'' The strongest drug that exist for humans is another human being '' - Unknown
( ska börja med quotes på början av allt )
och jag är ledsen för hur många gånger jag skrev hjärta,hjärna och kyss.. orkar inte ändra det heller så enjoy
--------------------------------------------------------------------------
Han sov på soffan, tårarna blandat med sprit hade fått honom att somna. Han låg där som ett litet barn som inte hade något att vara rädd för. Jag ville försvara Cas, hon hade säkert varit livrädd och jag lämnade henne bara sådär tänkte jag för mig själv innan jag hämtade mobilen som låg en bit bort. Jag plockade samtidigt upp väskan och drog fram mobilen, det första jag såg var sms från Alec men dem ignorerade jag för tillfället.
'' Are u home yet? '' skickade jag till henne. Otåligt väntade jag ett par minuter och precis som jag skulle ringa till henne plingade det till.
'' No, I went to school. catch up w the things I missed :) ''
'' Right, I'm sorry for my drama! Just text me when you get home okay? '' skickade jag tillbaka
'' no worries and yeah I will MOM, ily ''
'' K, I hate you :)) but I care so promise me to text me later''
'' Promise ''
Jag öppnade sedan ytterdörren och såg mig om, det var tomt så jag satte mig på en av trappstegen så Zayn kunde sova ifred. Jag satt och tänkte på vad jag skulle säga till Alec men allt som kom up i hjärnan var att jag kände mig utmattad och trött på mig själv. Så jag lutade mig mot väggen och lätt tankarna sluka bort mig från världen.
Jag vet inte hur lång tid det hade gått som hade begått av att jag hade försökt att övertala min hjärna något mitt hjärta inte höll med om. Alkoholen började kicka igång så jag reste mig vingligt upp.Det var då jag började bli helt virrig och förvirrad så jag gav upp och tänkte precis gå in igen men då hörde jag något klicka till.
'' I waited for you to come and knock on my door but you never did.. '' sa han och såg besviken ut. Hans ögon fick mig att må illa, han såg så besviken ut att jag ville sjunka ner i marken och försvinna för mitt hjärta bankade hårt mot min bröstkorg. Det gjorde så ont att jag blev rädd för honom, för jag ville verkligen inte att något skulle hända honom och jag skulle inte orka förlora en till person på så kort tid. Min hjärna sa spring och låt honom glömma dig men mitt hjärta ville se honom le. Ett leende du skapade åt honom och inte någon annan. Jag var självisk så det kanske var på tiden att sluta släppa in alla.. tänkte jag för mig själv medan han kollade på mig med dem ledsna ögonen.
'' I didn't know if you wanted to see me or not.. So I.. I don't know '' sa jag och kollade skamfullt ner på marken. Jag väntade på det värsta, att han skulle skrika på mig och hata mig för all drama jag hade gett honom genom att bara existera i hans liv.
'' I wan't you beside me no matter if I'm hurt or angry '' sa han och tog ett steg närmre mig. Jag stelnade till för att försöka bestämma mig. Det var som om det fanns en ängel och djävul på min axel som bråkade men som sagt det var mitt hjärta och hjärna. Mina tankar gick i högvarv och jag mådde illa.
'' I would like that in a dream world but I feel vulnerable, anxious around you and I'm scared that the people that care about me will one day abandon me or leave '' sa jag och klev ett steg bak så min rygg nuddade dörren.
'' Don't be afraid, if you miss the chance you might regret it in the future because this moment is when you tell me what you really want '' sa han och kollade in i mina ögon så att mitt hjärta knep till.
'' I don't know .. '' viskade jag ut och vågade inte titta på honom ''
'' W H A T D O Y O U W A N T '' frågade han igen och tvingade mig att kolla på honom .
You tänkte jag och ville genast springa därifrån för det skulle bara göra det svårare för mig att komma över det. Men min vingliga kropp skulle inte komma långt innan jag hade ramlat så jag stängde av hjärnan och innan jag visste det hade jag tryckt min egna kropp emot hans och läpparna kraschade ihop. Hans armar runt mig fick mig att känna mig hemma, så jag byte plats på oss och tryckte in honom i min dörr och vi kysstes okontrollerat tills vi fick knipa efter andan. Tillslut kysste vi en långsam kyss, en sån som som påminde mig att jag inte skulle vilja vara någon annanstans. Som om han bara ville ha mig men krävde inte mer än en kyss. Han rörde inte min hy med sina händer men även då brändes hans händer runt min midja. Vi kysstes som om våra läppar hade nuddat andras läppar innan och han skrattade lite då och då. Tillslut drog han upp händerna mot mitt ansikte och kysste mig en sista gång som om det vore den sista han någonsin gav mig.
'' wow '' sa jag tillslut.
'' You made me forget how to count '' sa han och kollade glatt på mig. Han läppar var fylligare än någonsin och även rödare.
'' You made me feel irresistible '' sa jag tillslut och log.
'' And that is true, so very true. I mean look at you! Those rosy cheeks and plumy lips '' sa han och slickade sig om läpparna på skoj.
'' Fuck you '' sa jag med ett skratt
'' You wish ''sa han och log.
'' Ew no that's just gross, I mean look at you all disgustingly perfect '' sa jag men en grimas.
'' Perfect huh? '' sa han och ryckte på axlarna lite.
'' Irresistible '' viskade jag ut och gav honom en sista kyss.
****
'' How the fuck can't you be drunk right now? '' frågade Zayn
'' My tolerance is high as fuck AND I'm not weak '' sa jag och skojade lite.
'' I don't get it,one kiss and you are all happy. Happy like a kid that saw a rainbow and thought that a unicorn made it. '' sa han och skakade på huvudet.
'' Huh? what kiss? '' sa jag och spelade oskyldigt.
'' Seriously? You were in a hallway that echos so I woke up by it and I heard every single moan and shit.. it was disgusting '' sa han och gjorde en ljud som skulle föreställa att han kräktes.
'' Whatever'' sa jag och viftade bort honom med handen.
'' how long was I asleep? '' frågade han och gäspade.
'' let me see.. it's almost seven now so I'm not sure but like 4 hours ? '' sa jag och tänkte innan jag insåg att jag inte hade kollat om Cas hade smsat än. Så jag drog upp mobilen men displayen var tom så jag ringde henne men det gick inte fram.
'' for fuck sake Cas answer your damn phone '' muttrade jag och gick fram o tillbaka. Men det kom till röstbrevlådan. Så jag ringde om och om igen tills någon svarade.
'' CASS YOU PROMISED ME! DO YOU KNOW HOW WORRIED I HAVE BEEN '' skrek jag ut innan den andra änden sa något.
'' Hello this is officer Jackson and who is this? '' sa en mörk röst.
'' Her friend Emily.. what are you doing with her phone? '' sa jag helt paranoid.
'' We would like if you could come to the station and talk a little bit '' sa han allvarligt.
'' WHAT HAPPENED TO HER? '' skrek jag ut
------------------------------------------------------------------------
tack för allt stöd
All the love x Michelle
YOU ARE READING
Invisible
RomanceHighest rank: #4 i slumpmässiga kategorin Efter ha fått en ny identitet är det svårt att låsas att vara någon annan. Och det är det jag,Emily Lewis försöker göra. Att börja i en ny skola i ett nytt land och i en ny stad är det bäst o hålla sig lå...