Ik voelde dat iemand mij aankeek...

74 2 0
                                    

De bel ging, geschiedenis was afgelopen.

"Hey, ik ben Ally. Wil je bij mij komen zitten in de pauze?" vroeg ik aan Kim.
"Hai, leuke naam! Ja ik kom graag bij je zitten" zei ze glimlachend. Ik voelde dat iemand mij aankeek en ik draaide me bij en een van de Jacks, met blond haar, keek mij aan. Ik keek terug en hij keek snel weer weg, alsof hij zich betrapt voelde. 

Kim en ik liepen samen naar de aula waar we gingen zitten aan een tafel.

"Dus Ally, vertel is wat over jezelf" zei Kim. "Nou oke, ik ben Ally Willems. Ik kom ook uit Nederland, maar wij zijn verhuist omdat bijna de hele familie hier woonde. Ik ben ook 15. Ik heb een oudere zus, Lauren van 18 jaar. Ik houd heel veel van muziek, en ik doe fitness. Ik lees veel en ja dat is het wel zo'n beetje" zei ik en we lachten.

Ik wou nog niks vertellen over het gepest van die jongens, want ik ken Kim pas 1 uur ofzo.

"Je lijkt me best aardig" zei Kim met een glimlach. "Haha dankje, jij ook!" zei ik en we lachten samen. "Zullen we anders na school samen wat gaan doen ofzo? Chillen?" vroeg Kim. "Jaa lijkt me heel leuk!" zei ik. "Oke deal! Dat is afgesproken! Haha" zei ze.

De bel ging weer. De pauze was afgelopen en de lessen begonnen weer.

Ik liep met mijn dienblad met afval terug. Ik werd heel hard geduwt en viel op de grond en het afval viel van de dienblad overal op de grond. Ik hoorde heel hard gelach en keek om en zag Nate staan met de andere jongens om hem heen. "Ally! Ally! Gaat het?" hoorde ik iemand roepen en Kim kwam eraan gerend. Ik stond op. "Ja hoor gaat wel" zei ik terwijl ik snel het afval op pakte en het in de prullenbak gooide. Het dienblad gaf ik aan de kantine jufvrouw. 

Samen met Kim liep ik naar het lokaal. "Wat gebeurde er?" vroeg Kim toen we zaten in het lokaal. "Oh niks ik struikelde over mijn eigen voeten, ik ben een beetje een kluns" lachte ik als een boer met kiespijn toen ik zag dat Nate mij een blik gaf. "Oh haha, ik ben ook een kluns" zei ze en we lachten.

"Zullen we gaan?" vroeg Kim toen de laatste bel ging. "Ja, ik pak even mijn jas uit mijn kluisje" zei ik en ik liep naar mijn kluisje. "Houd je mond over dit alles! Of er gebeurd wat" siste iemand in mijn oor. Ik dook in mekaar en zag weer een van de Jacks, met bruin haar, langs lopen met een grijns op zijn gezicht. Ik maakte mijn kluisje open en pakte mijn jas en deed hem aan. Ik deed mijn kluisje weer opslot en liep naar de hal waar Kim al klaar stond. "Let's gooo" zei ze en we liepen de school uit naar onze fietsen. Ik haalde mijn fiets van het slot en stapte op en fietste naar Kim.

"Waar zullen we heen gaan?" vroeg ik. "Zullen we Starbucks halen?" vroeg Kim. "Jaa lekker!" zei ik. We fietsten naar de dichtsbijzijnde starbucks. We deden onze fiets opslot en liepen naar binnen. Het was niet zo druk, dus we waren vrij snel aan de beurt. Ze riepen onze namen en we haalden onze koffie op en gingen weer zitten.

"Mmm zo lekker is dit!" zei Kim en ik knikte. "Inderdaad! Dit is heerlijk" zei ik. We praatte nog wat over school tot ik zag dat het al laat was geworden. "Hey Kim, ik moet zo naar huis. Ik moet mijn huiswerk nog afmaken en nog wat leren" zei ik. "Oh oke is goed. Maar het is vrijdag he?" zei ze. "Ja weet ik, maar ik werk graag vooruit, dan hou ik meer tijd voor mezelf over. En kan ik rustig aan doen" zei ik en ik glimlachte. "Oh dat is best handig eigenlijk, ik heb nooit tijd over voor mezelf" zei kim en we lachten. "We kunnen het anders wel samen doen? Beetje leren en alvast opdrachten afmaken. Alleen als jij er ook zin in hebt hoor!" zei ik. Ze knikte. "Lijkt me leuk!" zei Kim. "Maar ik heb het huiswerk en de boeken niet bij me en ik woon hier niet heel dichtbij in de buurt, zullen we het een andere keer doen?" vroeg Kim. "Ja snap ik, is goed!" zei ik. 

Ik had mijn koffie op en stond op en gooide de lege beker weg. "Ik moet gaan. Was echt heel gezellig vandaag! Moeten we vaker doen!" zei ik. Kim stond ook op en gooide haar lege beker ook weg. "Jaa gaan we zeker doen!" zei ze.

We liepen samen naar buiten en ik haalde mijn fiets van het slot en stapte op. "Fijn weekend Kim!" zei ik en ik fietste weg en zwaaide nog even. "Dankje! Jij ook Ally!" riep ze terug en ze zwaaide ook en fietste de andere kant op.

De terug weg was ik de hele weg aan het glimlachen. Voor het eerst vroeg iemand me een keer mee naar iets, en het was nog gezellig en leuk ook. Zonder dat ik het door had fietste ik mijn straat alweer in. Ik zag het huis en stapte af toen ik het oprit opreed. Ik liep met mijn fiets aan mijn hand de garage in en zette hem daar in en liep toen naar binnen.

"Hai lieverd! Wat ben jij laat" zei mijn moeder die eten aan koken was. "Hai mam! Jaa, ik was bij de starbucks met een meisje, Kim. Ze is nieuw bij ons in de klas en het klikt volgensmij best goed tussen ons" zei ik en mama begon helemaal te stralen. "Dat is mooi lieverd!" zei ze en ze gaf me een kus op de wang. "Ga maar vast zitten aan tafel. Ik heb het eten klaar" zei mama en ik liep naar de keukentafel en ging zitten. "Papa komt wat later thuis, hij had het heel erg druk op het werk zei hij" vertelde mama toen ze het eten opschepte. "Oh jammer" zei ik toen mijn bord met eten voor mij werd gezet. Lauren kwam binnen gelopen en ging naast mij zitten. "Hey Al" zei ze en haar bord werd ook voor haar gezet.

Ze noemt me Al, een bijnaam voor mij, net als dat ik haar Lau noem. 

Mama kwam met haar bord en ging tegenover mij zitten en we begonnen met eten.

Why? On HoldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu