Vanuit Kaj
Na nog een tijdje gepraat te hebben, zijn de jongens en ik weggegaan, zodat de meiden nog even met Talitha konden praten. Ondertussen zijn we al bij de Melkweg, want over 2 uur is het al zover. Voor mij wordt dit geen gewone show. Nee, alles behalve dat. Ik ben nog nooit zo zenuwachtig geweest voor een show. Ik heb hier zolang op gewacht en vandaag is het dan zover. 'Kaj? Let je op?' Ik kijk op en kijk in de ogen van Samuel. 'Kom op man. Ik snap dat het spannend is, voor mij ook, maar als je het speciaal wilt maken, moet je wel opletten.' Ik knik. Hij heeft gelijk. Vanavond mag er niks fout gaan. Ik loop naar het midden van het podium en de eerste noten van Vanavond Is Van Jou klinken door de boxen.
Vanuit Anne
Nadat de jongens weg waren gegaan, hebben we nog even alleen met Talitha gepraat en de conclusie was dat we er vandaag niet meer over gaan praten en dat we het vanvond heel gezellig gaan maken. Daarna is iedereen naar haar eigen huis vertrokken om kleren en make-up te halen. We hebben afgesproken om voor de show nog een beauty middag te houden, zodat we er allemaal mooi uitzien voor de show.
Ik ben onderweg naar Jessica, als ik gebeld word. 'Met Anne.' Even is het stil aan de andere kant. 'Oh heey. Met Samuel.' 'Heey Sam.' Samuel en ik zijn na alles weer gewoon goede vrienden geworden.
Het blijft stil. 'Waarom bel je?' vraag ik. 'Euhm ja... Ik wil je wat vragen, kan je naar me toekomen?' 'Ik ben net onderweg naar Jes...' 'Het is belangrijk.' onderbreekt Samuel. 'Is goed, ik kom eraan.' 'Dank je, tot zo.' Verbaasd hang ik op. Waar zou dat over gaan?
Vanuit Nina
Als ik aan kom, zie ik Puck net haar fiets neer zetten en komt Talitha aangelopen. 'Wat heb jij wel niet allemaal meegenomen?' vraagt Puck aan Talitha. Talitha kijkt naar benenden waar in elke hand 3 tassen zitten. 'Ik kon niet kiezen...' zegt ze lachend. Op dat moment doet Jessica de deur open. Ze kijkt meteen naar Talitha's tassen. 'Ik kon gewoon niet kiezen, oke?!' We schieten in de lach en lopen naar binnen.
'Is Anne er nog niet?' vraag ik. 'Nee, ze belde dat ze iets later kwam. Ze moest nog wat doen.' antwoordt Jessica. 'Hmm, ik bel haar wel even, kijken hoelaat ze komt.' zeg ik dan.
Vanuit Anne
'Wat?!' vraag ik geschrokken. 'Als je het liever niet hebt, is het ook goed hoor. Ik bedoel, ik snap het als je tijd nodig hebt..' zegt Samuel meteen. 'Nee, dat is het niet. Het is juist super lief!' Samuel kijkt teleurgesteld. 'Ik snap het, ik wacht... Wat zei je?' 'Je moet het echt doen! En Kaj ook. Dat is zooo lief.' Samuel kijkt me blij aan. 'Dank je. Ik hoop echt dat het lukt.'
M'n mobiel gaat en ik neem op. 'Heeyyy, met Nina. Waar blijf je?' hoor ik. Samuel heeft niet door dat ik aan de telefoon ben en praat gewoon door. 'Ik ben zo blij dat ze eindelijk m'n vriendin word!' 'Euhm... Ik hoor het al.. Veel plezier samen..' zegt een verbaasde Nina. Zo raar is het toch ook weer niet dat ik bij Samuel ben?
Vanuit Nina
'Heey met Nina. Waar blijf je?' vraag ik als Anne opneemt. Dan hoor ik een stem op de achtergrond. 'Ik ben zo blij dat je eindelijk m'n vriendin word!' zegt de stem. Wacht, dat was Samuel. Samuel en Anne zijn weer bij elkaar..? Normaal gesproken zou ik blij zijn als Anne een vriendje had, maar nu.. Ze zijn net uit elkaar en ze weet hoe leuk Puck hem vindt. Dit is gewoon een rotstreek. 'Euhm... ik hoor het al... Veel plezier samen..' zeg ik dan maar, nog steeds verbaasd.
'Veel plezier samen? Heeft Anne een vriendje? Wat leuk!' vraagt Puck. 'Ahw wat leuk! Logisch dat ze dan nog even wegblijft. Had ik ook gedaan.' zegt Talitha. 'Wie is het? Je keek zo verbaasd. Kennen we hem?' vraagt Jessica. 'Ja, ze heeft een vriendje... Of nou ja, bijna. En we kennen hem zeker..' De meiden kijken me afwachtend aan. Wat moet ik nu zeggen? Als ik dit aan Puck vertel, breekt ze echt. 'Euhm.. Het moet nog een verassing blijven. Ik denk dat ze het vanavond wel laat weten.En anders merken jullie het wel, denk ik.' zeg ik dan maar. 'Oh komt hij vanavond ook?' wilt Puck weten. 'Ja, dat zeker.' zeg ik snel. 'Ik ga wat drinken halen.' Snel loop ik naar de keuken.
Ik vul een glas water en drink 'm in een keer leeg. Ik houd het glas water weer onder kraan. 'Het hoeft geen verassing te blijven he? Ik zie het als je liegt.' Ik kijk om en zie Jessica staan. Ik schud m'n hoofd. 'Je hebt gelijk. Ik kan het alleen niet vertellen. Aan jullie vind ik het al erg, maar zeker aan Puck.' 'Als je wilt en kan, kan je het tegen mij zeggen, dat weet je he?' Ik knik. 'Het is Samuel..' Jessica kijkt me met grote ogen aan. 'Samuel..? Nooit. Dat doet ze Puck echt niet aan. Dat kan gewoon niet!' 'Ik dacht hetzelde, maar ik hoorde z'n stem op de achtergrond. Hij zei: "Ik ben zo blij dat je eindelijk m'n vriendin word!" Dus het moet wel toch?' Jessica denkt even na en pakt dan haar mobiel.
Vanuit Jessica
Ik pak mijn mobiel uit m'n zak. 'Ik ga Anne bellen, dit kan ze gewoon niet maken.' zeg ik boos. De telefoon gaat pas 2 keer over, maar dat duurt me al te lang. Ze is zeker te druk met zoenen. Dit kan ze Puck gewoon niet aandoen.
'Met Anne.' 'Ja Anne met mij. Moet je even luisteren. Als vriendinnen horen we blij voor elkaar te zijn als iemand van ons een nieuw vriendje heeft, maar denk maar niet dat wij dat nu voor je zijn. Dit kan je gewoon echt niet maken. Wie denk je wel niet dat je bent. Je weet hoeveel Puck om Samuel geeft. Dan hebben we straks weer een ruzie in de groep. Denk dan maar niet dat we jou kant kiezen.' Ik schrik van mezelf als ik door heb wat ik heb gezegd. Nina kijkt me met opgetrokken wenkbrauwen aan.
- Het was een drukkere week dan ik had gedacht, daarom zo'n late upload. MAAR het is vakantie, dus zal ik wat vaker uploaden. Ik hoop dat jullie het verhaal nog leuk vinden. Ik doe m'n best om het zo leuk mogelijk te maken, ook al ben ik zelf niet heel blij met het verhaal
Lots of love x -
JE LEEST
Broken Heart B-brave
FanfictionEen verhaal waarin Jessica haar vroegere vakantieliefde weer tegenkomt en niet weet wat ze er mee moet of Een verhaal waarin Jessica en haar vriendinnen vanwege toeval de jongens van een band kunnen ontmoeten.