Vanuit Puck
Fijn, ik ben al mijn contacten kwijt. Me broertje vond het nodig om op mijn mobiel te spelen. Moet ik alle nummers weer opnieuw vragen. Ik voel me mobiel trillen. Ik word gebeld. Net als ik wil opnemen, word er opgehangen. Ik besluit terug te bellen en hoor de telefoon overgaan. ‘Hallo met Samuel.’ Bij het horen van z’n stem, krijg ik meteen een glimlach. Ik vind hem zo leuk. Hij is zo knap met z’n mooie blonde haar en z’n sexy blauw/grijze ogen. ‘Hallo? Met wie spreek ik?’ Shit, ik was zo aan het zwijmelen, dat ik vergat dat Samuel wacht. Hij wacht trouwens nog steeds, maar wat moet ik zeggen. ‘Uh, Sam. Met Puck. W-waarom had je gebeld?’ Het is een tijdje stil en dan zegt Sam: ‘Ik eh, ik moet je spreken. Kan ik naar je toekomen?’ ‘Ja, tuurlijk. Er is toch niks ergs?’ vraag ik bezorgd. ‘Nee, ja, nee. Er is niks ergs. Ik kom eraan.’ ‘Okee, tot zo.’ ‘Tot zo.’
Het is al een kwartier geleden dat ik met Samuel belde. Waarom duurt het zolang? Okee, ik maak me teveel zorgen. Het is een halfuurtje rijden logisch dat hij er nog niet is. Maar waarom zou hij mij bellen? Waarom belt hij Anne niet gewoon? Ik vind het niet erg dat hij mij belt, maar vind het alleen raar. Ik zit diep na te denken totdat ik gebeld word. Ik neem meteen op. ‘Sam??’ ‘Uh, nee? Met Nina?’ Het kwam er meer uit als een vraag. ‘Oh, heey. Sorry..’ ‘Haha, hoezo dacht je dat ik Sam was?’ ‘Hij belde net en hij deed best raar. Hij is nu onderweg, maar ik maak me best zorgen.’ ‘Ohw, het zal vast wel mee vallen. Was je vandaag al naar Sam en Anne gegaan om te vertellen dat je Samuel leuk vind?’ ‘ Uh, ja. Ze vonden het niet erg. Hoe weet jij dat eigenlijk? Ik had het jou toch niet verteld?’ ‘Nee, klopt. Jessica is hier en vertelde het. Je vindt het toch niet erg?’ ‘Nee, tuurlijk niet. Anders had ik het zelf wel verteld. Maar ik ga voor Sam straks komt.’ ‘Ja, is goed. Ik spreek je later.’ ‘Doei mop.’ Ik leg me mobiel weg en op dat moment gaat de bel. Ik ren naar de deur. ‘Heey Sam. Kom verder.’
Vanuit Samuel
Hier sta ik dan, voor de deur van Puck. Als de deur open gaat kijk ik in Puck’s ogen. ‘Heey Sam. Kom verder.’ Zegt Puck. Ze is echt mooi. Haar haar valt echt altijd perfect en dan heb je het nog niet eens over haar mascara gehad. Het lijkt wel of elke wimper weet waar die moet zitten en altijd zo zit. ‘Sam? Gaat alles goed?’ ‘Uh, ja het gaat goed. Je bent gewoon zo mooi.’ Puck begint te blozen. ‘D-dank je.’ Shit, zei ik dat hardop.. Ik glimlach even naar haar en dan lopen we samen naar binnen. Als we op de bank zitten, begin ik met vertellen. ‘Het was eerlijk gezegd niet mijn bedoeling om je te bellen.’ Puck kijkt teleurgesteld. ‘Het was meer, ik, het was. Okee, ik begin even opnieuw.’ Puck grinnikt. ‘Het was niet de bedoeling om je te bellen, maar het ging automatisch. Ik wou me hart luchten en omdat ik de hele tijd aan jou denk, belde ik jou.’ Puck begint te blozen. ‘J-je denkt aan m-mij?’ vraagt ze verlegen. ‘Ja, dat is het nou juist. Het is uit met Anne. Toen je bij mij was geweest, kon ik alleen nog maar aan jou denken. Zelfs toen Anne er was en we film keken, dacht ik aan jou. Ik vertelde het aan Anne en ze zei dat het beter was om uit elkaar te gaan zodat we allebei beter konden nadenken. Ik weet niet wat het is. Ik krijg je gewoon niet meer uit m’n hoofd.’ Puck bloost, maar je ziet wel dat ze geschrokken is. ‘Het is dus uit met Anne, doordat ik jou leuk vind… Ik heb er gewoon voor gezorgd dat mijn beste vriendin geen vriendje meer heeft. Wat ben ik voor vriendin. Dit vergeef ik mezelf nooit. Ze was zo gelukkig met jou en dat heb ik gewoon verpest. Het is allemaal mijn fout.’ Dit had ik niet verwacht. Ik dacht wel dat ze het lullig zou vinden, maar ik dacht dat ze ook wel een beetje blij zou zijn. Niet egoïstisch bedoeld, maar ze zei dat ze me leuk vindt. Ik zou dan best wel blij zijn als diegene vrijgezel is. Zo zie je maar hoe lief Puck is. ‘Puck, het is niet jou fout. Als je het niet had gezegd, had ik het waarschijnlijk later wel gehad.’ ‘Jawel, het is wel mijn schuld! Ik had het niet moeten zeggen. Dan waren jullie nog samen.’ Puck begint te huilen. Ik trek haar naar me toe zodat ze met haar hoofd op me borst ligt. ‘Anne zou me wel haten. Ik heb het verpest. Ik ben haar kwijt.’ Snikt Puck. ‘Vast niet. Jij heb niks gedaan. Jij kan mijn gevoelens niet veranderen. Zelfs ik kan dat niet. Geen zorgen, Anne is vast niet boos. Het komt allemaal goed.’ Puck draait haar hoofd zodat ze naar mij kan kijken en zegt: ‘Dank je Sam.’ Ze gaat weer goed liggen en valt in slaap. Ze is echt schattig als ze slaapt. Ik aai haar over haar haar.
Vanuit Anne
Ik ben weer zo slim om mijn sjaal te vergeten bij Samuel. Ik ben al bijna bij zijn huis. Talitha stelde nog voor om mee te gaan, maar ik zei dat ik zelf wel zou gaan. Ik ben best zenuwachtig, maar ik moet het wel gewoon kunnen. Een paar uur geleden was hij nog me vriendje en hij is nu niet veranderd in een of ander monster. Ik sta voor de deur bij Samuel. Ik haal diep adem en bel dan aan. Samuels moeder doen open. ‘Heey Anne. Hoe gaat het?’ zeg ze heel vrolijk. Samuel heeft haar zeker nog niet gezegd dat het uit is. ‘Uh, ja goed hoor. Ik ben mijn sjaal vergeten.’ ‘Ik ben hem niet tegen gekomen, maar misschien ligt het op Samuels kamer. Ga maar even boven kijken hoor.’ Ik knik en loop naar boven. Ik pak me sjaal en loop weer naar beneden. ´Ik zal doorgeven dat je geweest bent. Samuel is nu bij een meisje om iets uit te leggen geloof ik.’ Een meisje? Toch niet bij Puck... ‘Oh, ja is goed. Bij wie is hij dan?’ ‘Ene Puck geloof ik. Ik had gezegd dat hij thuis moest blijven omdat het al zo donker is, maar het was erg belangrijk zei hij.’ Ik kan er niet tegen als ze nu al samen zijn hoor. Ik voel de tranen branden in me ogen. Groothouden, niets laten merken. ‘Anne. Is er iets?’ ‘Uh, nee. Er is niks. Ik moet gaan. Fijne avond.’ Ik loop rustig naar de deur en zodra ik buiten ben ren ik weg.
- Heel erg bedankt voor alle reacties en votes!! Ik ben al over de 2000 lezers. Echt heel erg bedankt. Sorry dat ik lang niet heb geupdate. Ik ben nog steeds ziek, al bijna 4 weken en daardoor kan ik me slecht concentreren. Door oud en nieuw, kerst en mijn verjaardag had ik het ook druk.
Dan nog iets. Ik weet niet of jullie de tweets van Dioni gister hebben gezien, maar hij is gewoon bang om een vriendin te nemen, omdat fans gaan haten om die vriendin als hij die zou hebben. Sommige fans zeggen zelfs dat ze ook zelfmoord gaan plegen als een van de b-boys een vriendin zou hebben. Ik vraag jullie ga NIET haten of wat dan ook, ik zeg niet dat jullie dat doen, maar het zijn ook gewoon jongens met gevoelens.
En dan natuurlijk: HAPPY NEW YEAR!!! Ik wens jullie een gelukkig en gezond 2014!-
JE LEEST
Broken Heart B-brave
FanfictionEen verhaal waarin Jessica haar vroegere vakantieliefde weer tegenkomt en niet weet wat ze er mee moet of Een verhaal waarin Jessica en haar vriendinnen vanwege toeval de jongens van een band kunnen ontmoeten.