'who gast, gaat dat niet te ver?'

44 1 0
                                    

-Ally pov-

Na nog even tijdje met jack te hebben gelegen moest hij naar huis. We zouden elkaar dit weekend weer zien. We wouden het ook nog even stil houden over.. Nou uhm ja.. Ons.

Mama moest weer overwerken en papa moest nog naar een vergadering later in de avond dus hij at dasr ergens. Lauren ging naar een vriendin dus die kwam vanavond waarschijnlijk wel mee eten. Mama had mij nog gebelt of ik eten wou koken dus ik stond nu in de keuken in kastjes te kijken wat ik kon gaan maken.

Ik zag dat we nog een pak tortilla's hadden. Ik pakte tomaten, komkommers, paprika's, sla en nog meer. Ik sneed alles in kleine stukjes en tegen die tijd dat ik klaar was ging mijn telefoon af. Ik nam op.

'Met Ally' zei ik. 'Hai Al met Kim. We moeten praten. Kom je morgen op school' hoorde ik Kim zeggen. 'Uhm ik heb geen idee of ik wel kom. Ligt eraan hoe alles gaat met mij enzo' zei ik. 'Oh oke als je morgen op school komt, ga je alles uitleggen, ook al kom je morgen niet. Oke?' 'Oke is goed Kim' zei ik en we namen afscheid.

'Heey ik ben thuis' hoorde ik Lauren roepen. 'Heey!' riep ik terug en ik begon de tortilla's op te warmen in een pan. 'Kom je meteen eten Lau?' vroeg ik toen ze ging zitten aan de keukentafel. 'Ja' zei ze. Ik dekte de tafel en zette alles op tafel neer. 'Eet smakelijk' zei ik en Lauren zei hetzelfde.

Na een half uur hadden we het op en zette ik alles in de vaatwasser. 'Ga je mee naar Starbucks?' vroeg Lauren. 'Ja is goed. Laat me nog even klaar maken' zei ik en ik liep naar boven. Ik deed mijn kleren uit en trok mijn kast open. Ik keek even rons maar vond al snel wat. Ik trok mijn grijse sweatpants aan met een sweater erop. Ziet er misschien wel lomp uit, maar we gaan niet chique uit eten ofzo en het zit comfortabel. Ik pakte mijn telefoon en portemonnee en liep naar beneden waar Lauren al klaar stond. 'Ik rijd wel' zei Lauren en we stapten in de auto en reden weg.

Het was er best druk dus moesten we een tijdje wachten. Er was geen plek meer om te gaan zitten dus gingen we buiten zitten op een muurtje. 'Hoe gaat het nu met je Al?' vroeg Lauren na een tijdje. 'Gaat wel beter. Ik denk dat ik morgen zelfs weer naar school ga' zei ik nadenkent. 'Mooi.'

Na dat we het op hadden zijn we weer terug naar huis gegaan en was het al laat. Ik pakte mijn school tas in en nam nog een douche en maakt me klaar om naar bed te gaan. Ik kwam langzaam in slaap.

*volgende ochtend*

Mijn telefoon ging. De wekker. Ik moet echt een nieuwe bestellen. Ik stond op en liep naar de kleding kast. Ik pakte een zwarte high wasted skinny jeans en een witte crop top. Ik deed er een gouden ketting en armbanden bij en een beanie en vond het prima. Ik trok het aan en liep naar mijn badkamer. Ik begon mijn haar door te kammen en te stijlen. Ik poetste mijn tanden en deed wat make up op. Ik pakte mijn tas en mobiel en liep naar beneden. Ik pakte een appel en haalde mijn fiets uit de garage. 'Ik ga' riep ik en stapte op mijn fiets en reed naar school heen. Ik stopte mijn jas in mijn kluisje en liep de aula in. Kim was er al en ik liep naar haar heen. 'Hey' zei ik en ze keek op. 'Hai! Hoe gaat het met je?' vroeg ze en ze gaf me een knuffel. 'Nah gaat wel. Nog een beetje hoofdpijn af en toe' zei ik en wreef over mijn hoofd. 'Vertel me alles in de pauze oke?' vroeg ze. 'Ja is goed' zei ik en glimlachte.

