b-brave

1.5K 46 5
                                    

Het is donderdag, vandaag kom b-brave op school. Ik ben wel blij dat ik beter ben, kan ik ze ook eindelijk een keer zien. Als ik alle verhalen van Talitha moet geloven, zijn ze super knap, zingen ze fantastisch en zijn ze in een woord geweldig. Ik ben benieuwd.

Als ik op school kom zie ik Puck staan. Ik zet me fiets in het fietsenrek en loop naar Puck en geef haar een knuffel. ‘Hey mop. Eindelijk beter?’ ‘Ja, gelukkig wel. Heb jullie echt gemist. Is de rest er nog niet?’ ‘Nina en Anne zijn aan het tafelvoetballen met Masis en Niels en Talitha appte net dat ze niet wist wat ze aan moest doen.’ ‘Haha, gek kind dat ze is.’  Ik loop naar Nina en Anne toe en geef ze allebei een knuffel. ‘Hey Jess gaat het beter?’ vraagt Nina. ‘Ja het gaat wel en met jullie?’ ‘Ja, gaat goed’ zeggen Nina en Anne tegelijk. Ze schieten allebei in de lach. Echt grappig. Ze kennen elkaar pas ongeveer een maand en ze zijn nu niet meer uitelkaar te halen. Talitha komt net binnen gerend als de bel gaat. ‘H-hey’ zegt ze buitenadem.

Het is het laatste uur voor de pauze en dan treed b-brave op. Talitha is helemaal hyper geworden en schrijft groot op haar arm: I LOVE B-BRAVE. Puck, Talitha, Nina, Anne en ik lopen naar onze docent Frans. We vragen of we eerder weg mogen om vooraan te kunnen staan. Gelukkig is ze heel aardig en vind ze het goed. 10 minuten voor de bel rennen we de gang op richting de aula. Er staan al mensen maar we staan best vooraan. Als de show begint, begint iedereen te gillen. Ik gil maar mee. Janel komt naar me toe. ‘Jij gilt ook niet overtuigend.’ Zegt ze met een bigsmile. ‘Haha, nee ik ken ze helemaal niet. Ik gil gewoon maar mee.’ ‘Haha, ik ken ze ook niet hoor, ik moest mee voor Lisanne.’ Als de jongens het podium op komen, kan ik ze niet goed zien door het licht. Ik gil met alle meiden mee. Ze zingen echt heel goed. Het is zo mooi. Na de show mogen we nog met ze op de foto. We staan met z’n 5e in de rij. Als we aan de beurt zijn, moeten we een kamertje in waar we op de foto gaan. Zodra ik de hoek omga en naar de jongens kijk, verstijf ik helemaal. Dat is K-Kaj… Van vakantie van 2 jaar terug. Hij zit in b-brave?? ‘Uh, ik hoef niet perse op de foto hoor. Gaan jullie maar, ik wacht wel in de aula.’ ‘NEE! Jij blijft hier! Je zei net nog dat je ze goed vond en dat je graag met ze op de foto wou.’ Zegt Talitha. Nou ja dan moet het maar. Ik sta naast Kaj. Ik word hier gek. Ik probeer zover mogelijk bij Kaj vandaan te staan. Als de foto is genomen, ren ik half huilend de wc in. Puck rent achter me aan. ‘Hey lieffie, wat is er?’ Ik leg het hele verhaal uit en Puck kijkt me met grote ogen aan. ‘Jij kent Kaj? Kaj van der Voort? De Kaj van der Voort?? Lucky girl! Als Talitha dit hoort, ze gaat uit haar dak!’ ‘Please zeg niks.. Dan krijg ik hele ondervraging van haar en daar heb ik echt geen zin in.’ ‘Oke, mop. Is goed ik zal niks zeggen.’ ‘Dank je beauty.’ Ik geef Puck een knuffel. We gaan naar de les. Zodra we in de klas komen, krijgen we een aanval van Talitha. ‘Wauw, zag je Jai?! Hij is zo cute. En hebben jullie gezien hoe Samuel naar Anne keek? Hij kon zijn ogen niet van haar afhouden.’ Anne begint te blozen. ‘Ja Anne en jij kon je ogen niet van hem afhouden. Geef maar toe. Je vind hem wel leuk. We konden het allemaal zien. Don’t shame!’ zegt Nina. Anne word nog roder en begint te giechelen.

Als school is afgelopen, loop ik naar Puck toe. ‘Samenfietsen?’ ‘Uh.. Ja wacht even. Ik moet nog wat doen.’ En ze loopt weg. Huh, vaag. Nou ja het zal wel. 

- Dit is mijn eerste verhaal. Please vote or comment. Hope you like it :) -

Broken Heart B-brave Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu