dagje met b-brave

1.2K 40 3
                                    

vanuit Nina

'Waar gaan we nou heen?' vraag ik aan Jessica. 'Dat zie je zo wel.' Jessica begint te lachen. 'Dat zei je net ook al. We gingen shoppen, maar we zijn al voorbij de leukste winkeltjes gegaan.' 'Jahaa, wacht nou maar af. Heb geduld. Dit is leuker dan shoppen.' zegt Jessica. Anne schiet in de lach. 'Volgens mij is er iets mis met m'n oren. Zei jij, Jessica, nou serieus: leuker dan shoppen? Dat kan niet. Ik droom zeker.' Iedereen begint te lachen. 'Ja dat zei ik echt. Jullie gaan het echt leuk vinden.' lacht Jessica. Als we nog 5 minuten hebben gelopen stop ik. 'Ik kan niet meer hoor. Ik ben doodop.' zeg ik dan. 'Oke, wacht even. Misschien weet ik wat.' zegt Jessica. Ze gaat een stukje verderop staan en is aan het bellen. 'Met wie belt ze?' vraagt Talitha. 'Weet het ook niet.' zucht Puck. 'Ik ben wel klaar met dat geloop hoor.' Jessica komt terug lopen. 'Oke, ik heb wat geregeld, maar dan moeten jullie wel deze om.' Ze pakt een paar blinddoeken en bind die een voor een om. ´Waar is dit nou allemaal voor nodig?’ zeg ik als ik mijn blinddoek om heb.

Vanuit Samuel

We werden net gebeld door Jessica, of we haar en haar vriendinnen konden ophalen, want de meiden waren moe van het lopen. Ik ben benieuwd hoe die meiden zijn.  Als we aankomen bij de meiden, zie ik dat iedereen een blinddoek om heeft behalve een meisje. Dat zal Jessica dan wel zijn. Ik kijk goed en zie dat het meisje van de scholentour er ook is. Ik glimlach en Cassius ziet het. ‘Ja Sam rustig maar, je chick is er ook.’ Ik begin te blozen en Dioni begint te lachen. ‘Zozo. Heb ik wat gemist?’ zegt Dioni dan. ‘Meneer had de hele tijd oogcontact met een meisje tijdens de scholentour en ze staat daar. Dat meisje met die blonde haren, ze is wat kleiner dan de rest.’ Legt Cassius uit. Het meisje dat waarschijnlijk Jessica is komt op ons aflopen. ‘Heey Jessica.’ Zegt Kaj en geeft Jessica een knuffel. ‘Dit zijn Sa…’ ‘Ik weet wie het zijn. Ik ben braviour weet je nog.’ Zegt Jessica. ‘Kunnen jullie zo stil mogelijk doen en hun mee nemen naar de studio?’ vraagt ze. ‘Je bent tenminste rustiger dan de andere fans. Die beginnen meteen te gillen als ze ons zien.’ Zeg ik dan. Jessica begint te lachen. ‘Normaal gesproken zou ik dat ook doen. Ik ga ook helemaal los vanbinnen, maar anders weten de meiden al meteen dat jullie het zijn.’ ‘Ja dat kan ook.’ Zeg ik lachend.

Vanuit Jessica

Ik sta helemaal te shaken. B-BRAVE STAAT VOOR ME!! Ik probeer zo rustig mogelijk te doen. ‘Zullen we gaan?’ De jongens knikken. ‘Sam kan jij Anne meenemen?’ zeg ik dan. ‘Wie is dat?’ ‘Dat iets kleinere meisje.’ Samuel krijgt een glimlach op z’n gezicht en Cassius port hem in z’n zij. ‘Is goed hoor.’ zegt Samuel dan. ‘Jai kan jij Talitha meenemen. Dat meisje met wat korter haar.’ Jai knikt. ‘Cassius kan jij Nina meenemen. Het meisje met zwart wit gestreepte broek en Dioni jij Puck.’ De jongens knikken. ‘En wat moet ik doen?’ vraagt Kaj. ‘Jij mag mij meenemen.’ Zeg ik en geef Kaj een knipoog. Kaj glimlacht en we lopen hand in hand naar de studio.

Als we bij de studio zijn, worden de blinddoeken afgedaan en beginnen ze alle vier te gillen. De jongens schieten in de lach. ‘Jullie zijn maar met z’n vieren en schreeuwen net zo hard wanneer we een concert hebben.’ Lacht Jai. ‘Oke, we stoppen al. Jullie moeten repeteren en we mogen jullie niet afleiden.’ Zegt Anne. De jongens beginnen met zingen. Ik kijk Kaj de hele tijd aan. Ik hoor en zie hem alleen en voor de rest ben ik alles vergeten om me heen. Als ze with you hebben gedaan, en dan nu goed, gaan ze nog up zingen en dan zijn ze klaar. We gaan met z’n alle naar de mac. We eten en drinken wat, gaan met z’n alle op de foto en lachen veel. ‘Jessica. Wil je een stukje lopen? Ik heb wat frisse lucht nodig.’ Zegt Samuel. Ik knik en we lopen naar buiten. ‘Wat is er?’ vraag ik als we buiten zijn.

Vanuit Samuel

Ik kijk naar beneden. Hoe ga ik dit nou zeggen. ‘Ik vind een van je vriendinnen leuk.’ Zeg ik dan. ‘Anne zeker!’ lacht Jessica. ‘Ja hoe weet je dat.’ ‘Dat zag ik.’ Lacht Jessica nog steeds. ‘Valt het zo op dan?’ ‘Nee hoor, maar een klein beetje. Je kijkt haar alleen maar aan, als je met haar praat word je rood en net was je naar der aan het staren, toen vroegen we of je het kon zien en toen merkte je het niet eens. Dus nee het valt niet zo erg op.’ Jessica gaat helemaal stuk van het lachen. Ik word rood en kijk naar beneden. ‘Je hoeft je niet te schamen hoor. Het is juist lief en dat vindt Anne ook.’ Ik kijk meteen op. ‘Vind Anne…’ ‘Ja ze vind je leuk! Go for it!’ Ik krijg een glimlach en we lopen samen terug naar de rest. Als we lachend binnen komen lopen zie ik dat Kaj me best jaloers aankijkt. ‘Rustig maar man, ik pak je vriendin heus niet af hoor. En trouwen ik vind al iemand anders leuk.’ Ik glimlach naar Jessica. Dan kijk ik naar Anne en zie dat ze teleurgesteld kijk. Ik ga naast haar zitten en sla een arm om me heen. Ze kijkt me met een glimlach aan en begint te blozen.

- Sorry dit hoofdstuk is niet zo goed. Ik heb het snel moeten maken en had geen inspiratie, de volgende word beter! Ik ga proberen wat vaker hoofdstukken er op te zetten maar heb het best druk met school, maar ik doe me best! Geef een comment als je tips of opmerkingen hebt en druk op vote als je het leuk vind :) -

Broken Heart B-brave Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu