Hoofdstuk 21

419 12 0
                                    

Pov Matthy
"Nova doet er wel heel lang over vinden jullie niet? Ze zei dat ze ff snel ging douchen." Zeg ik. "Ja miss moet je ff kijken Matt." Zegt Milo. "Ja ga ik doen." Ik loop naar boven. Als ik boven ben hoor ik de douche ook niet meer stromen. "Noof?" Geen reactie. "Nova?" Weer geen reactie. Ik loop de badkamer in en zie Nova daar knock-out liggen. "MILO MILO HELP!" Schreeuw ik hard in paniek. Ik ga bij Nova zitten en hoor Milo aan komen rennen. "Wat is er Mat?" Vraagt Milo in paniek. "NOVA LIGT HIER NAAKT KNOCK-OUT!" Schreeuw ik. Milo komt de badkamer binnen lopen en zijn ogen worden groot. "BEL 112 EN GEEF KLEREN!" Milo belt 112 en geeft een Bankzitters setje. Ik ben heel erg in paniek, ik heb geen idee wat ik moet doen. Maar ik denk niet dat ze wil dat iedereen haar zo naakt ziet dus ik kleed haar om. Wat heel lastig gaat. Een traan rolt over mijn wang. Niet 1 er stromen miljoenen tranen over mijn wang. Ik hoor dat de andere jongens ook aan komen gerent. "Wat is er gebeurd?" Vraagt Raoul in paniek. "IK WEET NET ZE LACH HIER NAAKT KNOCK-OUT!" Raoul komt naast me zitten en troost me. "Mat, het komt goed." Zegt hij en hij wrijft over m'n rug. Dan hoor ik sirenes. Even later zijn ze in het huis. Nova word meegenomen. "Er mag 1 iemand mee de bus in." Zegt de man. Milo kijkt me aan. "Ga maar." Zegt hij. "Dankje maat." Ik geef hem heel snel een knuffel en ga mee.

Ik breek om Nova zo te zien. Dit is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt. Nog steeds is ze niet wakker. Er stromen tranen over mijn wangen de hele tijd. De jongens rijden achter ons aan mee naar het ziekenhuis. Dan zijn we aangekomen. Nova word snel mee genomen en in een aparte ruimte gelegd. Ik en de jongens moeten in de wachtkamer blijven. Ik staat hopeloos voor me uit.

"Jullie mogen komen." Zegt ze vrouw na echt 50 minuten. Ik spring op. "Is ze wakker?" Vraag ik. "Nee ze zal binnen nu en een uur wakker worden." Ik zucht maar ben blij dat we bij haar mogen zijn. We lopen naar binnen. Daar ligt ze. Lijk bleek. Ze lijkt wel dood. De andere jongens hebben ook tranen in hun ogen. "Als ze wakker is mogen jullie op deze knop drukken, dan komt er iemand." Zegt de dokter. "Ja." Zegt Koen. We gaan met z'n alle rond haar bed zitten. Ze zit aan allemaal dingen vast.

Pov Nova
Alles is zwart. Maar ik ben wel wakker. Ik hoor allemaal stemmen om me heen en ik zit vast aan van alles voel ik. Ik begin onregelmatig te ademen en raak ik paniek. Dan merk ik dat ik m'n ogen kan open doen. Mijn ogen worden groot. Waar ben ik? Wat is er gebeurd? Waar is Matthy? Dan voel ik een hand op mijn hand. Het is Matthy. "Hè hè rustig maar het is goed ik ben bij je." Zegt hij. Ik kijk om me heen en zie de andere jongens ook staan rond om mijn bed. "Wat is er gebeurd?" Vraag ik heel zachtjes. "Je bent bewusteloos geraakt in de douche." Zegt hij. Dan komt er een vrouw binnen lopen. Ik draai mijn hoofd. "Hey Nova, hoe voel je je?" Vraagt ze lief. "Mmh slap." Antwoord ik. "Ja dat snap ik, we gaan over een paar minuutjes je even wegen is dat oké?" Vraagt ze. "Ehm ja tuurlijk."

Dan weet ik opeens alles weer. In de douche voelde ik me slecht en ben ik gaan zitten. Toen ben ik dus knock-out gegaan. Zouden de jongens mij naakt hebben gezien? Ik weet ook wel waarom ik zou moet gaan wegen. Ik ben te licht. "Mat?" Vraag ik. "Ja?" "Kan jij zo mee als ik ga wegen?" "Tuurlijk schatje." Zegt hij en hij geeft me een klein kusje. Ik kan aan Matthy zien dat hij heeft gehuild. Dan zie ik dat Milo verlegen naast m'n bed staat. "Sorry dat ik jullie zo heb laten schrikken." Zeg ik en ik kijk Milo en de rest aan. "Nova, het geeft niet maar doe het niet nog een keer." Zegt Milo. "Het is niet erg Meis." Zegt Raoul en hij aait even over mn benen. "Nova, je mag rustig proberen op de staan en mee lopen." Zegt de vrouw. Ik ga rechtop zitten en Matthy helpt me uit bed. Als ik sta ondersteunen Milo en Matthy mij. We lopen achter de vrouw aan. "Oké Nova ga maar op de weegschaal staan, en dan moeten jullie haar even los laten." Zegt ze. Dan laten Milo en Matthy mij los en sta ik op de weegschaal.

Spannuundd, vergeet niet een sterretje achter te laten! Alvast dankjewel❤️❤️ Heel veel suc6 op school morgen <33

SAVED BY MATTHYWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu