Kapitel 13 '' I'm only human '' 2.0

311 10 3
                                    







MEN NUUUUU! nu slutar det rätt, tack vare wattpad försvann allt detta från förra kapitlet så jag fick skriva om det.

Förlåt för mitt språk men.. det är bara så min karaktär är så enjoy!

--------------------------------------------------

han svarade inte utan stirrade på mig i tystnad. Varje sekund kändes som ett årtionde så jag svalde en sista klunk kaffe innan jag harklade mig och drog back stolen.

'' I.. I got stuff to do.. and once again thanks '' sa jag och började gå mot hallen. Jag ångrade allt, att komma hit, att låta mig själv gilla någon som aldrig skulle gilla mig på samma sätt.

'' Emily.. '' viskade han ut och greppade tag om min handled. Jag var precis påväg att öppna dörren ut till trapphuset.

'' WHAT?! '' sa jag irriterat och ryckte bort min arm.

'' I like waffles... '' sa han med ett leende.

Jag kunde inte hålla mig för skratt, mina hormoner var som en karusell och jag kunde inte hjälpa att börja skratta så att mina ögon börjades vattna.

'' and I also like chicken, donuts and all other stuff but do you know what else I like? '' sa han och kollade in i mina ögon som var fyllda av tårar.

'' You don't know?I like you '' sa han och kollade på mig seriöst men jag kunde inte ta honom på allvar.

'' So what? I belong to the stuff you like to eat? You wanna eat my pu ..'' sa jag innan han stoppade mig med en kyss. ( okej alltså bara nyfiken men kommentera om du fattade skämtet.. )

'' No I like the taste of your lips but if you dont insist I might '' sa han och blinkade med ena ögat.

'' HOW can you be a jerk but cute at the same time? '' sa jag och skakade på huvudet.

'' Well i'm your definition for perfection so ask yourself? '' sa han med ett flin.

'' EW! I take it back your just a jerk! '' sa jag och rusade in till vardagsrummet för att hämta min mobil och väska som jag hade glömt det första gången jag skulle lämna. Tänk vad pinsamt det skulle vara, att komma tillbaka för att jag hade glömt mina nycklar och mobilen.

Jag hörde hur han sprang efter mig och jag höll upp mobilen i luften.

'' Oh don't you dare come closer! I will call the coops on you again '' sa jag med ett flin i ansiktet. Jag blinkade två gånger och innan jag visste om det hade han hoppat på mig och höll min i hans varma famn. Jag älskade doften av honom och han var fortfarande halvnäck så lite magrutor pressade emot mig gjorde mig inget.

'' I got you '' viskade han i mitt öra. Jag kunde känna värmen ifrån hans andedräkt som luktade kaffe.

'' LET MEEE GOOOO! '' sa jag och bubblade av skratt. Jag försökte slå honom löst på armen men han höll fast mig som ingen annan hade gjort.

'' I'm not letting you go now that I finally got you '' sa han och jag kunde inte hjälpa att le ett stort leende.

'' Hmm.. I think I found the male version of myself. I mean we are both sexy, funny, cheesy and wait.. No I'm less of a jerk than you but yeah '' sa jag och låtsades att tänka.

'' Excuse yourself! I'm 100% hotter '' sa han och kollade på mig men en fejkad häpen blick.

'' Oh sorry, I thought it was pretty obvious who the hottest one was '' sa jag och gjorde samma blick som honom.

Plötsligt ringde min mobil och jag kände hur luften mot min hy blev svalare eftersom jag hade puttat bort honom. Han och kollade på mig medan jag pratade i mobilen och mimade fram '' who is it '' då jag ryckte på axlarna och svarade.

'' Hello this is Emily you are talking with '' sa jag med en pipig röst.

''Oh yeah, yeah I'm fine! Thanks for asking! ... Oh yeah really I'm fine! I promise, how about you? '' sa jag och fortsatte att prata i mobilen med ett leende.

Jag såg att han mimade återigen '' who is it'' då jag mimade tillbaka '' H A R R Y '' medan Harry faktiskt höll på att babbla på om hur orolig han hade varit. Jag älskade att han brydde sig så mycket vilket fick mig att le. Några sekunder senare stod Alec bakom mig och kramade om mig och jag njöt lite av kärleken jag fick av dessa två ''män''.

'' Okay bye, talk to you tomorrow or something! '' sa jag och la tillslut på.

'' Alec.. I didn't know that you were a clingy person '' sa jag och skrattade.

'' I just want my lill princess to feel safe '' sa han och kramade om mig lite hårdare när han sa safe.

'' trust me I do, and stop with the cheesiness! I think I'm about to puke wish I never thought I would say that but you have given me a overdose of it! '' sa jag och gjorde en grimas.

'' NEVER! .. well only if you kiss me '' sa han och och gjorde små puss ljud genom att puta med läpparna och smacka ihop dem.

'' GROSS! '' sa jag och drog bak mitt huvud ifrån honom när han kom närmre mitt ansikte. Han kom bara närmre och närmre med dem mjuka läpparna som fortsatte att tillverka ljudet.

'' DONT EAT ME LIKE YOU EAT WAFFLES! '' skrek jag ut och började skratta återigen. Tanken av situationen fick mig att börja skratta så mycket att magen gjorde ont och Alec var tvungen att sätta sig ner. Inget kunde förstöra det här men som vanligt ville livet slänga en stol på mig eftersom precis efter den tanken rycktes ytterdörren upp. Jag hade glömt att låsa den efter mitt försök att lämna lägenheten.

Rusande in i vardagsrummet kom Cas in med tårar som rann ner på kinden och hon hade det svårt att prata. Jag såg hur svettig hon var om pannan så hon måste ha sprungit tänkte jag. Precis när jag skulle öppna munnen för att säga något sa Cas något.

'' Emily you have to watch out.... someone is coming for you '' fick hon ut innan hennes knän slog golvet och jag sprang bort till henne. Men innan någon av oss hann fånga henne var hela hennes kropp redan på marken.

---------------------------------------------

I'm sorry for this cliffhanger! Okay no to be honest I'm not bahaha suckers! But I love my readers så puss på er!

all the love, M x

InvisibleTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang