Günah Zillet Ve Alçaklığa Sebeb Olur

0 0 0
                                    

📌(Günah, Zillet ve Alçaklığa Sebep Olur)

🔺Günahın olumsuz etkilerinden biri de onun kaçınılmaz olarak alçaklık ve zillet sonucunu doğurmasıdır. Çünkü izzet, üstünlük ve onur tamamıyla Allah'a itaatte saklıdır. Nitekim Allah teala şöyle buyurmuştur:

"Kim izzet ve şeref istiyor idiyse, bilsin ki, izzet ve şerefin hepsi Allah'ındır..." (Fatir, 10)

🔺Yani izzeti ve şerefi Allah'a itaat ederek talep etsin! Çünkü bunu ancak Allah'a itaatte bulabilir.
Seleften birinin yaptığı dualardan biri şöyledir: "Allah'ım! Sana itaat etmekle beni aziz eyle! Sana karşı günah işlemekle beni zelil kılma!"

📚 Bu zat Cafer-i Sadık'tır.Bkz.Hılyetu'l-Evliya,3/196

🔺Hasan-ı Basrî şöyle demiştir: "Katirlar toynaklarıyla ses çıkararak onları taşısalar da, binek hayvanları uysal bir şekil de onlara boyun eğseler de günahın getirdiği alçaklık onların (günahkârların) kalplerinden ayrılmaz. Yüce Allah, Kendisine isyan eden kimsenin alçaklık ve zillet içinde olmasından başka bir şeye hoşnutluk göstermemiştir."

📚 Bkz.Hılyetu'l-Evliya,2/149

🔺Abdullah b. el-Mubarek şiirsel bir ifadeyle şöyle demiştir: "Günahlar kalplerin ölümüne neden olur. Günah bağımlısı olmak alçaklıktan başka bir şey getirmez. Günahları terkeden kalp canlılık kazanır. Nefis için en iyisi, günaha isyan etmektir. Krallarla kötü din adamlarından başka dini ifsad eden kim vardır?!"

@kalplerin_ilaci🍃

Kalbin İlacı (İbn-i Kayyım)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin