Kapitel 6 " don't be so full if youreself "

736 22 7
                                    

Jag tog en snabb dusch och klädde på mig en lätt outfit och satte upp håret i en bulle. Jag skulle inte hinna tvätta håret och håret skulle inte kunna vara nedsläppt för att det var alldeles trassligt och luktade inte alls okej. Jag täckte mina mörka ringar under ögonen med smink och la på lite mascara, jag tog på ett nude-rosa läppstift på läpparna innan jag packade ner böckerna jag behövde i min vita väska.

Jag slängde i hörlurarna i väskan och tog upp nycklarna. Eftersom jag fortfarande var bakfull så tog jag på ett par solglasögon. Om ni undrar varför var det för att jag hade druckit igår o då får man inte köra fordon på 24 timmar. Alkoholen kunde fortfarande vara i kroppen och det var Alec också smart nog att komma ihåg så vi båda låste dörren samtidigt och hade på sig solglasögonen på näsan.

'' You still look like a wreck '' sa Alec och flinade.

'' I was trying to look like you today..''sa jag och stoppade ner nycklarna i väskan och började gå ner för trappan.

'' When are you're class starting? '' sa jag och gäspade.

'' At one '' sa han

Jag nickade åt svaret och drog upp mobilen ur fickan så jag kunde lyssna på musik och stänga ut det brusade ljudet som gjorde att hela mitt huvud skulle explodera.

'' What are you lisening to? '' sa Alec och tog drog ut en lur ur mitt öra.

'' Hey! Don't be so rude, I'm to tired and hungover to be messed with right now ''

'' You got a pretty good music taste '' sa han och höjde volymen genom den lilla dosan som sitter på sladden.

'' It's tooo loud! '' skrek jag och drog ut den.

" Sorry.." mumlade han och stoppade in händerna i fickan.

Det blev en tyst paus men sedan började Alex skämta o det fick mig att skratta. Han berättade lite mer om gårdagen och jag skrattade tills min mage inte klarade av mer. När vi närmade oss porten såg jag Cassandra så jag sa hej då till Alec och hälsade på Cass.

" Don't talk to me.. my head is killing me! " sa hon och tryckte lätt på tinningen med två fingrar.

" sorry, my bad " Sa jag och skrattade.

" Im sorry.. I shouldn't yell at you. " sa hon och log ett litet leende.
" It's okey, I promise! Have you seen Harry? In going to kick his as for not coming back to give me water yesterday" sa jag och kollade runt i hallen.

" What? Anyway yeah I saw him, his with Alec and Zayn right now" sa hon och pekade på ett par ryggar.

" Thanks! Hey how do it comes that you know them but you don't hang out with them in school? " sa jag lite förvirrat.

" it's not that I can't, I just don't want to, Sarah and my "friends" are just bitches and I can't stand them.. "

" Oh.." sa jag och nickade.
" she's literally the queen B " sa hon irriterat.

" I thought college where more imutur then high school? "Sa jag och suckade åt dramat.

" Me too.. " sa Cass och suckade hon med.

" I'm going to kick Harry's ass now so don't go anywhere! "
Sa jag och började gå.

Jag petade på hans rygg och han vände sig om, han fick ett stort leende på läpparna. Alec o Zayn hade gått så det var bara Harry där.

" Emily, what's up!? " Sa han glatt
" I'm going to blame you for my hangover because you didn't come back to give me water!" Sa jag o la armarna i kross.

InvisibleTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang