Lief dagboek (Gaby's versie)
We hadden de stad weer gered van de vijand. Een klein jongetje was verandert in een tovenaar en wou de koekfabriek hebben voor zichzelf. Toen ik terug veranderde in mezelf, merkte ik dat mijn horloge vreemd deed. Hij haperde en de lichtjes waren erg zwak. Ik wist niet wat ik moest doen totdat ik de stem weer hoorde.
"Je moet even naar de maker," zei het stemmetje.
"Maar is dat wel vertrouwt?", vroeg ik.
"Het adres van de vaste maker staat in de opties op het horloge," vervolgt het stemmetje.
Ik reageerde terug, maar toen hoor ik de stem niet meer. Alle lichtjes waren uit. De Game viel meteen om mij heen uit. Even schoot ik in paniek, maar realiseerde mij toen dat ik weer te laat was voor school, dus kon ik niet naar de maker.
Snel rende ik het klaslokaal binnen en ging zitten achter Nico. Timothy was nergens te bekennen, blijkbaar was ik niet de enigste die te laat was. De juf had niet eens door dat ik te laat was. Verderop in de klas zat Tirza, een dromerig meisje dat altijd van alles aan het bedenken is. Ik keek even op naar haar want ik rook een zoete parfum geur. Ze zat een brief te schrijven en spoot er parfum op. Dromerig keek ze voor zich uit. Blijkbaar was ze weer verliefd op iemand. Op dat moment merkte de juf de geur ook op en keek even streng naar Tirza. Tirza negeerde haar. De juf werd heel boos. Ze stuurde haar naar de directeur. Ik zag een traan over haar wangen lopen toen ze langs ons de klas uit liep.Na de les zag ik ineens Timothy verschijnen. Amanda stootte mij even plagerig in mij zij.
"Kijk meneer perfect is ook gearriveerd, misschien moet je je notities van de les even aan hem geven," zei Amanda tegen mij.
Ik zucht even en keek naar Timothy. Mijn voeten leken wel van lood, maar ik liep toch in zijn richting. Nog voordat ik bij hem was struikel ik weer over mijn eigen voeten. Timothy zag mij en reageerde heel snel. Met zijn sterke armen ving hij mij op. Ik belandde in zijn armen. Mijn gezicht werd meteen rood toen ik merkte dat zijn gezicht heel dichtbij de mijne was. Hij keek mij strak aan. Ik wurmde mij meteen los en stammelde sorry. Timothy krabbelde even achter zijn hoofd.
"Geef niet," zei hij zacht.
"Hier," vervolgde ik snel en gaf hem mijn schrift even. Hij keek er naar en snapte wat het was.
"Dankjewel," een brede glimlach verscheen op zijn gezicht.
Ik voelde mijzelf nog roder worden. Hij maakte een foto van de aantekeningen en gaf het weer aan mij. Snel draaide ik mij om, maar struikelde weer over mijn voeten, gelukkig lukte het mij om toch heelhuids weer bij Amanda te komen die mij plagerig aan keek.Later op de dag ging mijn horloge ineens weer aan, maar hij had nog steeds keuren. Er zat een vijand in De Game dus drukte ik op een knopje en verdween weer in De game. Ik zag niet meteen wat er aan de hand was, maar ik had een vermoedde dat Cindy er weer wat mee te maken had, dus rende naar haar huis. Natuurlijk wou de portier mij niet binnen laten. Even wist ik niks te bedenken en keek om mij heen. Ik zag een oude helm en een pizza doos liggen bij de vuilnis en pakte ze snel. Daarmee deed ik net of ik pizza kwam bezorgen. Zo kon ik langs de portier komen. Eenmaal binnen zag ik net de vijand achter Cindy aan rennen met een enorme fles parfum. Ze had een roze jurk aan met allemaal afbeeldingen erop van parfum flesjes. Haar haar zat in een grote knot op haar hoofd. Cindy ontsnapte naar buiten en rende op een auto af. Haar vader zat in de auto met een jonge prins uit een ander land. De vijand rende er meteen achter aan. Ze wilde de auto met haar parfum fles spuiten, maar toen zag ik TJ verschijnen. Snel dook ik even achter een plant, maar ik realiseerde mij dat hij mij niet kon herkennen want ik had een helm op. TJ stak zijn stok uit en de vijand struikelde. Snel stapte ze allemaal in de auto en reden weg. Op dat moment werd ik de Game weer uit gegooid en besloot ik om naar de maker te gaan.
Bij de maker herken ik de oude man die ik eerder had geholpen. Hij maakte snel het horloge met een glimlach op zijn gezicht. Ik keek verbaasd hem aan en vroeg wat hij er voor moest hebben, maar hij zweeg en gaf het horloge terug. Eenmaal buiten ging ik snel De Game in. Deze keer transformeerde ik meteen. Ik merkte dat het sneller ging dan eerder. Even wist ik niet waar ik de vijand moest zoeken, totdat ik mij herinnerde wat ik eerder had gehoord. De vader van Cindy had iets over de rivier geroepen. Snel ging ik er heen, maar toen ik daaraan kwam zag ik eerst niemand. Ik keek even opzij en zag ineens op een brug de vijand staan met de prins. Het leek wel een trouwceremonie. TJ stond er ook bij, maar deed niks tegen de vijand. Al snel werd mij duidelijk waarom. Ze had hem betoverd met haar parfum, als een dolle stier kwam hij op mij af rennen en wou mij horloge afpakken. Ik wist hem te misleiden. Samen met hem beland ik op de boot met vuurwerk, die de vader van Cindy had geregeld voor de komst van de prins. Na een paar momenten heen en weer gevecht lukt het mij om hem weer te misleiden en gebruikt hij zijn vuist om mij aan te vallen, maar ik liet hem struikelen en hij vloog tegen het vuurwerk aan. Daardoor werd het geactiveerd. Het vloog recht op de parfumwolk af die de vijand in de lucht spoot. Meteen ontploft het. Ik duwde TJ in het water en drukte op een knopje van mijn horloge. Met behulp van het voorwerp lukte het mij om de parfum fles van de vijand uit haar handen te schieten. Hij viel kapot op de grond. De vijand verdween en TJ stak zijn hoofd boven water.
"Wat is er gebeurd?", vroeg hij. Ik keek hem even aan, maar mijn horloge knipperde weer dus rende ik weer snel weg.
JE LEEST
De Game
Teen FictionMijn naam is Gaby, ik ben net als ieder andere tiener. Maar dat verandert als een mysterieus spel mijn aandacht trekt. Overdag zit ik op school, maar na schooltijd speel ik het spel. Ik moet daarin vijanden verslaan Mijn identiteit weet niemand maa...