Hoofdstuk 18

621 24 0
                                    

Vanuit Cassius

Met moeite open ik mijn ogen. Ik ga recht op zitten en pak m'n mobiel die ervoor heeft gezorgd dat ik wakker ben.

'Ja?' zeg ik met mijn zware ochtendstem. 'Gast waar ben je?' hoor ik Kaj zeggen. 'Waar ik ben? Thuis, hoezo?' 'Thuis? Je had al een uur geleden bij De Melkweg moeten zijn.'

Meteen ben ik klaarwakker. 'Shit vergeten. Ik kom eraan. Tot zo.' 'Schiet op he!' 'Jahaa.'

Snel ren ik naar beneden en maak een broodje klaar. Vanavond is de laatste show van de tour. Ik heb er echt zin in.

Met het broodje half in m'n mond gepropt ren ik naar buiten en fiets snel naar De Melkweg.

Vanuit Kaj

'Komt ie eraan?' vraagt Jai. 'Ja hij is onderweg. Hij lag nog lekker in z'n bed.' grinnik ik.

Het is dat ik een goeie bui heb, anders had ik nog flink boos kunnen worden.

Vanavond is de laatste show van de tour en ik heb er super veel zin in! De tour was echt tof!

'Hey guys.' hoor ik een uitgeputte Cassius zeggen. 'Sorry dat ik zo laat ben, niet meer aan gedacht.'

'Maakt niet uit, wij hebben ook nog niet zoveel gedaan.' zegt Dioni.

'Zullen we dan maar beginnen?' vraagt Samuel. 'Ja, welk nummer?' zegt Jai. 'Love?' zegt Cassius een beetje te blij.

'Wat zeg jij dat vrolijk, denk je aan Nina ofso?' merk ik op. Cassius kijkt me verbaasd aan. 'Huh? Wat? Nee.... Hoe weet je dat?'

Dioni schiet in de lach. 'Het valt op en we kennen je langer dan vandaag.' Samuel knikt.

'Oh.. maar eh we gingen beginnen.' zegt Cassius snel. 'Ja klopt' zegt Jai en we lopen naar het podium om te soundchecken.

Een uur later hebben we zo goed als alles doorgenomen en gaan we naar de kleedkamer.

'He guys, ik heb een idee. Waarom vragen we de meiden niet backstage? Ze zeiden dat ze wilden komen, maar dat het uitverkocht was.' zegt Cassius.

'Ja goed plan.' Zeg ik.

'Doen we!' zegt Samuel.

Kaj: Zorg dat jullie over een uurtje allemaal bij Jessica zijn x de boys

Nina: Anne is bij mij, we komen er zo aan.

Jessica: Wat is er dan? Iets ergs?

Kaj: Een verassing.

Talitha: Oh ik hou van verassingen! Wat is het?

Kaj: Ja dat gaan we natuurlijk niet zeggen.

Talitha: Oh

Nina: Hahhah sukkel

Puck: Talitha omg hahah

Puck: Ik kom er zo aan

Kaj: Okee mooi, tot zo allemaal!

Nina: Tot zo x

Jessica: Doeiix

Talitha: Totzooo

Puck: Bye x

'Ze zijn over een uur bij Jessica.' zeg ik.

We gaan nog even repeteren en zorgen dat we over een uurtje bij Jessica zijn.

Vanuit Nina

Een uur later zitten de meiden en ik al bij Jessica thuis. De jongens zijn er nog niet, maar ze mogen wel opschieten, want Talitha word steeds drukker.

'Hebben jullie een idee wat het kan zijn? Ik ben nieuwschierig!' Horen we Talitha alleen maar achter elkaar roepen.

'Misschien gaan we wel met z'n alle op vakantie zoals je altijd in die verhalen ziet of krijgen we allemaal een eigen cadeautje.... Of nog beter, misschien krijgen we wel een puppy!'

'Talitha! Doe normaal gek, denk je serieus dat ze een puppy voor ons gaan kopen??' Zegt Puck. 'Ja precies. Waarschijnlijk krijgen we gewoon een poster van hun of zo'n shirt met B-brave erop. Je moet er niet teveel van verwachten.' Antwoord Anne.

