Hoofdstuk 5

700 13 0
                                    

Ik ren naar Matthy zijn badkamer en zak door mijn knieën. Tranen rollen over mijn wangen. Ik wil niet zo zijn, ik wil gewoon weer blij zijn en weer van dingen kunnen genieten.

Pov Milo
"Hè wat is dat geschreeuw?" Vraagt Raoul die naar mij toe komt lopen. "Nova rook naar wiet!" Zeg ik. "Dan hoef je toch niet zo te schreeuwen." Zegt hij. Ik blijf stil, misschien heeft hij gelijk maar MIJN zusje rook naar wiet en wie weet dat ze nog meer heeft gebruikt. Ik hoor Nova heel hard huilen boven maar ik denk dat ik beter niet kan gaan.

Pov Matthy
Milo en Raoul komen terug naar de woonkamer. "Wat was er Milo?" Vraagt Koen. "Nova die rook naar wiet dus ik werd boos." Zegt hij. "Waar is ze nu?" Vraagt Robbie. "Ze is huilend naar boven gerent." Zegt Milo. "Mat misschien moet jij ff gaan kijken bij dr." Zegt Raoul tegen mij. Ik ga naar boven naar mijn kamer, want ik denk dat ze daar is. Als ik op mijn kamer ben hoor ik dr heel hard huilend in mijn badkamer. "Noof?" Zeg ik terwijl ik voor de deur sta. "Ga weg Milo." Zegt ze. "Ik ben het Matthy." Zeg ik. Ze zegt niks meer dus besluit ik naar binnen te gaan. Als ik binnenkom zit Nova huilend op de grond. Ik kom naast dr zitten en trek haar in een knuffel. Ze huilt keihard in mijn armen en pakt me stevig vast. "Hè ssssh het is oké." Zeg ik zachtjes om haar gerust te stellen terwijl ik over haar rug aai. "Sorry." Zegt ze na een tijdje als ze wat rustiger is. "Het is oké Noofje." Zeg ik. Ik aai nog een beetje over dr rug tot dat ze helemaal rustig is. "Dankje mat." Zegt ze. Ik laat haar rustig los en kijk haar aan. Ik veeg zachtjes met mijn duim de laatste tranen op haar gezicht weg. Een zucht verlaat haar mond en ze legt haar hoofd op mijn schouder. "Is Milo boos op mij?" Vraagt ze bang. "Ik weet het niet, zijn reactie was erg heftig en volgens mij heeft hij ook spijt." Zeg ik. Het is even stil en we blijven een tijdje zo zitten.

Pov Nova
Matthy heeft net heel lang bij me gezeten. Ik begin hem weer leuk te vinden denk ik. Mijn hoofd is gewoon zo rustig als ik bij hem ben. We zitten hier nu samen in stilte op de badkamer vloer. "Wil je anders even op bed liggen het zit hier niet zo heel comfortabel?" Zegt hij na een tijdje. "Graag." Zeg ik. Matthy tilt mij op en legt me zachtjes op bed neer. Hij komt naast me liggen en ik laat mijn hoofd rusten op zijn borst. Hij kriebelt langzaam door mijn haar heen. "Noof?" Zegt hij. "Ja?" Zeg ik. "Milo appt mij of alles goed gaat en of hij je even kan spreken."    
"Ja prima." Zeg ik. Na 2 minuutjes ofzo komt Milo naar boven. "Ik laat jullie wel even alleen." Zegt Matthy en hij staat op en loopt weg. Nu zitten Milo en ik hier. "Nova, ik bedoelde het niet zo sorry. Maar ik was gewoon zo bezorgd en." Voordat hij zijn zin kan afmaken geef ik hem een knuffel. "Het is al goed, ook sorry van mij." Zeg ik. "Doe je het eigenlijk vaker?" Vraagt hij. "Een joint roken? Ja. Als ik het doe voel ik me gewoon even goed en vrij." Zeg ik. "Hoevaak doe je het?" Vraagt hij. "1 soms 2 per dag." Antwoord ik. "Noof, ik ben echt niet boos maar daar moet je echt mee stoppen het is zo slecht voor je." Zegt hij. Ik merk dat ik weer tranen in m'n ogen krijg. "Ik weet het maar het lukt gewoon niet." Zeg ik huilend. "Ik snap het Noof." Zegt hij en hij kalmeert me door over me rug te aaien. "De boys en ik kunnen je langzaam helpen?" Stelt hij voor. "Hoe dan Milo?" Zeg ik. "Als je de behoefte hebt om een joint te roken, kom je naar mij of een van de jongens toe?" Zegt hij. "Ik weet het niet maar ik zal het proberen." Ik laat los uit de knuffel. "Ik ga denk ik even douchen en slapen." Zeg ik. "Isgoed slaaplekker Noof." Zegt hij en geeft me een knuffel. Als Milo naar beneden loopt pak ik mijn pyjama en stap onder Matthy zijn douche. Het is echt een grote douche. Ik zet de douche op z'n aller heetst. Ik weet ook dat dit niet goed is maar het gevoel is zo fijn het geeft me gewoon even rust.

Na een tijdje stap ik de douche uit en doe mijn pyjama aan. De jongens zitten nog beneden maar ik ga alvast slapen. Ik doe even de gordijnen dicht en ga liggen.
Na ongeveer een uurtje word ik wakker van alle jongens die naar boven komen. Matthy doet langzaam de deur open en kleed zich om. Dan komt hij naast me liggen. "Slaaplekker Noofje." Zegt hij. Een tevreden zucht verlaat mijn mond. Ik ga strak tegen Matthy aan liggen. Ik voel zijn warme adem in mijn nek. En langzaam val ik in slaap.

SAVED BY MATTHYWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu