💌(DUA NE ZAMAN KABUL EDİLİR)
Dua ile şu hususlar bir arada bulunduğunda...
-Kalbin hazır olması ve talep edilen şeye tam olarak kendini vermesi.
-Altı icabet vaktinden birine denk gelmesi: Gecenin son üçte birinde, ezan okunurken, ezan ile kamet arasında,farz namazların sonrasında,Cuma namazında imamın hutbeye çıkmasından namazın kılınmasına dek olan sürede ve ikindiden sonra günün son anında...
-Kalpte huşunun,Rabbin huzurunda boyun bükmüşlük ve acizlik halinin, yalvarma ve yakarma halinin, rikkatin var olması...
-Dua ederken kıbleye yönelmek...
-Taharet üzere olmak...
-Allah’a hamd ederek, O’nu överek duaya başlamak...
-(İkinci olarak da) Allah’ın kulu ve rasulu Muhammed sallahu aleyhi ve sellem’e salavatta bulunmak...
-Ardından, ihtiyacını dile getirmeden önce tevbe ve istiğfarda bulunmak...
-Sonrasında Allah’ın himayesine mazhar olmayı istemek;dilediğini ısrarla ve azimli bir şekilde talep etmek. Acizliğini gösteren nazik ve yumuşak ifadeler kullanarak yalvarmak. Korku ve ümit içinde dua etmek dua etmek. Allah teala’nın isimlerini,sıfatlarını ve tevhidini vesile kılmak...
-Duadan önce tasaddukta /infakta bulunmak...
Bu şartları taşıyan bir dua – neredeyse kesinlikle- reddolunmayacak bir duadır.Özellikle de Peygamber sallahu aleyhi ve sellem’in, icabetin mahali olduğunu, ismi a’zamı ihtiva ettiğini haber verdiği dualara denk bir dua olursa, reddolunmaz.
Bu tür dualardan biri Sünen kaynaklarında ve ibn Hibban’ın Sahih’inde Abdullah b. Burayde’nin, babasından rivayetle aktardığı hadiste yer almaktadır. Buna göre Rasulullah sallahu aleyhi ve sellem,bir adamın ‘’Allah’ım! Senin Allah olduğuna, doğmamaış ve doğurmamış olduğuna,hiçbir şeyin senin dengin olmadığına şahidliğimi vesile edinerek Senden dilekte bulunuyorum .’’ diyerek dua ettiğini işitmiş ve ‘’ ( Bu adam) kendisiyle dilekte bulunulduğunda Allah’ın bahşettiği , dua ettiğinde icabet ettiği isimle dilekte bulunmuştur.’’ buyurmuştur.
Bir lafza göre de ‘’ İsmi- a’zamı ile Allah’tan dilekte bulundun.’’ buyurmuştur.
( Ebu Davud, H.No: 1493; Tirmizi,H.No:3475)
Yine Sünen kaynaklarında ve İbn Hibban’ın Sahih’inde Enes b. Malik Rasulullah sallahu aleyhi ve sellem ile birlikte oturmaktayken bir adam namaz kılıyordu. Daha sonra bu adam şöyle dua etti: ‘’ Allah’ım! Senden dilekte bulunuyorum. Senden istiyorum. Hamd Sana’dır. Senden başka ilah yoktur.
Ey Mennan! Gökleri ve yeri eşsiz bir şekilde var eden! Ey celal ve ikram sahibi! Ey ebedi diri olan Hayy! Ey her şeyin iradesini yürüten Kayyum!’’ Bunun üzerine Peygamber sallahu aleyhi ve sellem, ‘’(Bu adam ) kendisiyle dua edildiğinde Allah’ın kabul buyurduğu, dilekte bulunulduğunda bahşettiği ism-i a’zamı ile Allah’a dua etti.’’ dedi.