De uitdaging

1 1 0
                                    

Lief dagboek, (Timothy's versie)


Gisteren was echt raar. Ik dacht even dat Geo bij ons op school zou zitten. Amanda vertelde op haar blog dat ze een geschiedenis boek had gevonden van onze school. Ik snap nog steeds niet hoe Geo daar aan kwam en waarom. Want later op de dag bleek Geo al Duizenden jaren oud te zijn. Blijkbaar ik ook, maar ik ben toch echt nog maar 16. Ik snap er niks van. Waar komen onze krachten vandaan?
Het enigste wat ik wel weet is dat ik smoorverliefd ben op Geo, hoe oud ze ook is. Alleen geloof ik echt niet dat ze zo oud is. Ze komt op mij altijd over als iemand van rond mijn leeftijd. Maar ja kan het mis hebben. Ik hoop dat ze op een dag mij zo ziet als ik haar zie.

Vandaag was op zich een leuke dag. Heb veel lol gehad met mijn vrienden. Adrianna deed een wedstrijdje tegen Keith. Zij kan echt snel rolschaatsen. Ze is echt de beste van de hele school. Maar natuurlijk ging mijn horloge weer knipperen en moest ik weer vechten tegen een vijand met Geo. Iemand die terug in de tijd kon gaan en daardoor ontstonden er ook tijdelijk twee Geo's. Beide even knap, lief en aantrekkelijk. Ik moest er erg om lachen.

"Nu kan ik nog meer liefde geven," grijnsde ik even tegen hun, maar ze negeerde mij beide. Zoals ze wel vaker doet.


Lief dagboek, (Gaby's versie)

Mijn ouders zijn twintig jaar getrouwd en gingen samen uit eten. Ik bleef alleen thuis. Mijn enigste taak was om een oranje taart met een molen erop te geven aan Nadia, die zij eerder had besteld.
"Papa vergeet je je schort niet," zei ik tegen mijn vader toen ze bij de deur stonden.
"Vergeet jij niet dat Nadia er over dertig minuten is," zei mijn vader.
Ik knikte. Mijn ouders gingen weg naar het restaurant. Ik liep naar boven.

Boven ging ik mijn huiswerk maken, totdat mijn telefoon ging.
"Waar blijf je?", vroeg Amanda.
"O shit ja, ik kom eraan," zei ik snel terug.
Ik had beloofd om naar de race tussen Adrianna en Keith te gaan. Keith had een weddenschap gemaakt met Adrianna. Ik had een banner gemaakt voor de gelegenheid. Ik zette mijn wekker voor als Nadia de taart kwam halen. Ik deed de Game aan en veranderde in Geo. Dan kon ik sneller bij de locatie zijn. Net voordat ik er was veranderde ik terug in Gaby en ging uit de Game. Ik weet het. Ik zou geen misbruik moeten maken van de technologie, maar dit kon vast geen kwaad. Ik liet mijn banner zien aan iedereen.

"Dit is gaaf," zei Timothy.
De rest was het met hem eens.
"Jullie staan achter de verkeerde racer. Ze is er nog niet eens," riep Keith.
Op dat moment kwam net Adrianna aan racen op haar rolschaatsen en glimlacht uitdagen tegen Keith.

Michael legde de regels uit. Keith was er van overtuigd dat hij haar rennend kon verslaan. Beide racers moesten twee keer om het park heen gaan. Dat was ongeveer 1000 meter. De eerste terug won de uitdaging. Als Keith won, kreeg hij Adrianna's rolschaatsen, maar als Adrianna won mocht Keith de rest van het jaar geen weddenschappen meer mocht maken met iemand.

Adrianna en Keith stonden klaar om te gaan racen. Maar net toen Michael start wilde roepen, stopte Adrianna hem en viel Keith recht op zijn gezicht.
"Kan je dit even vast houden, ik wil niet dat er iets mee gebeurd," zei Adrianna tegen Amanda en gaf haar een horloge. Adrianna en Keith gingen weer klaar staan en de race begon. Amanda was aan het filmen en gaf het horloge aan mij. Ik had de banner vast met Nico. Nico was heel enthousiast aan het zwaaien dus ik verloor het horloge uit mijn handen. Timothy ving hem snel op voordat hij op de grond kon vallen. Cindy pakte het daarna uit Timothy's handen. Hij probeerde het terug te krijgen.
"Geef terug. Die is van Adrianna."
Het kon Cindy niks schelen.
"Ja geef terug", zei ik.
Ze luisterde niet. In plaatst daar van deed ze het horloge open. Er kwam een licht uit. Van schrik liet ze het horloge vallen op de grond. Midden op de weg. Op dat moment kwam net Adrianna terug en reed er over heen met haar rolschaatsen, waardoor het horloge helemaal kapot ging.

Adrianna juichde even omdat ze eerste was, maar toen ze het horloge zag werd ze woedend op Amanda.

"Sorry, maar ik was aan het filmen, ik gaf hem aan Gaby," zei Amanda.
"Dat kan mij niks schelen, jullie zijn ook allemaal hetzelfde," riep Adrianna boos.
Amanda, ik en Timothy probeerde onze excuses aan te bieden, maar ze luisterde niet meer. Cindy gaf zoals altijd iedereen de schuld behalve haar zelf. Adrianna draaide zich om en schaatste huilend weg. Ik rende achter haar aan.

