De rest kijkt me ook verbaasd aan. "Wat is er?" Vraagt Matthy aan mij. "Je had nooit met die jonge mogen vechten! Je had wel in het ziekenhuis kunnen liggen!" Zeg ik. "Nou laten we maar naar het huis gaan mensen." Zegt Raoul. Jamie helpt mij even opstaan en we lopen met ze alle terug. "Wil je wel bij Mat slapen?" Vraagt Char en ze doet een arm op me heen. "Ik ben echt dronken ik weet niet." Antwoord ik. "Wil je anders in mijn bed komen liggen, dan gaat Miel wel bij Mat en kan je morgen praten met Matthy ja?" Vraagt Charlotte. "Lief Char heel graag." Zeg ik. "Miel!" Zegt Char. "Ja?" Vraagt hij. "Kan jij bij Mat slapen vannacht, Nova wil niet bij Mat." Zegt ze. "Oh eh ja isgoed hoor." Zegt hij. "Top dankje schat." Zegt Charlotte. We lopen allemaal naar het huis, het is muisstil. "Nou Slaaplekker iedereen morgen praten we wel." Zegt Raoul. Het is inmiddels al laat, 00:00. Char en ik lopen ook naar hun kamer. Ik ben niet perse boos op Matthy maar hij had dit nooit morgen doen, ik reageerde wel boos maar ik ben zo dronken, ik praat morgen wel met m. Char en ik halen nog even onze make up eraf. "Kut m'n pyjama ligt nog bij Matthy." Zeg ik. "Ik loop er wel even heen." Zegt ze. "Thanks." Zeg ik. Even later komt ze terug met m'n pyjama. "Dankje meid." Zeg ik. "Geen probleem." Zegt ze. We stappen allebei het bed in. "Truste." Zeg ik. "Slaaplekker." Zegt ze. Ik denk nog na, over hoe de jonge in m'n kont kneep, over hoe Matthy stond te schreeuwen en de jonge sloeg, over hoe ik me terug trekt uit de knuffel van Matthy. Alle gedachtes worden teveel en ik val huilend in slaap.
Pov Matthy
Ik heb t echt verkloot vanavond, ik het veel te heftig gereageerd op die jonge die Nova aanraakte. Maar na wat er met Frank is gebeurd moest ik wel. Ik hoop echt niet dat Nova te boos is. Milo ligt naast mij al te snurken en ik val ook in slaap.Door het zonlicht dat door de kamer doorkomt word ik wakker. Ik draai me om en schrik, ik was even vergeten dat Milo naast me ligt inplaats van Nova. Ik besluit maar uit bed te gaan. Ik ga alvast douchen en trek kleren aan. Milo is nog steeds niet wakker. Ik loop zachtjes de kamer uit en doe de deur weer dicht. Als ik in de woonkamer kom is er niemand, maar ik zie wel dat de gordijnen bij het grote ramen al open zijn. Ik kijk goed en zie dat Nova bij het zwembad zit, met dr voeten in het water. Ik hoop echt dat ze wil praten dus ik loop naar dr toe. Ze kijkt omhoog naar mij maar zegt niks. Ik zeg ook niks. Ik kom naast dr zitten ook met mijn voeten in het water. Ze kijkt me nog een keer aan maar zegt niks. We zitten hier nu 15 minuten naast elkaar zonder ook maar 1 woord te zeggen. Het is best rust gevend. Vogeltjes die je hoofd, krekels, de warmte die steeds hoger word. "Hey." Zegt ze zachtjes na een tijdje. We kijken elkaar aan. "Sorry." Zeg ik. Ze zucht. "Ook sorry van mij, ik weet niet waarom ik gister zo reageerde." Zegt ze. "Nee, ik had nooit zo heftig mogen reageren op die jonge, maar nadat wat er was gebeurd met Frank." Zeg ik. "Ik snap het, we hebben allebei domme dingen gedaan. Is t weer goed?" Vraagt ze. "Tuurlijk." Zeg ik en ik geef dr een klein kusje op haar mond. Ze zegt niks en legt haar hoofd op mijn schouder. We zitten hier nog een tijdje zonder iets te zeggen naar alle krekels te luisteren. "Heyy!" Zegt Lieke als ze naar ons toe komt lopen. Nova draait zich om. "Hey Liek goeiemorgen." Zegt ze. "Is t weer goed?" Vraagt ze. "Zeker." Zegt Nova. "Ah fijn!" Zegt Lieke. "Hoelaat is het eigenlijk?" Vraagt Nova. "Uh 09:45!" Zegt Lieke. "Mat zullen wij anders ontbijtje halen?" Vraagt ze. "Ja isgoed!" Zeg ik. We staan op, doen schoenen aan en nemen een tas mee. We stappen in het busje en rijden naar de Lidl.
We hebben broodjes, yoghurt, fruit en eigenlijk van alles gehaald. Als we terug komen zijn Charlotte en Milo al bordjes enzo aan het klaar zetten. "Heyy!" Zegt Char als we aan komen lopen met een grote tas. "Hey!" Zegt Nova. "Goeiemorgen." Zeg ik. "Weer goed zo te zien?" Vraagt ze. "Jaa!" Zegt Nova. "Fijn!" Zeggen Char en Milo.
De rest komt ook en we gaan met z'n alle ontbijten. Vandaag gaan we weer naar een strandje, maar nu verder weg. Het is als het goed is een heel mooi strand waar je ook kan snorkelen en op een bootje kan enzo. Robbie rijd er deze keer naar toe. We hebben 2 tassen mee met snorkels, zonnebrand en water flessen. "Is iedereen klaar?" Vraagt Jamie. "Ja volgensmij wel." Zegt Nova. Iedereen is klaar en we lopen naar het busje en rijden richting het strand!
Beetje saai deel maar ik ga dit boek afronden!
It's okay if your heart needs more time to accept what your heads already knows.
JE LEEST
SAVED BY MATTHY
ActionNova is het zusje van Milo. Het gaat niet goed met haar dus komt Milo weer een keer langs. Hij besluit om Nova mee te nemen naar Casa del Huts. Daar ontmoeten Nova en Matthy weer na een lange tijd. Misschien word dit wel wat denk Milo