Lief dagboek, (Gaby's versie)
Vandaag werkten we mee aan de film van Nico. Hij was een film aan het maken voor een wedstrijd. Ik mocht de film helpen produceren. Marianne en Timothy hielden water pistolen vast en zaten verscholen achter het bureau van de juf. Marianne speelde de rol van Agent Smit en Timothy speelde Officier Jones, ze waren een plan aan het bedenken om het monster te verslaan. Plotseling schrok Marianne. Lorenzo kwam binnen lopen in zijn monster pak. Ze probeerde zichzelf rustig te krijgen, maar schrok vervolgens van Timothy. Cindy maakte haar belachelijk. Ik zag dat Marianne begon te huilen en ze rende weg.
"Wat ben jij gemeen. Kijk nou wat je doet", riep Timothy.Cindy haalde haar schouders op. Lorenzo rende achter Marianne aan.
"Je bent de beste actrice die ik ken, laat je toch niks wijsmaken", hoorde ik hem roep."En bedankt iedereen. Nu heb ik geen hoofdrol speelster meer", riep Nino boos.
"Een actrice zo waardeloos als dat ben je liever kwijt dan rijk," zei Cindy.
"Hou eens op haar zo af te kraken," riep Lorenzo vervolgens boos.
Hij was inmiddels terug, zonder Marianne. Ik wou haar gaan zoeken. Zolang Marianne niet terug is wouden de anderen dat iemand even de rol over nam van Agent Smit. Cindy wou de rol maar wat graag over nemen omdat er een zoen scene in zat tussen Agent Smit en Officier Jones. Ik werd gek. Dat zou betekenen dat Cindy met Timothy zou zoenen. Amanda werd ook boos. Nico had die scene er zomaar ingeschreven en aangezien Amanda het script had geschreven en nooit die scene had geschreven.
"Jij hebt niet het recht om zomaar een nieuwe scene er in te schrijven", riep Amanda boos.
"Het is mijn film, bovendien draagt dit bij aan de ontwikkeling van de karakters," riep Nico terug.
"Stop allemaal. Ik ga Marianne wel zoeken."Ik ging naar de meiden wc. Maar ik vond Marianne niet. Het enigste wat ik vond was slijm op de muur. Ik wou het gaan onderzoeken, maar werd onderbroken door Amanda.
"Gaby, kom snel. Cindy heeft haar zin gekregen. Ze zijn de scene aan het opnemen".
Ik bedacht mij geen moment en liep snel met Amanda terug. We waren net op tijd voordat ze elkaars lippen raakte. Iedereen begon vervolgens met elkaar te ruziën over de film.
"Waarom maken we niet een dokter van de agent. Een dokter kostuum zou mij geweldig staan", stelde Cindy voor.
"Nou ga er dan maar één zoeken", riep ik zonder er bij na te denken.
Nu waren we tenminste even van Cindy af. Melanie, Keith en Michael gingen met haar mee. Helpen zoeken.
"Ja nou heb ik nog geen hoofdrol speelster", riep Nico.
"Gaby kan de rol toch wel even over nemen," zei Amanda ineens en knipoogde naar mij.
"Nee, ik kan niet acteren," riep ik.
"Dit is je kans om met Timothy te zoenen," fluisterde Amanda tegen mij.
Ik voelde mij rood worden en probeerde de vlinders in mijn buik te negeren. Met enige tegenzin accepteerde ik.We begonnen met de scene. Ik moest een zin zeggen en dan naar Timothy toe buigen om hem te zoenen. Ik voelde de lood in mijn schoenen zwaarder worden en zei de zin zonder er bij na te denken. Ik leunde naar Timothy. Hij sloot zijn ogen en ik voelde zijn adem op mijn lippen. Zo dichtbij, zijn lippen raakte mij bijna aan. Mijn hartslag versnelde. Plotseling ging de deur open en stond Cindy boos in de deur.
"Je hebt mij misleid", riep ze boos.
Ik schrok en stapte weg bij Timothy. Hij deed zijn ogen open. Ik probeerde zijn ogen te ontwijken die mij even strak aan keken en keek naar Cindy.
"Waar heb je het over", riep Amanda boos terug.
"Ik moet in deze film spelen, mijn vader zit in de jury", vervolgde Cindy.
Maar voordat ze ook maar iets verder kon zeggen, hoorde we gegil uit een ander gedeelte van de school komen. Met zijn allen gingen we de Game in.We renden allemaal naar de binnenplaats. Het enigste wat we vonden was slijm en de armband van Keith. Ik realiseerde mij dat het de zelfde slijm was als in de badkamer. We gingen op zoek naar de directeur van de school, maar vonden alleen maar slijm in het kantoor. Ik zag dat Nico de boel aan het filmen was.
"Stop met filmen en help es even," riep ik geïrriteerd.
"Waarom, dit is goed materiaal voor de film. Ik kan dit goed gebruiken".
JE LEEST
De Game
Teen FictionMijn naam is Gaby, ik ben net als ieder andere tiener. Maar dat verandert als een mysterieus spel mijn aandacht trekt. Overdag zit ik op school, maar na schooltijd speel ik het spel. Ik moet daarin vijanden verslaan Mijn identiteit weet niemand maa...