10.DOĞRU HAMLE

6 1 0
                                    



KEYİFLİ OKUMALAR🫶🏼

MİRAY DİNÇER

Bazen yaşadığımız hayatı fazla sorguluyoruz.

Gökyüzü neden mavi?
Neden her gece bir şeyler düşünüyoruz?
Bazen deli gibi ders çalıştığımızda neden çalıştığımız kada kötü bir sonuç alıyoruz?
Neden ihanet eder insan sevdiğine,öldürür onu?
Böcekler niye korkutucu görünüyor?
Katil kim?

Gökyüzü mavidir,özgürlüğü temsil eder..Hangi renk olduğuna bakmak yerine sonsuzluğunun tadını çıkaralım işte.Daha iyi hissederiz.

Her gece kafamızda kurgular üretiriz,geçmişteki bir olayı ya da ilerde olası bir durumu düşleriz.Bu bazen acı verir,bazen pek bi tatmin eder.Nedenine değil de kurguladığımız olayları güzelleştirmeye bakalım.Daha iyi hissederiz.

Evet,o kadar çalışırız ki bazen..Yoruluruz artık.O sandalyede oturmaktan,ders kitaplarına bakmaktan yoruluz.Ama buna rağmen,karşılığı alamayız...En aydınlık,en karanlıktan sonra gelir diyerek daha çok çalışalım o zaman sebebi sorgulamak yerine.Daha iyi hissederiz.

İnsan sevdiğine ihanet edemez.Öldüremez onu ya.Yapamaz nasıl yapar?Ya hiç sevmemiştir,ya da o anki koşullar daha cazip geldiğinden sizi geri plana atar ve ihaneti iliklerinize kadar hissettirir.Ölümü,size bizzat kendisi yaşatır.Sevdiğiniz insan.Neden yapıyor demeyelim de biz yapmayalım.Bu bizi daha iyi hissettir.

Böcekler korkutucu görünür ve çok insan onlardan korkar.Ama asıl korkutucu olan o insanların yargısıdır.Böceklerden korkmamızın yanı sıra faydalarını es geçeriz biz hep.Korkutucular demek yerine ne kadar faydalı diyelim,dış görünüşlerini sorgulamadan bir neden aramadan kabullenelim onları.Kedileri kabullendiğimiz gibi.Daha iyi hissettirir.

Mahallemizde bir katil var ama aslında hayatımızda hep var.Herkesin hayatında bir katil var.Kiminin duygularını,kiminin çocukluğunu,kiminin öfkesini öldüren;kimininse topunu bıçakla kesen bir katil.
Bence nasıl bir katil olursa olsun,o katil kim demeyelim de önlem alalım.Katil en yakınız da olsa,kanlı bıçaklı düşmanınız da olsa boş.Katil siz bile olabilirsiniz bazen.Yapmanız gereken temel şey de bu,katilden korunmak.Emin olun bu daha iyi hissettirir.

Hayatı neden diye yaşamayın,hayatı kabullenin ve alabileceğiniz hasarı en aza indirerek hayatı yaşayamaya çalışın.

Çünkü gerçek bu,kafanızın içindeki bulanıklıklar berraklıklara dönüştüğünde...Daha rahat hissedeceksiniz.

13 saat önce

Bulunduğumuz durum pek,hadi dürüst olalım hiç,iç açıcı değildi.Kötü şeyler olacak gibiydi,ya da ben öyle hissediyordum.Nilay dün polise şikayet etmişti Seniha Hanımı.Fakat polis,on yedi saat içerisinde serbest bırakmıştı onu. "Nilay,bak ben sadece emin..."Nilay üzgün bir şekilde bana döndü. "Eğer bana inanmıyorsan ve zamanını boşa harcadığını düşünüyorsan yalvarıyorum git."Nutkum tutulmuştu. "Saçmalama tabiki inanıyorum ama Seniha Hanım...Yani üç çocuk annesi güzel genç bir kadın..Pek aklım almıyor ya,kabullenemiyorum."

Gerçekten de Seniha Hanımın birini öldürüp o cesedi çöp poşetiyle saklaması biraz ürkünçtü.Bir yıldır tanıyordum onu ve daha önce hiç böyle şeylere denk gelmemiştim.Nilay başını döndürdü tekrar.Apartmandaydık,yedinci katta ve Nilayın dediğine göre Seniha Hanım her saat 01.23 olduğunda buraya geliyor,çöp poşetinin içindeki 'cesedi' atıyordu.

Ama asıl korkutucu olan,en son geldiğinde Nilayı fark etmiş olmasıydı.

Nilay da ben de sabırla ve kendi adıma konuşmam gerekirse ürpererek beklemeye devam ettik.Saat 01.27 olmuştu,hala yoktu gelen giden.O kadar çok uykum gelmişti ki,Nilayın tam açık gözlerinin yanında benim gözlerim yedinci uykusuna geçmişti.Ağırlasan uykumun öne geçtiği dakikalar arkamdan biri dokundu.

YAŞAM ANLAŞMASIWhere stories live. Discover now