hadisinin bir bölümüdür.

📚(9)İki hadis önce geçen Ali b. Ebí Tâlib hadisinin bir bölümüdür.

📚(10)Buhâri, H. No: 2086.

📚(11)Ahmed, Müsned, 1/309, 317.

📚(12)Yukarıda sözü edilen Ali b. Ebi Talib radiyallahu anh hadisinin bir bölümüdür.

📚(13)İki hadis önce geçmiş olan İbn Abbâs radiyallahu anhuma hadisinin bir bölümüdür.

📚(14)Ebû Dâvûd, H. No: 4464.

📚(15)Müslim, H. No: 2117.

📚(16)Tirmizî, H. No: 1941.

📚(17)Ebû Dâvûd, H. No: 3236; Tirmizî, H. No: 320.

📚(18)Ebû Dâvûd, H. No: 5170.

📚(19)Ebû Dâvûd, H. No: 2162.

📚(20)Buhârî, H. No: 5194; Müslim, H. No: 1436.

📚(21)Buhârî, H. No: 111; Müslim, H. No: 1370.

📚(22)Müslim, H. No: 2616.

📚(23)Ebû Dâvûd, H. No: 4098.

📚(24)Tirmizi,H.No:1336.

@kalplerin_ilaci☘

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 21 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Kalbin İlacı (İbn-i Kayyım)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin