Kim : "Dah saya kemaskan, dah jom!"
Ali : "Oke!"
ପ૮๑ᵔ ᵕ ᵔ๑ აଓ ˚。 ⊹ ꒰ఎ ♡ ໒꒱ ⊹ 。˚
Kemudian setelah memastikan semua ejen telah di dalam, pesawat itu langsung pergi menuju akademi.
Di dalam, ejen lain hanya bersantai di pesawat sambil menunggu sampai ke akademi. Tapi ali berbeda..
Kim : "Awak nak kemane ni, ali?
Ali : "Aku nak pergi ke ejen geetha"
Kim : "Untuk ape?"
Ali : "Untuk lihat keadaan rudy"
Kim : "Tapi ali-"
Belum habis satu kalimat, ali langsung pergi dari sana tanpa menghiraukan ucapan kim.
Ejen bakar dah bagi tau ali kalau rudy di rawat oleh ejen geetha di bilik rawatan, sebab tu ia menuju ke bilik rawatan.
E. Geetha : "Ali? Ape kamu buat kat sini?"
Ali : "Bagaimana keadaan rudy?"
E. Geetha : "Rudy oke.. cuma mungkin ia pingsan sebab terlalu lama kat laut"
Ali : "Ejen geetha, izinkan saya tengok rudy kali ni"
E. Geetha : "Ali, baik kamu istirahat sahaja"
Ali : "Tapi saya takkan bisa istirahat kalau belum tahu kondisi rudy! Saya minta tolong ejen geetha, izinkan saya tengok rudy.."
E. Geetha : "Oke, tapi untuk kali ini sahaja"
Ali : "Terimakasih ejen geetha"
Ejen geetha merasa kasihan pada ali, ia paham sekali apa yang dirasakan ali sekarang. Mungkin ia akan memberi pengobatan pada rudy kalau sudah di akademi sahaja.
Tapi ejen geetha akan tetap berada di ruang rawatan itu, sebab ia harus memantau rudy. Manelah tau kalau tiba-tiba rudy sadar.
Tanpa sadar mereka sudah sampai di akademi.
E. Geetha : "Kamu pergi, biar saya dan mentor lain yang uruskan rudy"
Ali : "Tapi saya masih nak-"
E. Geetha : "Pergi dan taruh barang kamu semula ke bilik, lepastu kamu bebas nak tunggu rudy sampai kapanpun"
Ali : "Huft.. Oke"
Ali akhirnya keluar dari bilik rawatan untuk segera menaruh barangnya ke bilik.
saat menuju bilik sebenarnya ada alicia dan moon yang mengajaknya berbicara, tapi ali hiraukan.
Saat dibilik juga, ali hanya menaruh barangnya di katil tanpa di kemas dan langsung pergi ke ruang rawatan.
Ali juga melewatkan makan malam, nanti ia akan makan kalau sudah melihat rudy.
E. Geetha : "Kamu tak makan malam dulu?"
Ali : "Saya boleh makan nanti"
E. Geetha : "Masuklah, rudy ada di dalam. Saya akan pergi mengambilkan kamu makan malam"
Ali : "Takpayah ejen geetha! Saya boleh ambil sendiri!!"
E. Geetha : "Takda hal, kamu pergilah masuk. Nanti saya akan kembali"
KAMU SEDANG MEMBACA
Hate To Love | RuLi
FanfictionAkademi latihan M.A.T.A menjadi saksi dimana kisah benci antara rudy dan ali menjadi kisah cinta mereka. Ini semua takkan terjadi kalau bukan sebab para ejen yang ingin mereka berbaikan, dan para mentor yang ikut melancarkan rencana para ejen itu...