Kommunicera

120 9 3
                                    


-Vart är Matheo? Säger Josef när Alex kommer in genom ytterdörren själv.

-Hos Martin.

-Hos Martin? Vad gör han där?

-Han erbjöd sig barnvakt, säger hon och rycker på axlarna medan hon klär av sig skorna och kappan.

-Hmm weird.

-Snällt ju, säger Alex och går in mot köket. Josef sitter på en stol runt bordet och hon kommer bakom honom. Hennes händer stryker sig fram längs hans nacke och hon placerar kyssar på hans hals, kind och tillslut mun. Han tar glatt emot kyssarna.
Hon drar ut hans stol litegrann så att hon får plats att sätta sig i hans knä. Han strider inte emot utan välkomnar henne ner till hans knä. Hon sätter sig och lägger armarna runt hans nacke. Sen fortsätter hon sina kyssar på hans läppar. Kyssarna blir snabbt mer intensiva och hon drar hans kropp närmare mot hennes. Han placerar sina händer runt om hennes midja och låter henne göra vad fan hon vill med honom. Hon släpper ut små stön mellan kyssarna och börjar dra över hans tröja längs armarna. Sen börjar hon knäppa upp sin blus så att båda sitter där med bar överkropp. Hennes läppar vandrar ner längs hans hals och mot hans bröstkorg. Han håller i hennes höfter medan han försöker andas.

-Du, vill du verkligen? Säger Josef och tar tag i hennes armar för att kolla på henne.

-Va? Ja? Säger hon som om att han är dum i huvudet.

-Varför skulle jag inte vilja? Lägger hon till och närmar sig hans läppar igen.

-Men gör du inte det här bara för att slippa känna allt annat? Mumlar han mot hennes läppar.

Han kände henne för bra. Det var precis därför hon gjorde det här. För när hon hade sex, så glömde hon bort exakt precis allting runt omkring sig.

-Nej det gör jag inte, ljuger hon och fortsätter kyssa honom. Josef vet att hon ljög. Han kunde se det rakt igenom henne. Och egentligen ville han bara stoppa henne och prata. Men han visste också om att Alex Beijer inte fungerar så. Dessutom var hon alldeles för svår att motstå. Så han lät henne fortsätta och tog efter en stund tag i hennes rumpa och lyfte upp henne från stolen. Han gick långsamt in mot deras sovrum och slängde ner henne försiktigt på sängen. Han klättrade över hennes kropp och hon började knäppa upp hans byxor snabbt. Josefs rörelser var mycket mer lättsamma än hennes. Han ville inte verka för på. Och hon märkte det.

-Josef sluta, jag vill ligga med dig. Och inte för det som du tror, utan för att jag vill ha sex med min man, säger hon och håller i hans ansikte.

-Man? Säger han och lyfter på ögonbrynen.

-Det var du som sa att vi skulle öva på det, svarar hon och trycker hennes läppar mot hans.

-Okej okej, mumlar han mot hennes läppar och börjar dra ner hennes byxor. De flyger snabbt ner på golvet och snart ligger både två helt nakna under täcket.


-Jag ska hämta vatten, vill du ha? Säger Alex och flyttar bort från hans svettiga kropp.

-Nej det är bra, säger han och sätter sig upp i sängen medan hon drar på sig hans tröja och springer ut till köket. Josef sitter kvar och kollar in i väggen. Det kändes fel på nått sätt. Han visste varför hon ville ha sex nu. Det var inte bara för att njuta, utan för att döva känslorna. Och även om Josef inte klagade på att hon ville ta itu med sina känslor på det sättet, så kändes det inte helt rätt.

Alex kommer in till sovrummet igen och ställer ner sitt glas på nattduksbordet. Sen hoppar hon ner i sängen igen. Josef sitter fortfarande upp och hon kollar på honom förvirrat.

-Vad gör du? Säger hon och lägger en hand på hans rygg. Han kollar försiktigt bak på henne och är helt tyst.

-Josef, vad är det? Säger hon och sätter sig upp bredvid honom.

-Kan du inte bara prata med mig istället för att göra såhär? Säger han tillslut och släpper ut ett tungt andetag. Hon kollar på han frågande.

-Vadå?

-Men jag vet ju att du använder sex som en metod för att döva alla känslor Alex, hon kollar på honom med stora ögon.

-Gör jag inte alls.

-Gör du visst, och det är inget fel med det. Men jag vill bara att vi ska kunna prata med varandra.

-Jag pratar med dig.

-Nej Alex det gör du inte, du drar dig alltid undan när jag försöker prata med dig.

Hon tar ett djupt andetag och kollar bort mot andra sidan rummet.

-Men på riktigt Josef, jag har gjort allt du sagt nu. Jag har pratat med nån och jag försöker fixa det här, vad vill du mer att jag ska göra?

-Ja och det är jättebra.

-Men?

-Men jag vill också kunna prata med dig. Jag vill inte att du ska känna att du inte kan prata med mig. Jag vill kunna hjälpa dig och inte bara finnas där när du vill ligga lite.

-Nu får du ju mig att låta som en..

-Nej! Det är inte det jag säger! Avbryter Josef och kollar på henne med seriösa ögon.

-Alex det är verkligen inte det jag säger.

-Vad är det du säger då?

-Att jag kan absolut ligga med dig när du känner att du behöver det, men jag vill också att vi pratar och kommunicerar för hur ska vi annars klara av att fortsätta leva ihop?

-Vi har ju gjort det i två år nu? Har det inte fungerat eller va?

-Jo, jo det har det men ibland så blir det bara kaos för att vi inte kan kommunicera!

-Mm jag får väll bli bättre på det då, säger Alex och ställer sig upp. Sen går hon iväg mot badrummet utan att kolla bak.

-Men Alex!

Han hoppar ur sängen och följer efter henne.

-Du ser ju! Vi kan inte ens kommunicera utan att nån utav oss går iväg! Säger han och kollar på henne medan hon står i spegeln och kollar på sig själv. Hon biter sig själv lite i kinden och vänder sig sedan om för att möta hans blick.

-Jag ska duscha nu, var det nått mer? Säger hon och går fram för att backa ut honom och låsa dörren. Josef säger inget utan backar ut och ser henne stänga dörren mitt framför ansiktet på honom.

Förbjuden kärlek - JolexDonde viven las historias. Descúbrelo ahora