Inima chiar devine o monedă de schimb.Mi-am dat seama asta când părinții mei m-au vândut unui mafiot fără suflet.Din trei surori,fix pe mine s-a gândit dementul acela să mă ia.Ar fi bine să vă povestesc cum s-a întâmplat, așa că,ne vom da puțin cu timpul în urmă ca să trăiți odată cu mine cele întâmplate.Familia mea nu are o condiție tare bună,așa că tata a făcut un împrumut pentru a plăti operația pe care trebuia să o am.Operația a decurs bine iar acum am o inimă nouă.Aveam probleme la inimă de când am fost împușcată în ea la vârsta de 7 ani și aveam nevoie disperată de operație.La 17 ani,când am împlinit această vârstă,am leșinat de durere.Degeaba am făcut operația aia la 7 ani.Am avut nevoie urgență de operație iar părinții mei,adică tata,a luat un împrumut de 350.000€ ca să pot trăi.Neavând altă soluție a luat acest împrumut de la un mafiot cam renumit.Cea mai mare greșeală aș zice eu,dar la ce salarii mici are tata nu mă mir.Mama nu a știut de împrumut până într-o seară.Mă plimbam liniștită în cartierul unde stăteam când,la poarta casei erau multe mașini negre.Tata cu un om discutau dar când m-am apropiat,mi-am dat seama că nu discutau.Eram proaspăt operată dar nu mă interesa acum.Trebuia să-l apăr pe tata așa că fug disperată spre poartă.Oamenii acelui tip mă țineau să nu mă apropii de ei după mașină dar fiind bună la box îi pun la pământ apoi mă bag între tata și bărbatul acela.
-Dacă mai scoți pistolul spre tata,jur că nu ieși viu din asta!
El nu zise nimic deocamdată.Mă și miram sincer.Acum pistolul lui era îndreptat spre piciorul meu.
-Vane,ar fi bine să mergi în casă.
-Nu merg niciunde fără tine,mormăi spre tatăl meu.Tu ar trebui să nu mai vi aici.Nu te cunosc,nu știu ce cauți aici,dar pleacă înainte să mă apuc de tine.
-Dacă ați plăti datoria aș mai zice.Nu-mi dați de ales.
-O voi plăti,domnule Russon.
-Vezi că timpul bate,tic-tac.Îți mai dau timp o săptămână să-mi aduci cei 350.000€ astfel nu va fi bine.
-Știu...
-Nu visezi niciun ban de la noi.
-Vanessa,intră în casă!
-Dar tată...
-Du-te în casă odată!
Intru în casă trântind toate ușile.
-Scumpo,ce e?
-Întreabă-l pe tata,nu pe mine,țip la mama înainte să mă închid în camera mea.
Tata degeaba încercase să intre la mine în cameră.Ușa era închisă.Nu voiam să ies dar seara,mi-era prea sete așa că mă duc în bucătărie să-mi iau un pahar de apă.Trebuia să trec prin living ca să ajung la bucătărie.Toată familia mea era acolo înafară de fratele meu,Matei care era plecat în altă țară ca să ne trimită bani.Eu sunt a doua la vârstă dintre surori,prima fiind Cristina care are 18 ani și sora noastră mai mică,Elena care are 15 ani.Fratele nostru,Matei,care l-am pronunțat mai în sus are 21 de ani fiind cel mai mare dintre noi.
-Vanessa stai!
Dar eu îl ignorasem complet.Nu aveam ce discuta cu tata în momentul acela.
-Smith Damsel Vanessa Anastasia!
-Ce vrei,tata?Ce vrei!?
-Hai să discutăm singuri.
-Să nu afle mama?
-Ce să nu aflu?întreabă mama.
-Tata a luat bani pe datorie ca să-mi plătească operația!NE-A MINȚIT PE TOȚI!
-De ce ai făcut asta,Alexandru?
-M-am panicat foarte tare când Vane a leșinat așa că,înainte de operația ei m-am dus până în oraș la un mafiot ca să pot plăti operația.Am făcut asta pentru ea,Maria.
Surorile mele erau deja uimite.
-De unde ai aflat,Vane?
-De unde am aflat,mamă?Tocmai ce venisem de la plimbare când văd parcate în fața casei zece mașini negre și un bărbat care vorbea cu tata.La început nu am știut ce se întâmplă,dar când m-am apropiat,tipul acela îl amenința pe tata cu pistolul.Le-am dat o bătută la câțiva din oamenii lui și m-am băgat în fața tatei să nu fie împușcat el ci să mă împuște pe mine dacă era să apese trăgaciul.
-Nu am vrut să vă implic în asta nicidecum.Rezolvam eu cumva.
-Care era prețul?întreabă Elena.
-350.000€!îi răspunde tata Elenei.
-În cât timp trebuie să îi dai?îl întreabă Cristina.
-O săptămână!îi răspund eu înainte să zică tata ceva.
-Nu se poate să facă atâția bani într-o săptămână,spune mama.
-Trebuie să lucrăm toți.Îl voi anunța și pe Matei și vom încerca să strângem toți banii,grăiesc eu dând speranță și celorlalți membri ai familiei.
Apoi tata ne ia pe toți în brațe.Parcă simțea că se va întâmpla ceva.Eu ieșisem afară să-l sun pe Matei.
-Alo Matei!
-Surioară?Ce dor mi-a fost de vocea ta.M-ai speriat foarte mult.Ești bine?
-Sunt bine,frate.Avem altă problemă.
-Spune,Vane!Voi încerca să ajut.
-Şti că operația a fost tare scumpă.
-Da,dar a plătit-o tata.
-Tata a împrumutat bani ca să trăiesc.Are timp o săptămână să facă rost de 350.000€ astfel se va întâmpla ceva rău.Noi încercăm să adunăm banii.Poți să încerci să strângi și tu bani și să îi trimiți până sâmbătă?
-Încerc surioară.Ne auzim mai târziu.Vă iubesc pe toți!
-Și noi te iubim,frate.
Iar apelul îl închidem amândoi.Nu știam că în spate e iubitul meu,Ionuț.Îmi pune mâinile ca să nu văd.
-Cine este?
-Iubitule!spun eu luându-l în brațe după ce își ia mâinile.Ce bine că ești aici.
-Mereu voi fi,scumpo.Ce s-a întâmplat?
-Am nevoie urgentă de bani.
-Câți?
-350.000€!
-Pentru ce ai nevoie de atâția bani?
-Pentru a plăti unui mafiot datoria tatei.Vom încerca să lucrăm până săptămâna viitoare când trebuie să dea banii.
-Vă voi ajuta și eu.
-Vei face asta?
-Sigur!Te iubesc foarte mult,Vanessa!
-Și eu te iubesc!iar gurile noastre se întâlnesc făcând un sărut pe care nu-l voi uita vreodată.
În fiecare zi lucrăm,încercând să scoatem toți banii.Erau zile când nu mâncam nimic chiar dacă aveam mâncare în frigider.Lucram zi,noapte ca să strângem toți banii.Două zile nu am fost deloc acasă doar ca să strâng banii necesari pentru a plăti datoria.Venise și sâmbăta,ziua în care trebuia să dăm banii.Eu am numărat de trei ori banii să fiu sigură că avem toată suma dar era un vis frumos.Noi am putut face doar 75.000€.Nu aveam suma de bani suficientă.
-Tată,vin cu tine!
-Voi rezolva singur.
-Nu-l poți înfrunta.Cine știe ce îți face.
-Nu te pot pune în pericol.Ești abia ieșită din operație.
-Atunci mă duc singură.
-Stai Vanessa!
Mă întorc cu speranța să mă ia cu el
-Bine,vino cu mine.
-Atunci hai să mergem.
Tata pornește mașina și plecăm spre locul indicat.Acolo ne așteptase deja dar când voiam să ies,tata închide ușile mașinii și pleacă singur.
-Îmi pare rău,Vane!Nu te puteam lăsa.
-Tata,deschide!Tata!
Degeaba țipam după el că nu mă auzea.
-Ai adus banii?
-Mai am nevoie de 275.000€.Nu îți pot da cei 75.000€ acum și restul mai târziu.
-Ți-am dat un termen de urmat și dacă nu o vei face,vei muri pentru asta la fel și familia ta.
Îndreaptă arma spre el,pregătit să-mi împuște tatăl.Nu știu cum am făcut să-mi deschid ușa,dar încep a fugi spre ei.Aveam cam doi metri de fugit și cum eram operată o făceam mai greu.
-Dacă vrei să trăiești,îmi dai câți bani ai și mi-o vei da și pe fata asta.
-Să-mi vând fata?
-Dacă nu vrei să mori,te vei supune.
-Nu-mi vând fata!
-Tu ai vrut-o!
Dar când să îl împuște îi dau un picior în mâna unde era pistolul de cade la pământ.
-Dacă mai ai tupeul să-l ameninți pe tata cu moartea,te despic în zeci de bucăți!
-Vanessa,du-te la mașină.
-Ești bine?
-Sunt bine,scumpo.Du-te la mașină.
-Bine,tata!
Îndreptându-mă spre mașină,nu-mi dădusem seama ce făcuse tatăl meu.
-Accept!Ți-o dau pe Vanessa.
-Așa să fie.Voi veni miercuri seara să facem logodna.
-Bine...iar tata îi dă banii apoi se îndreaptă spre mine.
-Ce s-a întâmplat?
-Nimic,hai să mergem!
Tata îmi ascundea ceva.Sunt sigură de asta.Eu am aflat adevărul doar marți.Era seară.Voiam să-mi pun apă în pahar din bucătărie dar în living îmi auzeam părinții vorbind și voiam să vin altă dată dar când mi-am auzit numele am rămas în loc.
-Scumpule,cum îi zicem Vanessei?
-Mâine vine să-i ceară mâna.Trebuie să mă duc să-i zic.
-Nu înțeleg cum ai putut să o dai pentru 275.000€ lipsă.
-Puteam muri eu și tu acum poate te omorai.
Dar auzind că mă căsătoresc cu el,cu tipul de la care tatăl meu a luat banii pe datorie îmi făcuse să scap paharul din mână.
-Vanessa!
Eu plec instantaneu în camera mea dar tata venise după mine.
-Stai să-ți explic!
-Să-mi explici?M-ai vândut omului acela!
-Să nu-i zicem vândut.Putem să-i zicem schimb.
-Schimb?Tata,ce sunt eu?Monedă de schimb?
-Sigur că nu!
-Nu mă pot căsători cu el.Am deja planuri cu Ionuț,tată.
-Știai și tu că nu se putea să fi cu el.
-Am 17 ani!Nu mă pot căsători.
-Te vei căsători!Așa ne poți scăpa pe toți să nu murim.
-Mai bine mor decât să fac asta.
Atunci tatăl meu îmi dă o palmă.Prima dată când mă lovește.După ce pleacă din camera mea,eu sar pe geam și mă duc la Ionuț.
-Scumpo?
-Am nevoie de tine,spun eu toată plângând.
-Ce s-a întâmplat?
-Tata mă căsătorește!
-Ce spui?Cu cine?
-Nu am reușit să strângem toți banii,mai aveam nevoie de 275.000€ și ca să nu ne omoare,tata m-a vândut lui.
-De la ce ai rana asta?
-M-a lovit tata...
-Vino aici,pitico!spune el iar mai apoi mă ia în brațe.
Nu aveam cum să-i zic că trebuie să ne despărțim,că voi fi soția altuia,că de mâine voi fi logodnica altuia.
-Când îți vor cere mâna?
-Mâine seară!
-Atunci hai să fugim.
-Ne vor găsi...
-Nu ne va găsi nimeni în Spania sau Portugalia,scumpo.
Se vedea dorința din ochii lui.Se vedea că chiar vrea să rămână cu mine.
-Bine,mergem!
Aveam oricum pașapoartele pregătite și la aeroport așteptasem deja de multe ore.Soarele răsărise!Familia mea sigur mă căutase deja.Ionuț era la baie.Aveam biletele în mână.Telefonul își dădea duhul.În 30 de minute aveam avionul spre Spania când ceva mă oprise să o fac.M-am gândit la mama care sigur plângea,la tata care sigur se învinovățea,la surorile mele.Ce îi ziceam fratelui meu dacă mă suna și mă întreba de familie?Atunci las biletele și pașapoartele pe masa la care stăteam și fug cât de repede pot.Noroc am avut că un taxi tocmai a oprit la aeroport și m-a putut lua pe mine.Ajunsă acasă,nimeni nu era.Îi căutam în fiecare cameră.Când am ajuns la camera părinților mei care era lângă baie,îi aud în altă cameră,așa că fug la ei în living luându-i în brațe.
-Ești bine?mă întreabă mama.
-Sunt bine,mămica mea.Sunt bine!
-Unde ai fost atâta timp?mă întreabă tata.
-Era să mă duc în Spania dar m-am oprit în ultimul moment,îi răspund eu.
-Ești de acord să te căsătorești?mă întreabă Cristina.
-Fac orice să vă apăr,surioară.
-Ți-am pregătit rochia în cameră,îmi spune Elena.
-Mulțumesc Eli!
Sosise seara.Sunt sigură că Ionuț mă căuta.Aveam peste 100 de apeluri de la el.
-Cred că au venit!spune tata.
-Poftește-i înăuntru,dragă!îmi spune mama cu inima sfâșiată.
Mă duc să-i deschid.Era el și cu un băiat cam de vârsta mea.
-Intrați!
Sub zâmbetul său ironic se ascundea toată viclenia acestui om.Mi-era și scârbă să-l privesc dar trebuia să fiu logodnica lui.Nu aveam de ales.
-Ce doriți să beți?întreb ridicându-mă de pe scaun.
-Fă-ne cafea,scumpo!spune mama înduioșată.
Mergând în bucătărie,încep să plâng.Nu voiam să fiu logodnica lui,mai ales nu voiam să fiu soția lui.Cum puteam să scap de chinul acesta habar nu aveam.Pe hol se auzise niște pași dar eu am încercat să-mi șterg lacrimile.
-Vane!
-Ionuț?
-Ce cauți aici?
-Tu ce cauți aici?
-Am venit după tine.Hai să mergem,scumpo.
Îmi întinde mâna.Pentru un moment îl iau de mână dar mă opresc instantaneu.
-Ce faci,Vanessa?Hai să plecăm.
-Nu pot scăpa,Ionuț.Îmi pare rău,nu pot pleca.
-Scumpo!strigă mama.
-Imediat,mamă!
Dar când mă întorc,el plecase.Nu aveam de ales.Trebuia să o fac.După multe convorbiri între tata și el,ne logodisem.Nunta o aveam într-o lună.O lună în care pot muri,o lună în care pot fugi,o lună în care pot să mă sinucid.Acum totul era clar.Acum sunt a lui!
CITEȘTI
Negocieri Periculoase
RomanceCând inima devine monedă de schimb și viața ta va fi exact ca o bancnotă care se plimbă dintr-o mână-n alta negăsindu-şi locul.Vanessa trece prin multe lucruri nedorite,fiind forțată să fie soția unui mafiot cu inimă rea care o modelează cum vrea.Nu...