WARNING: du kanske hittar fel o det är okej för ingen är prefekt, nej men seriöst ni kommer förmodligen hitta något fel i texterna osv (:
Cassandra på bilden - Jamie Chung irl
-----------När jag kom till klassrummet efter ha lämnat mina saker i skåpet kollade jag mig omkring och letade efter en tom plats. Hela salen var full av elever och när jag äntligen hittade en tom stol gick jag snabbt dit och slängde böckerna på bordet och satte mig ner med en dunst. Jag brydde mig inte ens om vem som satt bredvid mig fören personen började peta på min arm.
'' So do you like our school? '' sa en röst som tillhörde en tjej. Jag hade hört den förut men kom inte på vem det var så jag kollade på henne. Hon hade ett stort leende och såg riktigt söt ut.
'' I guess.. '' sa jag o log ett litet fejkat leende och kollade bort igen.
'' My name is ...'' sa hon innan jag hann avbryta henne.
'' Cassandra, I know '' sa jag och kollade på henne återigen.
'' Owh, And you're Emily Queen '' sa hon glatt.
'' That's me.. Queeen'' viskade jag ut mitt efternamn så att ingen hörde vad jag sa.
'' Well this is my friend Sam '' sa Cassandra och pekade på killen som satt framför oss.
Jag gjorde en lätt nickning och kollade på den stora tavlan igen. Jag var sjukt trött och ville bara att dagen skulle ta slut. Tillslut kom Mr. Anderson in och han började direkt skriva massa sidor på tavlan och skrev vad vi skulle göra sedan så satte han säg och började rätta något. Jag var inte alls van vid att lärarna inte skulle hålla värsta talet innan man fick börja arbeta och det märktes nog för Cassandra skrattade till och sa '' He doesn't like to talk but he's a good teacher, he only talks if it is anything important '' sa hon och jag bara nickade.
Jag arbetade i tystnad och helt plötsligt slet någon upp dörren och där kom Alec med sitt flin och gick mot Sam. Mr. Anderson stirrade på honom med ett dödshotade blick men Alec brydde sig inte utan låtsades som om han hade gjort det flera hundra gånger. Mr. Anderson skulle precis öppna munnen när Alec bad om ursäkt fast han inte menade det och gick emot oss med sitt flin. Läraren gav upp och satte sig igen.
'' Hey Sam, Cass and Emily or should I say babe '' sa han och blinkade med ena ögat.
Jag himlade med ögonen och Cassandra och Sam kollade på mig konstigt. Jag brydde mig inte om dem så jag fortsatte med arbetet som bestod av att hitta fakta o svara på frågor, men jag kunde inte fokusera mig till hundra så jag tjuvlyssnade lite.
'' So Dean forgot he's keys so he has to borrow yours '' sa han och sträckte ut handen.
Sam mumlade något och sökte igenom byxfickorna och drog tillslut ut dem och la dem i hans hand.
'' Thank you! '' sa han och begav sig mot dörren han kom in ifrån. Innan han stängde dörren vände han sig om och skrek '' SEE YOU LATER KITTEN! ''
Alla kollade runt i rummet men ingen insåg vem han pratade om förutom Cassandra och Sam som kollade på mig med små kisande ögon. Jag stirrade tillbaka på dem och sedan började dem skaka på huvudet.
'' Soo who's Dean? '' sa jag nyfiket innan dem började arbeta igen.
'' My idiotic brother '' sa Sam och suckade.
'' Oh, he's he still in school or...? ''
'' No, he didn't want too go to college. He wanted to follow dad's footprints, whatever that means..'' sa han och började jobba igen. Jag nickade sakta och kollade runt i klassrummet innan jag började koncentrera mig igen men det var något som störde mig.
YOU ARE READING
Invisible
RomanceHighest rank: #4 i slumpmässiga kategorin Efter ha fått en ny identitet är det svårt att låsas att vara någon annan. Och det är det jag,Emily Lewis försöker göra. Att börja i en ny skola i ett nytt land och i en ny stad är det bäst o hålla sig lå...