Günahların Tekrarı

0 0 0
                                    

📌(Günahların Tekrarı Kalpte O Günahlara Ülfet ve Muhabbet Peyda Eder)

▫️🥀▫️Bahsi geçen olumsuz etkilerden bir başkası da günahları çirkin görme halinin kalpten sıyrılıp gitmesi ve günahların normal görülmesidir. Böyle bir durumda kişi, yaptıklarına şahid olunmasını ve kendisi hakkında konuşulmasını kendi iç dünyasında dahi çirkin görmez.

▫️🥀▫️Fısk ehli kimseler nezdinde bu hal, ar damarının çatladığı ve lezzetin/hazzın eksiksiz olarak alındığı en son noktadır. Öyle ki böyle kimselerin kimisi işlediği günahla iftihar edebilir, "Hey falan kişi! Ben şöyle şöyle günah işledim." diyerek o günahı işlediğini, bilmeyenlere anlatabilir.

▫️🥀▫️Bu tür insanlar affedilmezler; onlarin önündeki tevbe kapıları tıkalıdır, genellikle de onların yüzlerine kapanmıştır.
Nitekim Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurmuştur: “Ümmetimin tamamı affedilir. Cehren günah işleyenler bundan müstesnadir. Allah'ın kulun ayıbını örtmesi sonrasında ise kulun 'Ey falan kimse! Ben şu gün şöyle şöyle bir şey işledim.' diyerek kendi ayıbını ortaya dökmesi, Rabbi gizlediği halde kendi hayâ örtüsünü bizzat kendisinin kaldırması da günahı cehren işleme kapsamındadır."

📚Buhârî, H. No: 6069; Müslim, H. No: 3990.

@kalplerin_ilaci🌿

Kalbin İlacı (İbn-i Kayyım)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin