Šanca (Charles Leclerc/Daniel Ricciardo) 2/2

185 12 4
                                    

Prechádzala sa cudzím mestom, kde ju nikto nepoznal. Mrazivé počasie jej dovolilo zatajiť sa medzi okoloidúcimi hrubým kabátom, čiapkou a šálom omotaným okolo krku a tváre.

"Julie?"

Mesto, v ktorom mala pracovné povinnosti a ktorého krásy práve spoznávala malo vyše milióna obyvateľov a ďalších niekoľko desiatok tisíc turistov denne.

Aká je pravdepodobnosť, že sa tam stretne práve a ním?

"Daniel." vydýchla pri pohľade na priateľa, ktorý bol, rovnako ako ona, zahalený zimným oblečením.
"Nezdalo sa mi to. Si to ty." šál si stiahol z tváre a široko sa na ňu usmial. "Čo tu robíš?"
"Ja som tu mala fotenie. Čo tu ale robíš ty?" zavesila sa mu na ruku a spoločne kráčali úzkou uličkou ku kamennému mostu, ktorý Julie chcela vidieť.
"Tak je zima, máme voľno, rozišiel som sa s Heidi a tak som prišiel do Európy skúmať jej krásy." Julie cítila ako mykol ramenami.
"Rozišiel si sa s Heidi?!"
"Lepšie povedané, ona so mnou." dodal. "Vraj sme príliš rozdielny, nezaujímam sa o ňu a som veľa preč."
"Si veľa preč." Julie súhlasne kývala hlavou. "Na jednej strane jej rozumiem, na druhej strane, vedela do čoho ide keď s tebou začala chodiť."
"Tak asi jej už nie som dosť dobrý." mávol rukou. "To je jedno. Pár dní to bolo zlé ale od kedy som v Európe, je tá bolesť znesiteľnejšia."

Kráčali rovnakým smerom, mlčky, ako keby sa vopred dohodli.

"Mrzí ma to. Heidi som mala rada. Bola fajn-"
"Ľudia prídu a odídu. Asi sme si neboli súdení-"
"Aspoň ťa okato nepodvádzala kadiaľ chodila, zatiaľ čo-" opäť do nej vošla zlosť. "Prepáč." šepla.
"A čo? Že máš stále na neho ťažké srdce? Je to pochopiteľné, Jul." Daniel si ju pritiahol ku sebe, objímajúc ju okolo pliec. "Boli ste manželia. Máte spolu dieťa."
"Ne- Nechcem o tom hovoriť. Prepáč. Sme rozvedení niečo cez rok a zatiaľ čo on si užíva slobodu a stále má pri sebe niekoho nového, ja sa starám o Lizzie. Všetky útrapy rodičovstva sú na mne. On si ju vezme keď má na ňu čas a potom je najlepší rodič, pretože nekričí, nezakazuje, všetko jej kúpi-"

Rozrozprávala sa a Daniel ju pozorne počúval.
Videl na nej, že sa trápi. Už keď bola ako hosť na posledných závodoch videl, že nie je vo svojej koži. Bola na všetko sama a pritom vídala muža, ktorého kedysi milovala zo všetkých najviac, ako je šťastný s inými ženami.

"Chcel som ťa pozvať na vianočný punč na trhu, ale asi to chce dnes niečo silnejšie." uškrnul sa Daniel.

Prešli sa trhmi na námestí, nakúpili pár darčekov, napokon však skončili v teple reštaurácie v hoteli, kde bola Julie ubytovaná.

"Ďakujem za dnešok, Danny. Tak nečakané stretnutie a pritom mi to urobilo neuveriteľne krásny deň."
"Som tu pre teba, Jul. To dobre vieš." objal ju a na rozlúčku ju pobozkal na čelo. "Dávaj si pozor. Hádam sa čoskoro uvidíme."

• • •

"Mamka? Myslíš, že ma aj dnes ocko vezme na jachtu? Minule to bolo super! Skákali sme do mora! A teta Alex mi vtedy sľúbila, že ma nabudúce vezme do múzea-"
"Kto?"
"Teta Alex. Ockova kamarátka. Bola tam s nami. Tak by ma mohla vziať do múzea. Má rada obrazy-"

Rozprávanie malej Elizabeth prerušil zvonček a Julie išla otvoriť.

"Lizzie! Ocko je tu!" otočila sa smerom k obývačke, keď zbadala vo dverách Charlesa.
"Ahoj, Jul."
"Ahoj." držala si odstup.
"Vyzeráš dobre."
"Viem." mykla plecami. "Máš všetky veci, zlatko?"
"Mám. Aj u ocka ešte nejaké mám." batoh podala Charlesovi. "Ahoj oci!" objala ho.
"Ahoj, princezná." kľakol si ku nej a pobozkal na líce. "Tešíš sa na víkend? Pôjdeme sa povoziť-"
"Povoziť?!"
"Áno. Pôjdeme do Milána-"
"No nepôjdete!" pokrútila hlavou Julie.
"Ale mami!"
"S tebou sa nerozprávam, Lizzie. Počkaj na ocka v aute." sklonila sa ku nej a do vlasov jej vtisla bozk. "Ľúbim ťa. Bav sa."
"Aj ja ťa ľúbim."

Zbierka príbehov || jazdci F1Where stories live. Discover now