De bel ging en we stonden op en liepen naar het lokaal. Het was nog niet open en iedereen stond er al te wachten. Ik zag kinderen mij aankijken en toen wat fluisteren naar de gene naast zich en keken toen weer naar mij. Ik voelde me een beetje onzeker en ongemakkelijk.

Eindelijk kwam de docent eraan en maakte het klaslokaal open en iedereen ging zitten. Ik ging naast Kim zitten in een groepje en Sammy, Nate, Jack en Jack kwamen erbij zitten. De les vloog voorbij en we hadden alweer pauze. We liepen de aula in en haalde wat eten en gingen zitten.

'Vertel' zei Kim.

*skip heel verhaal*

'En ja, ik was dus gewoon vol tegen een boom aangerend' zei ik en begon te lachen. 'En, hoe zit het dan met Jack?' zei ze met een grijns. Ik schrok want daar had ik niks over gezegd. 'Wat mer jack?' zei ik terwijl ik mijn hoofd krabde. 'Hij kijkt jou de hele tijd aan en jij hem. Heb ik iets gemist?' vroeg ze. 'Nou, we hebbem gezoend. Maar ik weet onze situatie niet zo goed' zei ik twijfelend. Ze knikte. De bel ging en de lessen begonnen weer. We gooiden het afval weg en liepen naar het lokaal.

De lessen van de dag gingen na mijn gevoel snel. 'Tot morgen' zei ik en gaf Kim een knuffel. 'Tot morgen!' zei ze terug en ik liep naar mijn kluisje. Ik haalde mijn jas eruit en draaide me om, om weg te lopen. De jongens stonden voor mij en ik schrok. 'God damnit boys' zei ik en we lachten. 'Wil je chillen met ons?' vroeg Sammy. 'Uhm ja hoor?' zei ik verbaasd. We liepen naar buiten naar onze fietsen en fietsten weg. 'Waar gaan we eigenlijk heen?' vroeg ik. 'Naar mijn huis' zei Nate. We fietsten in stilte door tot we er waren. We liepen naar binnen en de muffe geur kwam me meteen al tegemoet.

We gingen zitten op de bank. 'Hier, probeer' zei Nate terwijl hij iedereen opnieuw een sigaret in de hand drukte. 'Nate! Ik doe hier niet aan, heb ik toch gezegd?!' zei ik licht geïrriteerd. 'Probeer het. Als je het niks vind geef je het maar aan een van ons. Mijn sigaret werd aan gestoken. Ik keek ernaar. Proberen kan toch geen kwaad?! Ik nam de sigaret naar mijn mond en nam een hijs. Ik begon te hoesten maar vond het niet ranzig. De jongens begonnen te lachen. Ik nam nog een hijs en hoeste nu niet meer. Voor ik het wist was de sigaret "op". 'Zie je, zo slecht nog niet' zei nate en drukte me er nog een in de hand en stak hem aan.

Dit keer zonder twijfel maakte ik deze ook "op". Ik begon het lekker te vinden.

'Ally het spijt ons wat we je hebbem aangedaan. Kun je ons vergeven?' vroeg Sammy. Ik knikte. 'Ja dat kan ik wel' zei ik en glimlachte. 'Hier moet op gevierd worden' zei Nate en liep de keuken in en kwam terug met een fles drank. 'Who gast. Gaat dat niet te ver? Ik ben nog maar 15' zei ik. 'Ohja, ach een glaasje?' zei hij. Ik knikte en hij schonk 5 glazen vol. Ik dronk het in een keer op en het brande achter in mijn keel.

Ik realiseer me nu dat Ally bij de Omaha boys in de klas zit en 15 is... Dat klopt niet helemaal we doen alsof ze op de universiteit zitten ook Kim. Dus sorry voor dat foutje let er maar niet te veel op. Dat laatste stukje klopte gewoon echt niks van

X Loïs

Why? On HoldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu