Elaine point of view
Ik word met een schrik wakker en zie dan dat de kamer pikdonker is. Ik kijk op mijn applewatch en zie dat hij 3:00 aangeeft. Geweldig El, goed bezig. Als ik het bed uit wil stappen, merk ik dat Koen me stevig vast heeft. Voorzichtig ga ik uit greep en loop naar beneden. Als ik de trap afloop probeer ik zo zachtjes mogelijk te zijn, want Matt slaapt namelijk beneden. Als ik in de woonkamer ben maak ik voor mezelf een ijskoffie. Ja het mag dan wel 3 uur in de nacht zijn, maar een ijskoffie gaat er bij mij altijd wel in. Daarnaast neem ik ook nog wat pijnstilling in, want de koppijn die ik nu heb is bijna onverdraaglijk. Ik plof daarna met mijn ijskoffie in mijn hand op de bank en zet de tv aan om een serie te gaan kijken. Na een paar afleveringen gekeken te hebben zet ik de tv uit en besluit ik om een stukje te gaan lopen. Ik loop bijna nooit en al helemaal niet zo vroeg in de ochtend, maar ik denk dat het me wel goed gaat doen. Even een frisse neus halen. Ik doe mijn jas aan en gelukkig zitten daar mijn oortjes nog in en doe ze in. Ik probeer daarna zo zacht mogelijk de voordeur achter me dicht te trekken. Ik klim over het hek, want ik heb geen zin om die open te doen. Ik besluit het bos in te lopen dat hier verderop ligt. Maar het blijft niet bij lopen, voordat ik het weet begin ik te joggen en later gooi ik er nog een schepje erbij bovenop en begin ik te rennen. Ik hoor door mijn muziek heen soms mijn mobiel afgaan, wat ik compleet negeer. Ik zit namelijk helemaal in mijn eigen wereldje.
Matthy point of view
'HEEFT IEMAND EL GEZIEN!' hoor ik iemand schreeuwen, waardoor ik meteen wakker word 'Koen jezus het is 8 uur in de ochtend en het is freaking zondag doe eens normaal. Ik wou uitslapen.' schreeuwt Robbie terug. Ik wil me weer omdraaien om verder te slapen, maar dan gaat met een ruk mijn kamerdeur open 'Koen hoorde je Rob nie, we willen pitten.' zucht ik terwijl ik verder onder de dekens kruip 'Goh jullie hebben niet samen geslapen, maar heb jij iets van El gehoord?' vraagt hij 'Nope, ze zal wel in de woonkamer zijn ofzo en jij bent haar vriendin, ofja ze is je verloofde.' zeg ik 'Matt ze is daar niet, ze is nergens in dit hele huis en een reminder je bent haar broer.' zegt hij 'Koen laat me pitten, ze komt vanzelf wel weer terug, misschien is ze een blokje om of is ze eten aan het halen.' zeg ik en draai me om om weer verder te kunnen slapen 'Jij bent echt ongelofelijk Matt.' zegt Koen nog en loopt dan mijn kamer uit
Ik wil me helemaal geen zorgen maken om mijn zusje, maar doe het toch dus ik besluit haar toch maar te bellen, wat nou als er wel iets mis is... Maar elke keer als ik bel gaat hij over op voicemail. Het heeft geen zin om er eentje achter te laten, want El doet daar helemaal niks mee. Ik stap mijn bed uit en trek snel een joggingsbroek aan met een trui en loop naar de woonkamer, waar alleen Koen zit met zijn handen in zijn haren.
'Sorry.' zeg ik 'Dringt het nu tot je door?' vraagt hij 'Uh ja, maar ze neemt niet op als ik bel, ik denk dat ik haar moet gaan zoeken.' zucht ik 'Waar wil je gaan zoeken. Het enige wat wij hier in de buurt hebben is het bos en die is gigantisch en wij verdwalen daar zelf soms nog.' zucht Koen 'Koen wat nou als ze daar is?' vraag ik 'Oh my Matt laten we gaan en wel nu.' zegt Koen en springt van de bank af en rent naar buiten. 'Maatje wil je niet eerst schoenen aan gaan doen?' vraag ik 'Oh uhh ja shit.' zegt hij en rent snel nog naar binnen om schoenen aan te doen en dan gaan we samen onderweg naar het bos. We wouden eigenlijk met de auto, want dan zijn we sneller, maar helaas heeft dat niet zoveel zin want die auto kan niet ver komen in het bos..
Koen point of view
We lijken al wel uren door het bos te lopen, maar nog steeds geen spoor van Elaine. Ondertussen is het ook begonnen met regenen.
'Dit kunnen we er ook nog wel bij hebben hoor.' zucht Matthy 'Matt, El is ziek en deze regen gaat haar zeker niet goed doen, ze raakt onderkoelt zo.' zucht ik 'EL!' schreeuwt Matthy 'OH MY GOD!' schreeuw ik 'Wtf maatje wat heb jij?' vraagt Matthy
Ik kijk naar de grond en zie daar een te bekend voorkomende ring liggen, het is namelijk de ring die ik aan El heb gegeven. Ik pak hem op en maak hem schoon. 'Koen leg dat terug dat is zo vies.' zegt Matthy 'Matt kijk eens goed wat het is.' stress ik 'Oh noo het is de verlovingsring van El, maar wat doet die hier?' vraagt hij als hij goed kijkt naar wat ik in mijn handen heb 'Wat nou als ze door iemand meegenomen is en dit heeft achter gelaten voor ons.' zucht Matthy 'Matt dat kan niet, nee verdomme.' zeg ik en schop daarna tegen een boom aan. Ondertussen horen we de mobiel van Matt over gaan, hij kijkt op het schermpje en zucht. 'Wie is het?' vraag ik 'Robbie.' zucht hij 'Neem gewoon op.' zeg ik
*
'Ey waar ben je?' vraagt hij 'We zijn in het bos..' zucht ik 'Oh huh zijn jullie samen, is El bij jullie?' vraagt Raoul 'Nope ze is niet bij ons, maar ik heb wel haar verlovingsring.' zucht ik 'WAT!' schreeuwt Robbie 'We weten niet waar ze is, maar ik denk dat iemand haar meegenomen heeft en de ring heeft achtergelaten voor ons.' zucht ik 'Hebben jullie de politie al gebeld?' vraagt Raoul 'Nee, maar we zijn nu onderweg daar naartoe.' zucht ik 'We meeten jullie daar.' zegt Robbie en hangt dan op.
*
JE LEEST
We will be alright... ~MATTHY HET LAM
Fanfiction'We will be alright..' zucht Matthy tegen mij. Ik geloof het allemaal niet meer wat mijn broer ook tegen mij zegt. Maar hij gelooft zelf ook niet wat hij zojuist heeft gezegd tegen mij. We leven in een toxische thuissituatie en bij mij op school is...