Kapitel 8 : "I hope this was worth you're call"

659 16 6
                                    

Jag vaknade upp av att någon ringde på mobilen, Alec hade gått hem sent igår och jag hade knappast fått någon sömn. Hela kvällen hade jag hjälp Alec men jag kunde inte sluta tänka på personen som attackerade honom.. Jag va med på bilderna var det mig han var efter? tänkte jag hela kvällen.

'' GOOOOD MORNING SUNSHINE! '' ropade Cass i mobilen.

'' Morning '' sa jag och gnuggade ena handen i ögonen innan jag satte mig upp i sängen.

'' Did you read any of the texts last night? '' sa hon

'' What texts? '' sa jag innan jag gäspade.

'' I assume that you dident read them but we are going to watch a movie today '' sa hon exalterat.

'' Define WE '' sa jag

'' Zayn, me, you and Alec..'' sa hon och började tänka efter.

'' What about Harry? '' sa jag innan jag kom på att vi skulle träffas idag.

'' He hasn't answerd get but yeah if he wants to. '' sa hon och lät lika glad.

'' Okey sounds fun! '' sa jag med en lite ljusare röst.

'' Great! But I gotta go see ya! '' sa hon och la på innan jag svarade.

Jag sparkade av täcket och begav mig till badrummet för o fixa mig. Håret var inte så fräscht så jag bestämde mig för o ta en dusch. När jag var kvar satte jag på mig en enkel outfit som bestod av svarta slita jeans, en vit topp som hade en knut och en svart hoodie med dragkedja och luva. Håret blev vågigt efter jag hade fönat det och såg inte alls bra ut så jag satte på mig en svart snapback och drog ett par adidas superstars sneakers. Jag nöjde mig med outfiten och gick till köket för att äta någon random bar och lite jordgubbar.

När jag var klar kletade jag på lite mascara, concealer för o täcka dem mörka ringarna och ett rött läppstift för att få lite färg på outfiten. Jag slängde i lite allt möjligt i min svarta väska innan jag begav mig ut för att träffa Harry.

Vi hade bestämt oss för att träffas på caféet som fanns i närheten eftersom jag aldrig hade varit där innan. Jag drog fram mobilen och det var några minuter kvar innan jag skulle vara där så jag tog det lugnt och lyssnade på musik i ena örat. Jag njöt av utsikten även om det bara var byggnader men det var en stor skillnad ifrån Sverige och det var det jag behövde. När jag var framme vid caféet kunde jag känna lukten av kaffe borra sin in min näsa och jag fick genast ett leende på läpparna! Jag föredrog te men om jag inte hade fått någon sömn blev det kaffe.

Jag kollade på mobil skärmens tid och det var tre minuter kvar innan vi skulle träffas så jag stod där och kollade mig omkring och kände att det här skulle vara en bra dag. Men runt hörnet kom en brunhårig kille med ett leende på läpparna och jag blev genast gladare.

'' HARRY! '' ropade jag och drog in honom i en kram.

'' Emily '' sa han, det lät artigt bara för att hans accent var brittisk.

'' You need to talk more so I can hear that lovely accent! '' sa jag och skrattade samtidigt som vi gick in till cafeet.

'' So are you coming with us to the theater today? '' sa jag och ställde mig bakom en man som beställde.

'' Yeah, I just read them this morning '' sa han och fixade snabbt till håret genom att rufsa händerna snabbt i lockarna.

'' Omg how can you have so good hair without even try! '' sa jag

'' Did you just give me two compliments whit in five minutes? '' sa han och skrattade lätt.

'' Shut up! '' sa jag och slog honom lätt innan det var våran tur o beställa.

InvisibleWhere stories live. Discover now