På bilden har ni två nya karaktärer och en outfit.
----------------
Skoldagen gick sjukt segt även om lektionen var 4 timmar o sen så var jag ledig resten av dagen så kunde jag inte fokusera mig. Jag hade knappt sovit något något vilket gjorde mina ögonlock tunga som bly. Jag bestämde mig tillslut för att gå hem efter 3 timmars arbete så gick jag utan o säga till någon förutom Sam o Cassandra. Jag fick väl ta igen hemma tänkte jag och släpade mig själv till motorcykeln.När jag började närma mig lägenheten kändes det som om jag på något sätt var befriad så när jag kom fram sprang jag den sista biten uppför trappan och låste upp porten. När jag gick upp för trappan gick jag nästan in i någon så jag kollade upp och där stod Alecs kompis med dem bruna lockarna och dem gröna ögonen.
'' Oh you must be the famus Emily '' sa han med en brittisk accent och log ett sött leende som han förmodligen gav alla tjejer han träffade. (A/N: Nej jag skäms inte för jag älskar HAZZA så han kommer med!)
'' Yeah that's me '' sa jag och gav honom ett litet leende.
'' I'm Harry '' sa han och sträckte ut en hand. Jag sträckte ut min och skakade handen långsamt, för att fylla ut tystnaden sa jag det första som kom upp i mitt huvud.
'' Soo are you Alec's friend? '' sa jag
'' Yeah, but um I kinda have to go before Alec comes and kills me.. '' sa han och tog fram sin mobil och räckte den till mig.
'' Can I gett you're number? '' sa han och kollade sig snabbt omkring som om han var rädd för att någon skulle komma.
'' Sure.. '' sa jag och tog emot mobilen och knappade in mitt nummer, jag skulle skriva in mitt namn där jag skrev Emily Lew och så insåg jag vilket efternamn jag skrev in så jag ändrade det till Queen.
'' Thank you Emily but I have to goo! '' sa han när man hörde någon springa i trappan och mumlade något.
Jag kollade upp i trapphuset och där kom Alec med en irriterad blick men hans ansiktsuttryck försvann när han såg mig.
'' SEE YOU LATER EMILY!! '' ropade Harry innan porten stängdes. Jag började små skratta lite innan jag insåg att Alec fortfarande var bredvid mig.
'' Don't let that little shit come in to you're apartment.. He's going to eat all you're food when you're not watching. '' sa Alec och skakade på huvudet med ett litet leende på läpparna.
Jag skrattade lite och vi började långsamt gå upp för trapporna medan Alec började prata om något Harry hade gjort innan. Jag skrattade åt det han sa även om jag inte lyssnade för det han pratade om i början av berättelsen påminde mig om en sak jag o Sara brukade göra när vi hade tråkigt. När vi hade kommit fram till våra dörrar sa jag hejdå och gick in i lägenheten och sparkade av skorna.
Flera minnen av mitt förra liv dök upp och tårarna började fylla mina ögon. Allt blev suddigt så jag satte mig ner och började faktiskt gråta vilket jag behövde, mina andetag blev djupare och djupare och tillslut gick jag upp och började gå in i badrummet där jag kollade på mig själv i spegeln. Mina ögon var blodsprängda och mitt smink låg nu över hela ansiktet så jag började tvätta bort det och mina andetag började bli mer jämna.
Jag gick tillbaka till hallen för att plocka upp väskan som jag hade slängt i väggen och gick till köket där jag packade upp alla böcker och mobilen.
Jag kollade snabbt på skärmen där jag hade fått ett nytt sms från något random nummer. Jag öppnade smset.
'' Hello love, I was wondering if you wanted too go to a party with me tonight :) xx H '' sent 13:07
YOU ARE READING
Invisible
RomanceHighest rank: #4 i slumpmässiga kategorin Efter ha fått en ny identitet är det svårt att låsas att vara någon annan. Och det är det jag,Emily Lewis försöker göra. Att börja i en ny skola i ett nytt land och i en ny stad är det bäst o hålla sig lå...