Matthy kijkt mij aan en schud met zijn hoofd. Dan rent hij weg. Ik wurg me los van Frank. "WAAR BEN JE MEE BEZIG VUILE KLOOTZAK!" Schreeuw ik naar Frank en ik sla hem in zijn gezicht. Ik ren achter Matthy aan. Ik zie hem zijn auto instappen. "MATTHY WACHT!" Schreeuw ik. "Doei Nova." Zegt hij boos en hij rijd keihard weg. "WACHT!" Ik zak door mijn knieën op de grond. Ik begin keihard te huilen. "Nova wat is er?" Vraagt een stem achter mij. Het zijn Milo en Raoul. "Ik i-." Ik kan m'n zijn niet afmaken en begin helemaal te hyperventileren. Raoul komt op zijn hurken voor me zitten. "Hè hè rustig maar wat is aan de hand?" Vraagt hij rustig. "Mat ma-t denkt dat ik vreemd ben gegaan." Zeg ik met moeite. "Wat hoezo denkt hij dat?" Vraagt Milo. Raoul ziet dat ik nog steeds niet rustig ben. "Nova adem in 123 en adem uit 123." Dit doen we een paar keer tot dat ik helemaal rustig ben. "Mat, ik en Frank waren aan het kletsen, Matthy ging even naar de wc. Toen hij wegliep begon Frank helemaal aan me te zitten en me te zoenen, ik wou het niet maar hij pakte me wast waardoor ik niet weg kon. Toen kwam Matthy terug en zag hij dat en hij denkt dus dat ik vreemd ben gegaan, maar ik wou het niet!" Zeg ik en ik begin weer te huilen. "Frank zoende jou zomaar?" Zegt Milo boos. Ik knik. "WTF DENKT HIJ!" Zegt Milo nog bozer. "Milo laat dat alsjeblieft hij is ook wel dronken denk ik." "Ja maar hij komt hier niet zomaar mee weg!" "Wil je naar huis Nova? Dan kan je slapen en morgen praten met Mat?" Vraagt Raoul. "Ja." Zeg ik. Milo helpt me over eind en roept de andere jongens, want die moeten ook mee naar huis. Raoul is de enige die nog niks heeft gedronken dus die kan rijden.
Raoul rijd en Milo zit ernaast. Koen, Robbie en ik zitten met de 3e achterin. Volgensmij heeft Milo al gezegd wat er aan de hand is, want iedereen is dood stil. "Noof, t komt echt wel goed. Mat denkt nu dat je vreemd ben gegaan maar als je het verhaal vertelt gelooft hij het echt wel!" Zegt Koen. Ik kijk hem aan en haal m'n schouders op. Ik heb geen zin om te praten. Het enige waar ik nu wil zijn is in Matthy's armen. Na ongeveer 25 minuutjes zijn we weer bij Casa del Huts. "Mat z'n auto staat er wel." Zegt Robbie. We lopen met ze alle naar binnen. "Is mat op z'n kamer denken jullie?" Vraag ik zachtjes. "Ja denk t wel." Zegt Koen. "Ik ga heel even kijken." Zeg ik. Ik loop langzaam naar boven. Als ik voor zijn deur sta twijfel ik even. Maar ik klop toch. Geen reactie. "Mat?" Zeg ik zachtjes. "GA WEG NOVA!" Schreeuwt hij boos. Ik schrik en begin weer te huilen. Als ik weer naar beneden loop staat Milo aan het beneden te wachten. "En?" Vraagt hij. "Hij schreeuwde dat ik weg moest gaan." Zeg ik. "Ach Noofje toch het komt goed." Zegt hij en hij trekt me in een knuffel. Ik huil is Milo's armen. "Waar ga ik slapen?" Vraag ik. "Neem mijn bed maar." Zegt hij. "Waar ga jij dan?" Vraag ik. "Bij een van de andere jongens maak je maar niet druk om mij Noof." Zegt hij lief. Ik loop achter Milo aan naar zijn kamer. "Hier doe dit maar aan om in te slapen." Zegt hij en hij legt op bed een Bankzitters broekje en shirtje. "Dankje." Zeg ik. "Slaaplekker Noofje, het komt goed met Mat ga maar lekker slapen." Zegt hij en hij geeft me nog een knuffel. "Slaaplekker en dankje voor alles." Zeg ik. Hij loopt de kamer uit en ik kleed me even om. Ik had gelukkig geen make up op dus dat hoef ik er niet meer af te halen. Het was er wss toch al afgegaan door al dat gejank. Ik ga in Milo zijn bed liggen. Het ruikt echt naar Milo hahah. Ik probeer alles even te vergeten en val snel in slaap, want het is ook al 02:00.
Pov Matthy
Nova is vreemd gegaan. Nou ja zo leek het. Ze was met Frank aan het zoenen. Ik twijfel wel of ze het wou of niet maar alsnog ben ik boos weg gereden. Even later hoorden ik dat de rest thuis kwam. Nova stond nog even voor mijn deur. Ik schreeuwde dat ze weg moest gaan. Ik schrok eigenlijk van mezelf. Ik wil niet boos zijn op haar, maar ik wil ook niet dat ze de kamer binnenkwam. Ik heb alles wat vast en los zat door de kamer heen gegooid. Ik weet eigenlijk niet waar ze nu slaapt. Ik hoop dat ze niet al te erg is geschrokken van mij. Ik zit op het randje van m'n bed hopeloos voor me uit te staren. Het enige waar ik nu aan kan denken en wat ik wil is Nova. Ik besluit maar om mijn tanden te poetsen en om proberen te gaan slapen.
JE LEEST
SAVED BY MATTHY
ActionNova is het zusje van Milo. Het gaat niet goed met haar dus komt Milo weer een keer langs. Hij besluit om Nova mee te nemen naar Casa del Huts. Daar ontmoeten Nova en Matthy weer na een lange tijd. Misschien word dit wel wat denk Milo