📌 (Masiyetin Zararı ve Masiyet İşlenmesinin Akıbeti hakkında)
🌟Devam ettiği takdirde kulun dünyasını da, ahiretini de berbat edecek olan derdin çaresinin ne olduğunu zikretmekle ilgili konumuza geri dönelim.
Şu bilinmeli ki günahlar ve masiyetler -kaçınılmaz olarak- zarar vermektedir. Bunların kalp üzerindeki zararları,derece bakımından farklılık olmakla birlikte zehirlerin beden üzerindeki zararına benzer.🌟Dünyada ve ahirette sebebi günahlar ve masiyetler olmayan bir kötülük ve dert var mı ki?!
İlk babamız ile ilk anamızı (Âdem ile Havva'yı) cennetten -lezzet, nimet, neşe ve sevinç diyarından- acı, hüzün ve musibet diyarına çıkartan nedir? İblis'in göklerin hükümranlığının dışına itilmesine sebep nedir?
Kovulmasına, lanetlenmesine, içinin ve dışının meshedilip değiştirilmesine neden olan, suretinin en kötü, en çirkin hale getirilmesine, iç dünyasının çirkefleşmesine, yakınken uzak edilmesine, rahmet halinin lanet haline dönüşmesine, güzelliğinin çirkinliğe döndürülmesine, cennetin alev alev yanan bir cehenneme çevrilmesine, imanın küfre dönüşmesine, el Veli (en yakın dost) ve el-Hamîd (övgüye değer olan) Allah'ın dostluğunun en büyük düşmanlığa ve ayrılığa dönüşmesine, tesbih, takdis ve tehlillerin küfür, şirk, yalan, kandırmaca ve ahlaksızlık sözlerine dönüşmesine, iman giysisinin küfür, fisk ve isyan elbisesine dönüşmesine neden olan şey nedir?🌟İşte İblis, Allah teâla karşısında bu şekilde alçaldıkça alçalmış, o kadar değersizleşip gözden düşmüştür ki Rab teâla'nın gazabı onun üzerine adeta çökmüş, onu en aşağılara yuvarlamış ve onu en kötü şekilde helake sürüklemiştir. Sonunda da iblis, her fasık, her mücrim için rol-model alınacak önder haline gelmiştir. O malum kulluk ve liderlik konumundan sonra, böyle bir örnekliğe razı olmuştur!
Emrine muhalefet etmekten, yasaklarını çiğnemekten Sana sığınırız Allah'ım!
🌟Suyun dağların zirvesine kadar çıkması, bunun sonucunda da yeryüzü halkının tamamının boğulmasına sebep nedir? Ad kavmine rüzgarı musallat eden ve neticede içi boş hurma ağaçlarının kökleri gibi ölü vaziyette yere serpilmelerine sebep olan nedir? Uğradığı her yeri, yurtlarını, tarlalarını ekinlerini, hayvanlarını yıkıp geçen ve kıyamet gününe dek gelecek olan milletler için ibretlik hale dönüştüren o rüzgarın gelmesine sebep nedir?
🌟Bedenlerindeki kalpleri lime lime eden o dayanılmaz çığliğin Semud kavmine gönderilmesinin sebebi nedir? Livata işlenen yerleşim yerlerinin, içinde yaşayan köpeklerin ulumalarını meleklerin işiteceği kadar yukarılara çıkarılmasına ve ardinda da tepe taklak edilmesine, halklarin tamamıyla helak edilip üzerlerine gökten sicim gibi taşlar yağdirilmasına sebep nedir? Kendileri gibi olan toplumların veya başka milletlerin başına gelmeyen böyle cezaların onların başına bir arada gelmesinin nedeni nedir? O milletin yaşadıkları zalimlere hiç de uzak değildir!
🌟Şu'ayb kavminin üzerine azap bulutlarının gönderilmesinin sebebi nedir? Bu bulut onların tam tepelerine geldiğinde alev alev ateşler yağdırmaya başlamıştır.
🌟Firavunun ve kavminin denizde boğulmasına sebep olan, ardindan da ruhlarının cehenneme taşinmasina neden olan nedir? Bedenleri suda boğulmakla, ruhları cehennemde yanmakla cezalandırılmıştır.
🌟Karun'u, evini-barkını, malını ve ailesini yerin dibine geçiren sebep nedir?
🌟Nuh'tan sonraki asırlarda yaşayanların türlü cezalarla helak edilmesine, tarumar edilmesine sebep nedir?
🌟Ya-Sin süresinde sözü edilen kişinin mensubu olduğu kavmin, geride hiç kimse kalmamacasına, dayanılmaz bir çığlikla helak edilmesine sebep nedir?