Deel 20

10 2 0
                                    

Ik hield mijn hart al vast. Op het eerste zicht zag dit er niet goed uit.

Hey Sam

We moeten iets zeggen. Het gaat op Faya. We wouden je laten weten dat ze ontwaken is en dat alles goed met haar gaat. Ook ze heeft Colby's brief gelezen. Ze twijfelt om jullie te komen opzoeken in Amerika. Als ze zou komen wilt ze voor een lange tijd daar kunnen zijn, niet voor even en ze wilt vooral Colby verrassen.
Zou je haar kunnen helpen hiermee? Bel of stuur ons.

Xplr club België Aaron, femke, Laure.

Ze hadden hun nummer achtergelaten in het bericht en begon direct te bellen. Ik koos voor video bellen. Waarschijnlijk waren ze nu bij Faya en kon ik direct alles met iedereen bespreken.

Bij Colby

De maanden gingen voorbij. Kerstmis, Nieuwjaar en voor ik het wist was het mijn verjaardag. Ik was niet in de mood voor feestjes. Voor niks gewoon. Al 4 maand wacht ik op nieuws van Faya. Of ze er nog is of niet. Het gedacht dat ze is gestorven kon ik niet loslaten. Wat zou anders de reden zijn dat ik nog niks gehoord heb? Dat kon alleen als ze het nooit heeft kunnen lezen. Ik zat in de zetel. Te scrollen op al mijn socials. Alle felicitaties van fans, xplr club, vrienden, familie...  1 bericht trok wel mijn aandacht. Het was van Laure en de andere vrienden van Faya. Ze hadden het filmpje van "Holding hands with strangers" herdeelt met erachter 'happy birthday'. Dat moment was zo geweldig. Sam kwam naast me zitten.

'Happy birthday maat!' Zei hij direct. Je zag dat hij nog maar juist wakker was. 'Al lang wakker?'

'Ja... lukte toch niet meer.' Zei ik eerlijk.

'Die video was echt geweldig! Ook dan achteraf bij de M&G dat er zovele fans dit hebben nagemaakt.'

'Ja... ik kijk er echt nog elke dag naar...' zei ik stil.

'Ik weet dat je niks wilt doen maar heb toch een paar verrassingen. Ik ben er zeker van dat je het wel leuk gaat vinden.' Zei Sam. Ik knikte alleen. Na een tijdje ging de bel.

'Ik ga wel.' Zei Sam en sprong recht.

Bij Faya

Hier sta ik dan. Na maanden nog in coma te hebben gelegen, na maanden te revalideren. En nu sta ik hier, voor het huis van Sam en Colby.
Ik had Colby's brief ik mijn handen met de foto erbij. Heb het elke dag zitten nalezen. Ik kon het niet geloven van wat er gebeurd is. Ook ik herinner me er niks vast.
Ik belde aan en Sam kwam al open doen.

'Heyyy!' Fluisterde hij en gaf me een knuffel. 'Wees stil, Colby zit in de living.' zei Sam en ik kwam stilletjes binnen.

'Wie was het??!!!' Hoorde ik hem roepen.

'Je eerste verrassing!' Riep Sam hem na. Ik bleef staan. Ik voelde mijn hart kloppen ik mijn keel. Sam ging hem gaan halen.

'Sluit je ogen. Niet kijken!!!'

'Rustig...' zei Colby.

'Blijf je ogen gesloten houden en steek je armen uit.' zei Sam.

'Okey...' zei hij en stond recht voor me. Ik zuchte nog eens diep in en uit en nam zijn handen vast. Sam was aan het filmen ook terwijl waardoor ik moest lachen

'Holding hands with strangers...' zei ik en hij deed zijn ogen open.

'Hey...' zei ik en voelde tranen opkomen. Ook hij kon zich niet meer inhouden.

Bij Colby

Sam kwam me halen voor een verrassing. Met gesloten ogen werd ik begeleid. Ik stak mijn armen uit en voelde dat iemand mijn handen vast nam.

Murder Mystery - Sam and Colby storyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu