Lief dagboek, (Gaby's versie)
Vandaag begon als een hel. De juf had geregeld voor ons dat we proef mochten draaien in verschillende banen. Natuurlijk had Cindy het voor elkaar om de hele dag met Timothy te mogen samen werken. Amanda moest werken bij de vuilnis. En ik was de lakei in een hotel. De hele dag moest ik zoeken waar de gasten om vroeger. De beroemde zanger Harry Styles logeerde in het hotel en was op zoek naar een zonnebril voor zijn optreden in de stad 's avonds. Hij wou rood, wit en blauwe met allemaal oranje vlaggen erop.
Ik rende het hotel uit op zoek naar zo'n bril. Ik wou zo snel mogelijk terug zijn, want Timothy en Cindy werkte ook in het hotel vandaag. Alleen doordat ik zo snel wou, mislukte mijn plan. De bril die ik mee terug nam, vond Harry totaal niet mooi. Dus moest ik weer opzoek naar een andere. Teleurgesteld liep ik het hotel weer uit. Ik zag ik mijn ooghoek Timothy en Cindy. Het leek alsof ze heel veel lol hadden.
Omdat ik nergens een goede bril kon vinden besloot ik ze zelf te maken. Ik ging terug naar mijn huis en begon met het maken van de bril. Na een paar uur had ik ze eindelijk af, maar toen ik terug kwam in het hotel en ze wou geven aan Harry, was hij te druk bezig. Dus gaf ik ze aan zijn assistente. Toen ik beneden kwam merkte ik dat Cindy en Timothy verdwenen waren.
Niet lang erna ging mijn horloge knipperen en kwam ik er al snel achter waarom Cindy en Timothy verdwenen waren. Er stond een vijand in het hotel met een fototoestel. Elke keer als ze een foto nam van iemand verdween de persoon. Zouden Timothy en Cindy ook zijn gefotografeerd? Ik schrok even bij die gedachten. Snel verstopte ik mij om te veranderen in Geo.
Ik draaide mij weer om en rende weer de hotel loby in, op dat moment kwam Harry naar beneden. De vijand wou een foto nemen van hem, maar ik duwde hem snel aan de kant alleen kwam mijn arm op de foto en werd doorzichtig. Hij verdween niet, maar ik kon niks meer vast pakken. Ik probeerde Harry naar een veilige plek te brengen.
De vijand schreeuwt. Hij wou Harry, als hij niet naar buiten kwam ging ze alle mensen in de stad vangen in haar fototoestel. Harry wou haar geven wat ze wou. Ik probeerde hem tegen te houden, maar hij luisterde niet en rende de loby in. Ik rende achter hem aan, maar de vijand zette mij klem. Net op het moment dat ik dacht dat alles voorbij was en ik gevangen gezet zou worden bedacht ik iets.
"Luister als jij de helft van de mensen vrij laat, gaat hij voor jou op de foto" riep ik en wees naar Harry.
Even aarzelde de vijand, maar toen ging hij akkoord.De helft van de mensen werd bevrijd. Harry ging staan voor de foto, maar was tijd aan het rekken door een goede positie te vinden. Op dat moment kwam TJ ineens uit het niets tevoorschijn. Hij probeerde achter de vijand sluipen en hem te verassen, maar de vijand hoorde hem. Hij draaide zich om. Snel duwde ik TJ aan de kant en mijn been kwam op de foto te recht waardoor ik totaal niet meer kon lopen. TJ verdween.
Ik probeerde op mijn horloge te drukken maar omdat mijn arm doorzichtig was lukte dat niet. In de hoek zag ik een bezempje liggen dus pakte die met mijn mond en drukte daarmee op het knopje er kwam een klein make up spiegeltje te voorzijn. Niet veel later stond TJ weer naast mij, hij had zijn vuist gebruikt om uit de foto te ontsnappen.
We bedachten snel een plan. Ik probeerde de vijand uit te lokken een foto te nemen van mij en TJ. Precies op het moment dat hij een foto nam hield ik het spiegeltje omhoog en weerkaatste het. Meteen verstarde de vijand. Blijkbaar had het fotograferen op hemzelf een ander effect. Het fototoestel viel op de grond. TJ rent erop af en sloeg er op met zijn vuist. De vijand verdween en alle andere mensen die nog gevangen zaten kwamen te voorscheen. Het gevaar was weer geweken.
Terug in de echte wereld kwam de assistent van Harry naar ons toe en gaf ons vrijkaartjes voor zijn concert 's avonds. Ik kon mijn geluk niet op, het leek wel een droom. Samen met Timothy naar een concert te gaan. Bij het concert danste ik de hele avond op de muziek en ik zie dat Amanda, Nico en Timothy ook mee danste.
"Dit is het gaafste wat ik ooit heb meegemaakt," riep Timothy
Ik ben het met hem eens en wou dat deze avond voor altijd kon blijven duren.
JE LEEST
De Game
Teen FictionMijn naam is Gaby, ik ben net als ieder andere tiener. Maar dat verandert als een mysterieus spel mijn aandacht trekt. Overdag zit ik op school, maar na schooltijd speel ik het spel. Ik moet daarin vijanden verslaan Mijn identiteit weet niemand maa...