10 jaar later
Vanuit Jessica
Ik kijk in de spiegel. Hier sta ik dan. Zo lang heb ik gewacht op dit moment. Vier jaar gedacht dat dit nooit zou gebeuren, maar na 10 jaar is het dan toch zover. Ik glimlach naar mijn spiegelbeeld. Dit wordt de mooiste dag van m'n leven.
'Jess?' Ik kijk om en zie mijn 4 beste vriendinnen staan in de deuropening. Puck houdt een grote make-up tas omhoog. 'Denk maar niet dat we je laten opmaken door iemand die is ingehuurd. Dit alles is geregeld door ons, dus je make-up en haar wordt ook door ons gedaan.' Ik glimlach. Ze hebben al zoveel gedaan voor me. Ze zijn zo belangrijk voor me.
'Mevrouw van der Voort, neem plaats op de stoel, dan kunnen we beginnen met uw haar.' Ik glimlach naar Nina. 'Nog niet, maar aan die naam kan ik wel wennen.' De meiden kijken me vrolijk aan. Ik ga zitten op de stoel en meteen staan Puck en Talitha om me heen. 'Wij gaan bij de jongens kijken. 4 jongens die een bruidegom moeten klaarmaken, gaat waarschijnlijk niet goed.' zegt Anne.
Talitha begint met mijn haar op te steken en de plukjes die uit blijven steken, gaat ze krullen. Om het af te maken speldt ze allemaal kleine witte bloemetjes in mijn haar. Puck begint me op te maken, totdat elke wimper op de goede plek zit, alle onzuiverheden zijn gecamoufleerd en m'n lippen mooi glimmen door de lippengloss.
'Jess, je bent zo mooi en je hebt nog niet eens je jurk aan. Als je steeds mooier blijft worden, ben je straks mooier dan ik was op mijn bruiloft.' zegt Talitha. Naast dat ik ga trouwen met Kaj, is Talitha al 3 maanden getrouwd met Jai, Puck en Samuel zijn verloofd, Nina en Cassius hadden de eerste paar jaar een knipperlicht relatie, maar zijn nu toch al 6 jaar echt samen. Anne en Dioni zijn niet samen, tenminste, dat zeggen ze. Sinds het afgelopen half jaar zijn ze extreem vaak samen, maar zodra je erover begint, gaan ze verder op een ander onderwerp.
'Dat is onmogelijk. Je zag er echt geweldig uit op je bruiloft.' ga ik tegen Talitha in. 'Dat kan best, maar jij ook.' Als mijn make-up en haar helemaal klaar zijn, komen Anne en Nina ook binnen. 'Goede timing zie ik? Tijd voor de jurk.' zegt Nina.
Als ik mijn jurk aan heb, kijk ik in de spiegel. Mijn haar is mooi opgestoken in een hoge knot, met één krullend plukje dat uitsteekt. Ik ga voorzichtig met mijn hand langs de kleine witte bloemetjes die in mijn haar zijn gespeld. M'n make-up is heel licht, niks speciaals, maar gewoon casual. Dan strijk ik met m'n hand over mijn jurk. Deze jurk had ik al uitgezocht toen ik nog heel jong was. Dit was altijd al mijn droomjurk en de meiden hebben ervoor gezorgd dat ik deze ook heb gekregen. De jurk zit strak aan de bovenkant, met driekwart mouwen die doorzichtig zijn met een wit bloemenpatroon, aan de onderkant wordt de jurk iets wijder en loopt net iets door tot boven mijn enkels. De mooie witte hakken maken het af.
Ik draai me om en kijk mijn 4 lieve vriendinnen aan.
'Meiden, ik denk dat ik er klaar voor ben.'
Vanuit Kaj
Ik kijk in de spiegel. Hier sta ik dan. Zo lang heb ik gewacht op dit moment. Vier jaar gedacht dat dit nooit zou gebeuren, maar na 10 jaar is het dan toch zover. Ik glimlach naar mijn spiegelbeeld. Dit wordt de mooiste dag van m'n leven.
'Kaj.' Ik kijk om en zie mijn 4 beste vrienden in de deuropening staan. Samuel houdt een zwarte kledingzak omhoog. 'Eh gast, weet je zeker dat je wilt kijken wat ze heeft uitgezocht?' vraagt Dioni. Jessica had een wens voor onze bruiloft en dat was dat zij mijn pak uit mocht kiezen. Ik vond het goed, want ik vertrouw haar met heel m'n hart.
Samuel hangt de kledingzak aan de kast en maakt dan voorzichtig de kledingzak open. Er komt een mooi en net wit pak te voorschijn.
'Wow, je chicky heeft echt een goede smaak. Dat pak lijkt wel mooier dan ik aanhad op mijn bruiloft.' zegt Jai. Ik schud lachend mijn hoofd. 'Dat ze een goede smaak heeft weet ik, maar niet overdrijven, je zag er netjes uit in je pak.' Jai kijkt me met een glimlach aan. 'No homo.' voeg ik nog lachend toe. De andere jongens beginnen ook te lachen en op dat moment wordt er op de deur geklopt.
JE LEEST
Broken Heart B-brave
FanfictionEen verhaal waarin Jessica haar vroegere vakantieliefde weer tegenkomt en niet weet wat ze er mee moet of Een verhaal waarin Jessica en haar vriendinnen vanwege toeval de jongens van een band kunnen ontmoeten.