'Oh... Denk je dat echt?' vraagt Talitha die meteen stil is geworden. Anne knikt en Talitha gaat meteen rustig zitten.

Dan gaat de bel. Normaal zou Talitha meteen opspringen en de deur open doen, maar ze is helemaal verslag van wat Anne net zei.

'Ik doe wel open, Jess. Blijf maar zitten.' zeg ik.

Ik maak de deur open en kijk recht in de mooie ogen van Cassius. We kijken elkaar een tijdje aan, wat wel uren lijkt te duren als Jai opeens begint te praten.

'Euhm, ja. Kijk staks maar weer verder in elkaars ogen. Ik wil eerst naar binnen, ik heb het koud.' Ik begin te blozen en stap opzij zodat de jongens naar binnen kunnen lopen.

Wanneer Cassius langs mij loopt, raakt hij me perongeluk aan. Ik voel een tinteling door m'n hele lichaam en kan voor een paar seconde niet meer bewegen. Die jongen doet wat met me wat ik niet kan beschrijven.

'Nien, wat doe je? Kom je nog?' Hoor ik Jessica vanuit de woonkamer roepen. Blijkbaar bleek ik iets langer dan een paar seconden te blijven staan. 'Uh, ja ik kom eraan.'

Snel loop ik de woonkamer binnen. Alle plekken zijn bezet om te zitten, alleen naast Cassius is nog vrij. Ik ga naast hem zitten en hij glimlacht vet lief naar me. Wauw, wat een perfecte glimlach.

'Dus willen julie nog weten wat de verassing is?' begint Kaj. Snel knikt iedereen, behalve Talitha.

'Talitha is er wat?' vraagt Dioni. Talitha kijkt verbaast op. 'Nee hoor. Ik ben gewoon moe, denk ik.' 'Weet je het zeker?' 'Ja, ga maar verder. Ik wil het wel weten.' zegt Talitha snel.

Ik kijk Talitha bezorgd aan. Je hoeft Talitha niet goed te kennen om te weten dat dit niet alleen komt door wt Anne zei.

'Dus de verassing is...' Gaat Kaj verder. 'Mag ik het zeggen? Mag ik? Alsjeblieeeft.' onderbreekt Jai. Kaj knikt.

Vanuit Jai

'De verassing is dat jullie vanavond mogen komen naar de laatste tourshow in De Melkweg!!' zeg ik in een keer.

De meiden kijken meteen heel bij. 'Nee dat kan niet! Het was uitverkocht.' zegt Jessica.

'Wie zegt dat jullie kaartjes nodig hebben.' zegt Samuel. 'Huh, wat bedoel je?' vraagt Puck. 'Jullie staan niet in het publiek, dus jullie hebben ook geen kaartjes nodig.' antwoord Cassius.

'Okee, nu snap ik er helemaal niks meer van.' zegt Anne wanhopig. 'Mogen we nou wel of niet komen?' voegt Nina eraan toe.

'Tuurlijk mogen jullie komen, anders zeiden we dit toch niet. Jullie staan alleen niet in het publiek' zegt Kaj. 'Nee, want jullie staan backstage!' maakt Dioni af.

'OMG neee!' 'Dat is zo vet!' 'Dit kan niet!' 'Aaah zo erg bedankt!!' roepen de meiden door elkaar. Dan valt me op dat Talitha nog steeds zit en wazig voor zich uit kijkt.

Ik loop naar haar toe en ga naast haar zitten. 'Wat is er?' vraag ik voorzichtig. 'Huh.. Oh, er is niks.' 'Jawel, er is wel iets.' zeg ik bezorgd. 'Nee, het is alleen. Nou ja... I-ik.. Laat me maar.' Ik zie een traan over Talitha's wang heen glijden. Ze rent weg en slaat de deur met een klap dicht.

De rest heeft nu pas door dat Talitha weg is. Ze willen achter haar aan, maar ik zeg dat ik wel ga. Ik sta op en loop naar buiten, op zoek naar Talitha.

- Heey lieve lezers! Sorry dat ik zolang niks heb geschreven. Ik moest even goed me best doen voor de laatste weken op school en daarna was ik op vakantie. Ik ga er nu alles aan doen om vaker te schrijven! Lots of Love -

Broken Heart B-brave Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu