Josef vaknar av fågelkvitter från fönstret. Han öppnar ögonen och ser solen skina in på deras stora säng. Han sträcker lite på sig och kollar på andra sidan sängen. Där ligger hon och sover. Kvinnan som kommer vara hans fru inom 24 timmar. Hon sover fridfullt med en hand på ansiktet och den andra ovanför huvudet. Han ler för sig själv och hoppar närmare. Han vill egentligen inte väcka henne, men det är för svårt att motstå. Han drar sina fingrar långsamt och försiktigt längs med hennes ansikte. Pillar bort lite hår som fallit fram över hennes ögon och placerar en kyss på hennes kind. Hon rör sig lite men vaknar inte helt. Han fortsätter att kyssa hennes ansikte mjukt och tillslut vaknar hon till. Hennes ögon skiner utav solen som strålar in genom deras sovrumsfönster.-Godmorgon, viskar han nära hennes ansikte. Hon sträcker lite på sig och trycker försiktigt sina läppar emot hans för att ge honom en godmorgon kyss.
-Morgon, mumlar hon mot hans läppar och kliar honom lite i det stubbiga skägget.
-Har du sovit bra? Säger han och lägger sig ner på kudden bredvid henne. Hon nickar tillbaka som svar.
-Svårt att inte sova bra när fick allt det där igår natt, säger hon och blinkar med ena ögat. Han skrattar och nickar lite ironiskt.
-Hur känns det?
-Vad känns vad? Säger hon och flinar.
-Att vi kommer vara gifta inom ett dygn, säger han och skrattar.
-Det känns..
Josef tittar på henne medan hon tänker ut vad hon ska svara. Efter allt för lång tystnad börjar Josef bli orolig. Hans leende försvinner och han får istället ett oroligt ansiktsuttryck.
-Känns det inte bra?
-Jo jo..
Hon undviker att möta hans blick. Han känner hur paniken börjar bubbla upp. Helvete. Varför kom hon på några timmar innan bröllopet att hon inte vill gifta sig med honom? Han sätter sig upp på armbågarna.
-Alex vill du ens gifta dig med mig? Säger han tyst och ser ledsen ut. Hon möter hans blick och lägger sina händer runt om hans ansikte.
-Jo! Såklart jag vill älskling, säger hon och drar ner hans ansikte för att kyssa hans läppar.
-Varför tveka du när jag frågade om det kändes bra då?
-Det är bara..jag..jag är så nervös. Nervös för hur allt ska bli. Jag menar det här är ett stort steg.
Han biter sig i läppen och lyssnar noggrant på hennes ord.
-Jag är 110% säker på att du är mannen som jag vill gifta mig med och jag har inte tvekat en enda gång på det. Men det är själva äktenskapet som skrämmer mig, jag vet inte varför.
Han släpper ut ett djupt andetag och lägger sig ner på kudden igen. Istället för att kolla på henne kollar han nu upp i taket. Hon kollar på honom och rullar halvt över hans kropp.
-Josef, jag vill gifta mig med dig, säger hon och pussar hans läppar mjukt.
-Men? Frågar han nästan med tårar i ögonen.
-Jag vill det här så mycket och det är det som skrämmer mig. Jag var inte såhär för två år sedan, jag hade aldrig kunnat föreställa mig som gift och med barn. Jag hade ställt in mig på att det aldrig skulle bli så. Och nu måste jag bara försöka att acceptera att det här är jag nu. Och att det här är det jag vill. För jag vill verkligen det här.
Hon smeker hans kind med baksidan utav hennes hand. Han biter sig lätt i kinden och kliar henne på ryggen. Han nickar långsamt.
-Är du säker? Frågar han osäkert, osäker på ifall han vill höra hennes svar.
-Så säker. Jag har aldrig varit mer säker på något i hela mitt liv, säger hon och fäller en tår så att den faller ner på hans ansikte. Han andas ut och tar tag i hennes ansikte för att kyssa hennes varma läppar.
-Jag älskar älskar älskar dig, mumlar hon mot hans läppar och låter några tårar falla mellan deras läppar.
STAI LEGGENDO
Förbjuden kärlek - Jolex
Storie d'amoreAlex Beijer och Josef Eriksson har jobbat tillsammans ett tag nu. De jobbar som poliser och Alex är Josefs chef. Sedan första dagen har det funnits en stark attraktion mellan de. En attraktion som inte går att undvika. En attraktion som inte heller...