Alya byla 13letá holka žijící na okraji města ve Velké Británii. Hubená postava, černé vlasy a světle hnědá pleť. Její matka pocházela z Kuby, a otec zase z Řecka, ovšem oba se sešli ve Velké Británii na jakési pracovní cestě. Kdyby měla spočítat kolika procentní vůbec je Britka, zabralo by to hodně času i s prvotřídním matematickým vzděláním. Kromě svých rodičů totiž ještě byla babička z tátovy strany Češka, děda z máminy Srb, pradědeček také z její Vietnamec, a mnoho dalších.
Každopádně zpět k popisu této dívky. Jak už bylo řečeno, byla to černoška s kulatým obličejem, zelenýma očima, plnými rty a vlnitými dlouhými černými vlasy padajícími až pod úroveň ramen. Co se týče postavy, nedělala sice žádný sport, ale díky občasným procházkám s rodiči a výlety ven na vzduch byla štíhlá a sportovní postavy. Často nosila jednobarevná trička a k nim krátké černé kraťasy. Občas si přes sebe přehodila šedou či béžovou mikinu, a doplnila to malými kroužky v uších a černým náhrdelníkem s mušlemi, jako vzpomínku na moře v Itálii.
Povahou byla Alya spíše tišší, nevýrazná dívka. Hlasitá a extrovertní mohla být jen v přítomnosti rodiny, nebo důvěrných přátel.
Co se týče koní, párkrát byla na dnech otevřených dveří v různých stájích, a jednou i na jezdeckém táboře. Ale odtud si odnesla trauma špatného zacházení. Zdejší koňačky na ni byly velice přísné, a nechtěly se s ní zdržovat. To byl asi jediný důvod, proč se ježdění neujala nadále. Jinak ji ten týden tam zaujal tolik, že kdyby byla bývala začala chodit do stáje, trávila by tam každý den! Proto se dosti zdráhala s vyzkoušením dalšího z Jezdeckých týmů, ale láska ke koním byla silnější. A zítra tam měla zamířit!
Kalvodova stáj stála asi 30 minut jízdy autobusem od Alyina bydliště. Měla pevně nastudovanou trasu, a ačkoli její nervozitou prosvítal i záblesk očekávání, pořád se bála. Tak jo, holka, uklidni se. To zvládneš.
ČTEŠ
Ve světě koní
PertualanganKniha vypráví o tehdy 13leté dívce, která po asi třech letech poslední jízdy na koni zjistila, že jí tato činnost neuvěřitelně chybí. Zkusí tedy znova obnovit svůj zájem v Kalvodově stáji určené pro děti. Proč pro děti? Nemá dobré zkušenosti s otrha...