2 MAANDEN LATER
Pov Emma:
Het is uit. Het is uit. Ik weet niet hoe of wat, ma ik was even zo klaar met hem. Ik heb het uitgemaakt hoor, dus het is niet alsof ik er veel verdriet aan over heb gehouden... oke toch wel. Het is nu een paar dagen uit en ik trek het niet zonder hem. Alles doet me ook aan hem denken. Ik lig nu al dagen in bed. Dag in, dag uit. Slapen, slapen, huilen, slapen, huilen, huilen. En dat herhaalt.
Terwijl ik bijna in slaap val licht mijn gsm op. Ik kijk en zie dat het Caro is. Zij weet nog van niks. Ik pak mijn gsm en kijk wat ze heeft gestuurd.
C: hey em. Alles oke?
Ik schrik als ik het appje lees. Wat heeft ze gehoord?? Wie heeft haar wat verteld?? Ik besluit nonchalant iets terug te sturen.
E: ja prima. Waarom?
C: ik heb al dagen niks van je gehoord en langzamerhand begin ik me zorgen te maken. Of ben je te druk met die loverboy van je?Opgelucht haal ik adem. Ze weet nog niks. Daarna schiet de stress er terug in. Shit, wat moet ik terug sturen???
E: het is gedaan tussen ons
Fuck, waarom stuur ik da? Zonder nadenken. Heel slim Emma, heel slim. Dan krijg ik geen appje meer terug. Even later gaat de bel. Ik hoor dat mijn moeder opendoet en iemand binnenlaat. Even later stormt Caro mijn kamer binnen.
Ik was alweer begonnen met huilen, maar barste nu volledig los. Caro komt bij me zitten en knuffelde me. Ik leg mijn hoofd op haar schouder en knuffelde terug. Ik zoek zoveel mogelijk comfort en rust. Caro begrijpt de hint en ging liggen. Ik zou normaal nooit in een vriendin haar armen liggen maar ik had het nu echt nodig. Ik leg mijn hoofd op haar borstkas. Dit doet me heel even goed tot ik me bedenk. Caro vond mij leuk... caro vindt mij nog altijd leuk.... Snel duw ik haar weg en ga rechtop zitten. Ze deinsd opzij en kijkt mij vragend aan. Ik weet niet ik wat voor bui ik zit, maar ik zeg gelijk wat ik vind."Ik kan niet bij je liggen. Ik vind jou niet leuk leuk. Ik wil geen verkeerde singnalen afgeven." Ze begint te lachen. "Wat!?" Vraag ik lichtjes gekwetst. "Leef jij onder een steen Emma?" Lacht ze verder. Het is nu mijn beurt om haar vragend aan te kijken. "Nee?" "Duidelijk wel, want ik ben al een maand terug met Vince." "Maar je had het uitgemaakt omdat je lesbisch was?" "Belijkbaar toch bi he" glimlacht ze. Ik glimlach ook. Ik ben opgelucht.
"Emma niet om gemeen te doen, maar wanneer heb jij voor het laatst je haar gewassen?" Vraagt ze na een tijden. Ik moet er even over nadenken. "Ehhhm zo'n 6 dagen geleden." "Emma ga douchen." "Hmmm nee geen zin" "Emma." Zegt ze op een soort dreigende toon. "Oke oke" zeg ik en sta op om te gaan douchen. "Blijf je hier?" Vraag ik hoopvol. Ik wil dat ze blijft. Me niet alleen laat. "Tuurlijk" antwoord ze lief. Ik glimlach en ga naar de douche. Ik zet de kraan aan en laat het warm worden. Ik zet het bijna op zijn heetste. Ik stap eronder en voel hoe de hete stralen mijn lichaam overlopen. Ik ontspan. Het voelt alsof het water al mijn gedachtes uit mijn hoofd spoelen. Na een tijdje zo te blijven staan, was ik me snel en ga dan weer uit de douche. Ik droog me af, kleed me aan en föhn mijn haar. Daarna ga ik terug. Ik heb me in deze paar dagen nog niet zo goed gevoeld als nu. Als ik terug kom zie ik Caro op mijn bed driftig typen. Ze heeft niet door dat ik binnenkom, dus ik ga achter haar staan en kijkt met wie ze aan het appen is. Als ik de naam zie voelt het alsof er een mes mijn rug wordt gestoken.
Ze is met Scott aan het appen.
Ik schraap mijn keel. Ze schrikt en draait zich om en verstopt haar gsm. "Liegen heeft geen zin meer Caro. Ik zag wel dat je met hem aan het sturen was. Of lieg ik nu?" Zeg ik boos. Langzaam schudt ze haar hoofd. "Heb je alles gelezen?" Vraagt ze voorzichtig. "Nee en ik hoef het niet te weten. Ik weet het al. Die gast nam zoveel afstand van mij. Ik zag die bijna nooit meer. Ik dacht al dat hij vreemdging." "Emma hij is nooit vreemdgegaan." Verzekerd Caro mij snel. "En hoe weet jij dat nou?"
Caro stuurt een locatie en een tijd door naar mij. "Kom hierheen. Dan zal alles duideijk worden" ik kijk haar vraagend aan. "Alsjeblieft Emma. Kom hierheen vanavond." "Ma ik ga met mijn ouders wat doen voor mijn verjaardag morgen" "ik denk toch dat je liever dit gaat hebben." "Ik zal erover nadenken" ze glimlacht en knikt. Ze staat op. "Wa ga je doen?" Vraag ik. "Naar huis. Jou alleen laten." Ik wil er tegenin gaan, maar Caro onderbreekt me. "Ik heb niks met Scott, Emma. Hij is volledig van jou" glimlacht ze. "Was ja" antwoord ik koppig. Ze gniffelt. "Tot later Emma." En ze verdwijnt uit mijn kamer. Ik snap het niet. Wat is die locatie? Waarom appt Caro met Scott? Hoe is ze ineens terug bij Vince? Ik geloof hier helemaal niks van en besluit niet naar de locatie te gaan dat Caro me gestuurd heeft. Wat zou het kunnen zijn? Een dagje naar de dierentuin? Ja daar zit ik echt op te wachten. Not!
Ik leg me terug in bed en zet een serie aan. Niet veel later van ik in slaap. Todat......
——————————————————————-
JE LEEST
Binnen hand bereik...
RomantizmCaro vindt Emma leuk. Emma weet niet meer wat ze voelt. Dan komt Scott er ook nog bij, maar hoe lost ze dit op met Caro?