Lief dagboek, (Gaby's versie)
Vandaag werden er klasse foto's gemaakt op school. Ik was totaal in paniek. Ik samen met Timothy op een foto. Na ja niet alleen met hem natuurlijk, met de hele klas. Maar toch. Echt ik was totaal de kluts kwijt.
"Help, help", riep ik tegen Amanda.
"Waarom?"
"Ik en Timothy op een foto samen, waarom? Ik zie er niet uit", piepte ik.
"Nou omdat jullie in de zelfde klas zitten. Het is een klasse foto, doe eens rustig'.
Tirza en Nora stonden achter ons en hoorde mijn hele gesprek."Nou ik kom vast niet op de foto," zei Nora zacht.
"Hoezo niet", zei ik en keek Nora aan.
"Nou elke keer als iemand een foto van mij wil maken gaat er iets mis. De camera gaat stuk, er valt iets voor mijn gezicht, het gaat regenen.... Etc... elke keer weer. Dit gebeurd al sinds ik een klein meisje was. Ik heb nog nooit een klasse foto gehad waar ik op te zien was," zei Nora verdrietig.
"Wij zorgen er voor dat dat nu niet gebeurd," zeiden Thirza en ik tegelijk.We stonden netjes te wachten aan de zijkant, terwijl de fotograaf bezig was met de klas voor ons. Toen wij aan de beurt waren moesten ik, Michael, Alix, Thirza en Marianne op de eerste rij zitten. Nathan, Amanda, Melanie en Cindy moesten op de achterste rij gaan staan. Cindy begon natuurlijk te protesteren, want ze wou naast Timothy staan omdat ze even groot zouden zijn. Ze dreigde zelfs haar vader er bij te halen, maar aan gezien de fotograaf niet eens wist wie haar vader was, luisterde hij daar niet naar. In plaatst daarvan dreigde hij dat ze dan maar op de voorste rij moest gaan zitten.
Alle andere inclusief Timothy gingen staan in het midden tussen de bankjes in. Ik zag ineens Nora aan de zijkant staan.
"Meneer u vergeet er één", zei ik en wees naar Nora.
"Ow sorry, ga jij daar maar staan," zei hij en wees naar de plek tussen Nico en Timothy.
Nora ging tussen hun in staan.
"Nu sta je in het midden van de foto, dat is onmogelijk te missen. De vloek zal verbroken worden."De fotograaf wou de foto gaan maken, maar ineens stopte hij. Hij was niet tevreden en besloot om Lorenzo te verplaatsen. Cindy begon weer te zeuren dat ze op de verkeerde plek stond en probeerde Nora 's haar plek over te nemen. Ze probeerde Nora zelfs uit de foto te duwen. Timothy en de juf werden boos op haar, terwijl de fotograaf mensen bleef verplaatsen. Cindy hield niet op en bleef maar protesteren.
"Nu sta ik te ver weg bij Timothy."
Maar de fotograaf luisterde nog steeds niet naar haar.Precies op het moment dat de fotograaf de foto wou nemen, begon zijn batterij te flikkeren. Die was leeg. Hij ging weg om een nieuw te halen.
"Ik ben zo terug, allemaal op de zelfde plek blijven staan," riep de fotograaf nog voordat hij weg ging.
"Juf, mag ik even naar de wc?", vroeg Nora ineens.
De juf gaf haar toestemming. Ik zag Melanie haar volgen en net toen de fotograaf terug kwam, was Melanie weer terug.
Cindy klom naar beneden en ging tussen Nico en Timothy staan. Ze deed een arm om hem heen.
"Wat doe je?", vroegen Timothy en ik tegelijk.
"Klaar?", riep de fotograaf.
Ik wou hem stoppen, maar hij klikte de foto, precies op het moment dat ik mijn handen vooruit deed, iedereen boos keek naar Cindy en Cindy Timothy's gezicht naar de camera duwde met haar hand.
"Dat was perfect," zei de fotograaf.
"Nee dat was het niet," riep ik boos, "niet iedereen staat erop. Nora staat er niet op."
"Wie?", vroeg de fotograaf.
Ineens realiseren de rest zich ook dat Nora er niet was. En vroegen zich af waar ze was.
"Nora was naar de wc," zei Timothy.
"De foto moet opnieuw," riep ik nog steeds boos.
"Is het niet bijna lunchtijd?", zei Cindy en probeerde de fotograaf af te leiden.
"Nu het zegt ja en daarna moet ik nog andere klassen fotograferen dus geen tijd voor een nieuwe," zei de fotograaf.Tijden de lunch ging Thirza Nora zoeken. Ik bedacht een plan om er voor te zorgen dat de fotograaf als nog de foto opnieuw moest doen. Ik zou proberen de foto te verwijderen, dan moest hij wel opnieuw gemaakt worden. Ik sloop terug naar het lokaal waar de foto's werden genomen om te zien of de fotograaf het fototoestel had achter gelaten. En dat was zo. Op het moment dat ik hem wou verwijderen stonden Cindy en Melanie ineens achter mij. Ze hadden mij gefilmd, maar ik gaf niet de strijd meteen op.
"Geef mij je telefoon of ik verwijder de foto," zei ik dreigend.
"Nee, dan ben ik de foto van mij naast Timothy kwijt, ok best hier mijn telefoon," zei Cindy en wou mij de telefoon geven, maar Melanie haalde het geheugenkaartje uit het fototoestel.
"Geef mij het kaartje of ik hou Cindy's telefoon," dreigde ik vervolgens.Plotseling ging mijn horloge en ging ik de Game in.
"Cindy... ow Cindy..." hoorde ik iemand op de gang roepen.
Melanie raakte erdoor afgeleid. Ik pakte snel het kaartje uit haar handen en rende weg. Melanie rende nog achter mij aan, maar ik was sneller. Onderweg zag ik dat de vijand iedereen aan het veranderen was in een kopie van haar zelf. Ik rende naar de bibliotheek en transformeerde in Geo. Het duurde niet lang voordat ik doorhad dat Nora deze keer de vijand was. Cindy kwam de gang in en Nora wou op haar schieten. Ik sprong er tussen in en probeerde Nora over te halen het niet te doen, maar het had geen zin. Ze schoot op Cindy en ook zij veranderde.Ik realiseerde mij dat mijn touw niet werkte. Net voordat Nora mij te pakken kreeg, sprong TJ voor mij. Alleen herkende ik hem totaal niet, omdat ook hij was geraakt zag hij eruit als iedereen.
"Mooi costume," lachte ik.
"Haha... nee maar even serieus, ik denk dat haar direct aanvallen geen zin heeft. Ze ziet je steeds aan komen", zei TJ.
Ineens kreeg ik een idee. Samen met TJ ging ik naar de TV studio's.In de TV studio riep ik iedereen op om iets te gaan dragen zodat de echte vijand te herkennen was, omdat iedereen op elkaar leek. De vijand kwam de tv studio in en ik ving haar met mijn touw. Ik pakte haar spiegel af en gooide hem kapot, maar de vijand verdween niet. Het bleek ook niet de vijand te zijn, maar de vader van Cindy die ook was betoverd.
De echte vijand kwam niet lang daarna binnen. Ze wou op mijn schieten, maar TJ sprong er weer voor en de straal raakte hem. Er gebeurde niks omdat TJ al veranderd was dus het had geen effect. Ik drukte op mijn horloge en er kwam een fototoestel uit.
"Doe het licht uit," riep ik tegen TJ.
Ik had natuurlijk meteen een idee hoe ik de vijand kon stoppen, in het donker flitsten ik met de camera in het gezicht van de vijand die er door verblind raakte. Ik pakte haar spiegel en gooide hem kapot. Deze keer verdween de vijand wel.Later gaf ik de telefoon terug aan Cindy en gaf het geheugenkaartje van het fototoestel terug aan de fotograaf. Ik vroeg de fotograaf of hij na schooltijd de foto opnieuw wou maken. Eerst wou hij het niet, maar ik overtuigde hem.
Na schooltijd gingen we met zijn allen naar het park. Cindy en Melanie wouden niet in de foto's, maar dat kon ons niks schelen. We maakten een heleboel foto's en op elke foto stond Nora in het midden. Daarmee was haar vloek verbroken.
"Dankjewel Gaby," riep Nora
"Geen dank, daar zijn we vrienden voor", zei ik en staarde even naar een foto op het fototoestel.
Op de foto zag ik het moment dat ik een kus op Nora's wang gaf en Timothy precies aan de andere kant van Nora hetzelfde deed.
"Als je Nora ertussen uit denkt, lijkt het net of jullie twee zoenen," zei Amanda en knipoogde naar mij.
Ik werd meteen weer rood en droomde weer over Timothy.
JE LEEST
De Game
Teen FictionMijn naam is Gaby, ik ben net als ieder andere tiener. Maar dat verandert als een mysterieus spel mijn aandacht trekt. Overdag zit ik op school, maar na schooltijd speel ik het spel. Ik moet daarin vijanden verslaan Mijn identiteit weet niemand maa...