Ik probeerde met haar te praten, maar toen ging mijn telefoon.
"Gaby waar ben je?", zei mijn vader.
"O sorry pap, ik zat muziek te luisteren en vergat de tijd," zei ik snel terug. Maar voordat ik iets anders kon zeggen, knipperde mijn horloge. Er zat weer een vijand in De Game.

De vijand schaatste op de groep af.
"Ren," riep Timothy. De groep spatte uiteen.
Alleen kreeg de vijand Keith te pakken. Ze tikte hem aan en meteen stond hij stil. Hij kon niet meer bewegen. De vijand kreeg hierdoor energie. Ik rende op haar af.
"Waarom deed je dat? Stop alsjeblieft", riep ik.
"Omdat ik energie nodig heb en jij bent de volgende," riep ze dreigend.

Ik sprong aan de kant en gooide mijn banner in haar gezicht. Ze struikelde. Dit gaf mij tijd om weg te vluchten en ergens te transformeren in Geo. Ik gooide mijn touw op haar af en daardoor viel ze weer.
"Auuu", riep ze.
Maar ze deed maar alsof ze pijn had. Tirza zag haar en Tirza is nou eenmaal een lieverd. Erg zorgzaam, dus liep op haar af. De vijand pakte haar hand vast. Tirza stond meteen stil. De vijand had haar energie ook gestolen.

Marianne rende ook weg van de vijand, maar ze gleed uit en de vijand stal ook haar energie. Op dat moment kwam TJ ineens tevoorschijn. Samen probeerde we de vijand te stoppen. De vijand rende op TJ af, maar hij sprong over haar heen. Op dat moment zag de vijand Amanda. Ze schaatste op haar af en stal ook haar energie. Ik schrok. Cindy en Melanie waren ook al gepakt. Nog even en ze had iedereen te pakken.

Ik probeerde nog een klasgenootje te redden, maar de vijand lachte alleen maar. Terwijl mijn touw om haar arm zat schaatste ze gewoon weg en trok mij mee. Ze stopte en trok het touw naar haar toe. Net voordat ze mij bijna te pakken had, sprong TJ voor mij en raakte ze hem aan. Nu had ze ook zijn energie te pakken. Het lukte mij om de vijand weer te laten vallen. Maar ze stond weer heel snel op. Ik gooide mijn touw weer naar haar toe. Ineens ging ze heel hard schaatsten. Zo hard dat ze terug in de tijd vloog naar een paar minuten ervoor.

Samen waren we terug in de tijd gevlogen, naar het moment dat Adriana net haar eerste rondje had geschaatst. De vijand zag het horloge in Cindy's handen en sprong naar de leerlingen.
"Cindy geef dat horloge terug", riep ik.
Cindy schrok en liet het vallen. Nu viel het kapot op de grond en ging het niet kapot door er over heen te schaatsten. Dit maakte Adrianna zo boos dat zij daar ter plekke veranderde in de vijand. Nu waren er twee.

"Dit is allemaal jou schuld," schreeuwde de vijand en keek naar mij.

Ik zag mezelf van een paar minuten ervoor als Gaby. Ze keek mij verbaasd aan. Ik wou alles uitleggen maar de vijanden kwamen op mij af. TJ verscheen ineens. Ik zag mezelf weg rennen, waarschijnlijk om de taart aan Nadia te geven. Ik keek TJ even aan. Samen begonnen we te vechten tegen de vijand.
"kijk uit, raak haar handen niet aan, ze steelt energie," riep ik snel tegen TJ.

De vijanden rende een straat in, wij volgde hun. Ze draaide zich weer om en wouden ons weer aan vallen. Op dat moment sprong de andere ik als Geo voor ons. TJ's mond viel open van verbazing en ik hoor hem grinniken. De vijand was nu in de minderheid. Met zijn drieën tegen twee.

De vijand maakte zich klaar op nog verder terug in de tijd te gaan, maar ik en mijn andere ik bedachten snel een plan. TJ gaf ons wat tijd door zijn vuist te gebruiken. We drukten allebei op onze horloges en er kwam een voorwerp uit. De vijanden konden geen kant op. Ze wouden de andere kant op gaan en renden recht op mijn andere ik af om haar energie te stelen. Ik gooide mijn voorwerp op de schaatsten van de vijand. De andere ik draaide zich om en gooide haar voorwerp voor hun voeten. De twee vijanden vlogen omhoog. Tegelijk gooide wij beide onze touwen naar de vijanden en grepen de rolschaatsen vast. Deze vlogen uit en TJ maakte ze kapot met zijn vuist. De vijanden verdwenen weer. Mijn andere ik verdween ook.

TJ rende naar mij toe, maar mijn horloge knipperde dus ik verdween snel. Later hoorde ik van Amanda dat het horloge van Adrianna weer gemaakt was en dat iedereen weer normaal was. Niemand had er iets van overgehouden.

Thuis verwelkomde ik mijn ouders toen ze terug kwamen van hun etentje.
"Hoe was het?", vroeg ik.
"Leuk, maar we moesten bijna eerder naar huis komen," zei mijn vader streng en keek mij strak aan.
"Sorry, het spijt mij."
"Let de volgende keer wat beter op de winkel, in plaatst van muziek te luisteren in je kamer oke," zei mijn moeder.
Ik knikte en gaf hun beide een stevige knuffel.

De GameWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu