Hoofdstuk 23

805 20 10
                                    

Vanuit Jessica

'Mag ik die mascara?' vraagt Talitha. 'Ja, welke? Er liggen hier zoveel.' zeg ik lachend. Talitha is Puck aan het opmaken, Nina is Anne aan het opmaken en ik ben Puck's haar alvast aan het krullen. 'Die met roze op de dop.' antwoord Talitha. 'Dan blijven er nog steeds 3 over.' grinnik ik. Talitha zucht. Ik hou de drie, met roze, mascara's omhoog. 'De middelste en de rechter.' zegt ze dan. Ik geef haar de middelste en de rechter. 'Nee, mijn rechter.' zegt ze nu ook lachend. Nu is het mijn beurt om te zuchten en geef haar de middelste en de linker/haar rechter. 

'Ik heb echt zin in het concert.' begint Anne. 'Ik heb nog nooit backstage gesta... Auw!' 'Zit dan stil, nu zit het op je neus.' zegt Nina nep-boos. Ik kijk op en schiet in de lach als ik een dikke klodder mascara op Anne's neus zie zitten. Ik geef Nina een doekje met make-upremover en ga daan weer verder met Puck's haar. 

'Maar Anne heeft wel gelijk, we hebben nog nooit backstage gestaan en nu staan we daar bij onze vrienden, waar we niet zolang geleden alleen fan van waren.' zegt Puck. 'Jaaa, dankzij Jessica zijn we gewoon bevriend met B-Brave.' grinnikt Nina. 'Jaa, goed dan je Kaj kende van vakantie, anders hadden we deze hotties niet gekend.' vult Talitha aan. 'Nou.. Ik had hem liever nu leren kennen hoor. Dat had me heel wat pijn gescheeld.' geef ik eerlijk toe. Anne knikt begrijpelijk. 'Maar ja, nu heb je wel bijna een vriendje.' 'Nou dat valt ook wel weer mee hoor. Het is niet alsof hij me elk moment als z'n vriendin kan vragen.' 

De meiden kijken me verbaasd aan. 'Denk je er echt zo over? Elk moment dat jullie samen zijn, laten jullie elkaar amper los.' zegt Nina. 'En als jullie elkaar eindelijk los laten, kan hij met moeite zijn ogen van je af houden.' voegt Talitha toe. 'Ik zie het aan je wanneer je iemand leuk vind, maar wat ik zie als je naar hem kijkt, is het veel meer dan alleen leuk vinden. Je hebt glinsteringen in je ogen als je met hem praat en die glimlach gaat dan ook niet van je gezicht af.' Ik kijk Puck glmlachend aan.

Ik weet dat ze gelijk hebben. Wat ik voor Kaj voel, heb ik nog nooit eerder gevoeld. Hij laat me stralen als ik hem zie en ik hoef me nooit voor hem te schamen, want ik weet dat hij van me houd zoals ik ben. Hij weet ook dat ik van hem zoals hij is. Hij ziet het wanneer ik me slecht voel enn hij weet dan precies hoe hij me vrolijk moet maken. 

'Jess, kom je?' haalt Puck me uit m'n gedachte. 'Ik ga je make-up doen.' Ik knik en ga zitten op de stoel voor Puck. Als ik klaar ben ga ik het haar van de rest krullen of stylen. 

Vanuit Samuel

'Dus Nina dacht serieus dat jij en Anne weer wat hebben?' vraagt Dioni half lachend. 'Ja, nou ja. Was wel zielig. Ze voelde zich helemaal schuldig.' antwoord ik. 'Dat is best wel lief, dat ze zich schuldig voelt.' Ik kijk Cassius vreemd aan. Nooit gedacht dat uit zijn mond te horen. 'Hmmhmm.' zegt Kaj. 'Gast, jij bent 10 keer zo erg bij Jessica. Als je haar voorbij ziet lopen, ben je soms gewoon aan het kwijlen.' zegt Cassius snel tegen Kaj. 'Dat is niet waar.' gaat Kaj er snel tegen in. 'Nee, klopt.' zeg ik. 'Je bent altijd aan het kwijlen.' Kaj kijkt me nep-boos aan. 'Zullen we over jou gaan beginnen, Sam?' 

Op dat moment gaat de muziek aan. We kijken op en zien Dennis aan komen lopen. 'Genoeg gepraat jongens. De show begint over 2 uur en we moeten nog 2 liedjes doornemen en dan door naar Giovanni en Mitchel. We knikken en gaan klaar staan. 

Als we het eerste liedje hebben gedaan, komt Kaj naar me toe lopen. 'Ben je ook zo zenuwachtig?' Ik knik. 'Ja, man. Niet eens voor de show. Meer voor de haat...' Ik zie Kaj nadenken. 'Daar had ik nog niet eens aan gedacht. Oh shit, nu ga ik daar weer aandenken. En stel je voor dat het mislukt.' Dan komt Jai aanlopen. 'Jullie maken elkaar gek, het komt wel goed. Kom op, laatste liedje, dan kunnen we eten.' Kaj en ik kijken elkaar aan en schieten dan in de lach. 

Broken Heart B-brave Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu