''Alec she's starting to wake up.. '' viskade jag till honom och puttade honom lätt på axeln.'' ergh.. where am I?... Emily? '' mumlade hon fram och jag såg hur svårt hon hade att få fram orden. Jag gjord en gest med handen som sa till honom att hämta vatten. Han nickade och gick bort mor köket.
'' Hey Cass, It's going to be okay. I promise '' sa jag med en lugn och len röst. Jag strök bort håret från hennes ansikte och jag såg hur hon försökte minnas det som hade hänt.
'' Here you go '' sa Alec gående mot oss med ett glas vatten i handen. Han hav den till Cass då hon hade satt sig upp. Hon tog snabbt emot glaset och klunkade i vattnet som om hon inte hade druckit på flera dagar.
Hon gav glaset tillbaka till Alec och torkade sin mun med armen för att torka bort vattnet som hade hamnat utanför munnen. Hon såg sig lättnat om och slickade sig om läpparna för att fukta dem.
'' Thanks '' sa hon och lutade sig bakåt mot soffan.
'' Do you remember what had happen before you past out? '' sa jag och kände hur min egna tunga tjocknade till. Jag kände skuld så jag kollade ner på mattan
Hon tystnade till och kollade på Alec lite försiktigt innan hon harklade sig och såg bekymrad ut. Hon tittade på mig och jag tittade fortfarande ner. Jag skakade huvudet och svalde ner klumpen jag hade i halsen innan jag kollade upp och möttes av dem oroliga ögonen.
'' I was going home after my last class and it felt normal. I was listening to music so I couldn't hear the noises around me but I was walking and someone jumped out and attacked me from the back. And it was another one person who whispered in my ear.. hon sa det med tårar i ögonen men höll in dem och fortsatte att prata.
'' he said... Tell her to watch her back. Emily wont survive this time unless she hands us all of her money '' sa hon och slöt sina ögon och kramade om min arm.
Alec reste sig hastigt upp och greppade tag i hans egna hår och gick fram o tillbaka. Han skakade på huvudet och mumlade något innan han skrek ut '' WHAT KIND OF SICK GAME IS THIS?! ''
Jag kände skuld, jag förde med det här i deras liv. Det kändes som om jag var gjord för ledsamheter. Mina porer och varenda liten cell i mig skrek av sorg och skuld. Jag kunde inte känna någon annan känsla i min kropp, min hjärna kunde inte sluta tänka på all skuld och alla andra känslor var av. Dem var bara döda och jag hatade det.
'' I'm sorry...'' viskade jag ut och reste mig upp.
'' Emily.. stay, please '' sa Alec och gick emot mig och jag skakade på huvudet.
'' Just don't.. I was so stupid! Thinking I could let people in to my stupid life ! '' skrek jag med gråt i halsen samtidigt jag hämtade min väska
'' Em.. '' viskade Cass ut. '' Calm down.. breath '' sa hon och gick också emot mig.
'' I'm CALM! I just.. I just have to think.. by myself. I can't make the people I'm starting to fall for live this life '' sa jag och bet mig om läppen för att inte bryta ut i gråt.
****
Jag satt i hallen alldeles tyst var det i min lägenhet förutom klockan som tickade. Inga tårar, inga tankar, inga känslor bara tomhet. Jag satt och stirrade på golvet med en tom blick och blinkade lite då och då.
Plötsligt hörde jag hur en dörr öppnades, det var inte min men Alecs dörr.
'' Thanks for everything Alec '' sa Cass
'' Are you sure that you don't want me to drive you home? '' sa han.
'' I'll just get a cab, she needs you '' hörde jag henne säga innan det blev tyst igen.
'' Just stay safe and call me when you get home '' sa han och sedan hörde jag hennes fotsteg sakta försvinna. Och återigen blev det tyst, jag satt där och bara väntade på att ruttna. Min rumpa hade tappat känslan pågrund av det hårda golvet.
•
•
•Tre knackningar på dörren hörde jag. Det hade gått några timmar sedan jag var hos Alec.
Jag svarade inte utan väntade på att jag skulle höra fotstegen från personen så att den kunde lämna mig ensam i tystnaden." Emily? It's me Zayn? " sa han och jag satt kvar på golvet med en tom blick i ansiktet.
" I brought some alcohol.. " sa han och knackade återigen på dörren.
Jag slöt ögonen och svalde men datt kvar där." please open? You don't have to talk, I can handle that and you can just listen " sa han med en osäker röst.
Efter flera timmars sittande reste jag mig upp och mina knän klickade till när jag reste mig upp.
Jag vred om låset tills jag hörde ett klick och drog ner handtaget. Han klev in och kollade sig omkring. Då jag satte mig ner på golvet igen och lutade mig på väggen bakom mig." here, do you want vodka or whisky? " sa han och öppnade båda flaskorna. Jag brydde mig inte om vad det var så jag tog tag i en flaska och kollade på den i några sekunder innan jag tog en klunk. Det smakade beskt och äckligt men fick mig att känna något, något varmt som spred sig i min kropp.
'' I think you should chill with the drinking '' mumlade han och jag höjde flaskan och tog en ny klunk som ett täcken på att jag inte brydde mig. Han nickade lätt och tog en liten klunk ur sin flaska.
'' So I'm not 100% sure what have happened but from what Alec and the police told me I think I know what the problem is '' sa han och slöt ögonen. Jag kollade på honom och tog en ny klunk av den värmande vätskan. Han kunde väl förstå från hotet tänkte jag och tog en till klunk.
'' I know how you feel right now. My... my sister died a few years ago. '' a han och jag märkte hur svårt han hade för att få ut orden. Jag kände en klump i halsen så jag kollade på min hand innan jag la den i hans hand och gav den en lätt kram.
'' It's okay '' viskade han och öppnade ögonen. Med den andra armen torkade han bort en tår som rullade ner från hans kind. Han kände samma smärta som mig, en smärta som var tyngre än din kropp, en tyngd som man inte klarade av att lyfta upp. Men samtidigt är det som ett hål i kroppen.
'' No it's not '' viskade jag ut tillslut. Jag hade inte pratat på ett tag så min röst lät lite torr.
'' She died peacefully.. at least that's what the doctors said '' sa han och en till tår rullade ner.
'' What do you mean? '' sa jag och blev fundersam på vad han menade med det sista.
'' Her ex boyfriend got so fucking mad when he found out that she started dating someone else.. That sick son of bastard killed MY SISTER.. Do you know how hard it was for me? Because that fucker that killed her used to be one of my mates.. That's why I blame myself.. That's why I couldn't trust you in the beginning.. '' sa han och han kunde inte stoppa tårarna. Jag la ifrån flaskan och torkade bort tårarna med min hand och kramade om honom. En sån kram jag brukade ge Teddy när han var rädd för spöken eller åskan. En kram som gör att man känner sig skyddad och älskad.
-----------------------------------------------------------------------
FINALLY! Jag hade det svårt med kapitlet o trust me jag var upptagen i skolan! Hade massa saker o så blev jag sjuk men nu är det nya kapitlet här!
YOU ARE READING
Invisible
RomanceHighest rank: #4 i slumpmässiga kategorin Efter ha fått en ny identitet är det svårt att låsas att vara någon annan. Och det är det jag,Emily Lewis försöker göra. Att börja i en ny skola i ett nytt land och i en ny stad är det bäst o hålla sig lå...