We begonnen met eten en iedereen vertelde wat over haar dag.
"Ik ben wezen shoppen met Nathalie, en daarna zijn we nog naar het strand heen geweest" zei Lauren. "Was het leuk? Wat heb je gehaald?" vroeg mam. "Jaa! Was heel gezellig" zei Lauren enthousiast. "Oeh, wat heb je gekocht?" vroeg ik. "Ja, ik had nieuwe broeken nodig, dus heb ik een lange lichte spijkerbroek gekocht, een skinny. En een witte skinny broek en een zwarte skinny. En 2 korte spijkerbroekjes. 1 sweater, een grijze. En 2 crop tops" zei ze blij. "Dat is best wel veel. Hoe kom je aan al dat geld?" vroeg mama verbaasd. "Ik had nog best veel cadeaubonnen en nog wat zakgeld" zei Lauren.
"Bij mij kwam vandaag een nieuw meisje in de klas, Kim. Ze kwam bij mij zitten tijdens de pauze en de lessen, en na school zijn we samen naar starbucks geweest en lekker gekletst en we gaan samen huiswerk maken, om voor te lopen zodat we meer tijd hebben voor ons zelf zeg maar. Het klikt best goed tussen ons" zei ik blij. "Mooi dat je het leuk hebt gehad!" zei mama.
"Ik heb schoongemaakt en nog koffie gedronken bij de buren. Dat was mijn dag haha" zei mam en we lachten.
Iedereen had het eten op. Ik pakte de borden en het bestek bij elkaar en deed het in de vaatwasser. Toen ik klaar was liep ik naar mijn kamer. Ik pakte mijn laptop en mijn telefoon en keek of ik nog meldingen had. Nee, van niemand iets.
Opeens schoot mij iets te binnen.
Ik heb Kim's telefoon nummer niet eens! Dus hoe kunnen we dan samen huiswerk maken?! Ik wist haar voor en achternaam... Ik ga haar gewoon zoeken op Instagram.
Het duurde niet heel lang voordat ik haar had gevonden. @kimvr heette ze op Instagram. Ik ging haar volgen en het duurde niet lang voordat ik ook een volgverzoek van haar kreeg.
"Hey Kim, ik heb je eindlijk gevonden! Ik kwam erachter dat ik je nummer niet eens heb! Dus hoe gaan we samen huiswerk maken?" stuurde ik naar haar in een privéberichtje.
Snel daarna kreeg ik een melding binnen.
"Hai Ally, klopt! Wat dom van ons haha! Dit is mijn nummer: *******. App me maar" stond in dm. Ik voegde snel haar nummer toe in mijn contacten en appte haar.
"Hey heyy!!" en ze reageerde meteen terug. "Hai! Ik was het helemaal vergeten haha." "Jaa ik ook al haha, wanneer wil je afspreken?" vroeg ik. "Uhm zullen we morgen al? Ik heb mijn planner met huiswerk net gekregen. Ik moet beginnen met het huiswerk van volgende week."
"Ik kan morgen wel, kunnen we mooi samen doen!' "Oke afgesproken. Waar?" vroeg Kim. "Zullen we bij mij?" vroeg ik. "Is goed! Hoelaat en waar woon je?" "Uhm rond 12 uur half 1 ofzo, *adres* dat is mijn adres." "Is goed! Tot morgen" zei ze. "Tot morgen!!" zei ik en ik sloot whatsapp af en starte mijn laptop op.Lekker Netflixen!
Na een paar afleveringen te hebben gekeken werd het al best laat. Ik deed mijn laptop uit en ik sprong van mijn bed af en liep naar beneden. Papa zat aan de keuken tafel te eten. "Hai pap, hoe ging het?" vroeg ik en ik gaf hem een kus op de wang. "Hai lieverd, ja ik moest overwerken helaas. Maar ging wel goed" zei hij. "Mooi" zei ik en ik maakte een kastje open waar ik mijn telefoon oplader uitpakte.
Ik liep weer naar mijn kamer en pakte mijn telefoon. Ik stopte de stekker in het stopcontact en sloot het uiteinde aan op mijn telefoon. Ik legde de telefoon op mijn nachtkastje en pakte een boek en deed zacht muziek op van Shawn Mendes.
Ik had laatsts zijn album gekocht toen ik was wezen shoppen met mijn zus, en ik ben er erg blij mee.
Ik pakte een pjyama en schoon ondergoed en liep er mee naar de badkamer. Ik stapte onder de douche en waste mijn haar en lichaam. Ik draaide de douche uit en droogte mij af en deed mijn schone kleren aan.
Ik pakte een föhn en maakte mijn haren droog. Toen het bijna droog was, maakte ik een vlecht van mijn haar, in de hoop dat ik morgen krullen had. Ik liep mijn kamer in en ging liggen op bed en pakte een leesboek en sloeg het open en begon te lezen.
Na een tijdje werd ik moe en legde ik er een boekenlegger in en klapte het boek dicht. Ik legde het op mijn nachtkastje en pakte mijn telefoon. Ik had een paar appjes. Ik ging op whatsapp en had een appje van een onbekend iemand.
"We zullen je leven een hel maken." "Watch out bitch." "Er gaan binnenkort dingen gebeuren." Ik zuchte. Het was een van mijn pesters, maar hoe hebben ze mijn nummer gekregen? Ik appte terug. "Wie ben jij?" en kreeg meteen een antwoord terug. "Sammy." En ik deed mijn telefoon uit en trok de dekens hoger naar mij toe en staarde voor me uit.
Best dom dat hij zijn naam zei. Ik ga een screenshot maken, voor het geval dat er echt wat ergs gebeurd. Ik pakte mijn telefoon weer en maakte snel een screenshot en legde hem weer weg.
Ik voelde mijn ogen zwaar worden en ik begon met het concentreren op de muziek, en voor dat ik het wist sliep ik.