13

2.7K 259 22
                                    

        "You came." Tertoleh ke kiri kepala Zayn apabila Hazi yang melilau ke luar tingkap kereta itu bersuara. Tidak memandang Zayn.

"I thought you miss me already?" Respon Zayn selamba membuat wajah Hazi yang tenang itu terus berkerut, geli.

"Missing you for what?" Nak muntah Hazi jadinya.

Zayn angkat bahu. Tangan semakin erat memegang stereng kereta sebelum membuat belokan ke arah lain. Mata fokus pada jalan raya.

"Lusa aku dah nak balik ke Johor," Ujar Zayn tiba-tiba.

"What should I do with that unnecessary information?" Terangkat sebelah alis Hazi.

"Nonchalant should be your middle name, Captain Hazi." Terlepas tawa kecil dari bibir Zayn.

"I should lower my expectations when it comes to you," Seketika mata mereka bertembung berserta sengihan kecil sebelum Zayn meleraikan tatapan dan kembali fokus ke jalan.

"Aku heran betul dengan kau ni," Dengan tidak puas hati, Hazi membuka tali pinggang keselamatannya dan memusing tubuh tepat ke arah Zayn. Lengan kemeja disisih ke siku.

"Dari khabar angin, katanya kau ni beku mengalahkan gunung Everest. Ada yang kata kau ni songsang, tak suka perempuan. Layan peminat perempuan pun tak pernah."

"Tapi, Kapten Zayn Chester yang depan mata aku sekarang ni jauh beza dari semua buah mulut orang. Kau annoying, perangai macam budak, lepas itu suka layan orang macam budak kecil. Kaki control!" Sepasang mata tajam Hazi turun, melirik tubuh Zayn.

Tepat pada masanya, Zayn memakir keretanya ke lot parkir. Sebelah tangan mengapai beg kertas di kerusi belakang lalu menghulurnya kepada Hazi.

"Go get change," Seolah-olah tidak terkesan dengan kata-kata Hazi kepadanya tadi.

"Kau tak jawab soalan aku lagi," Hazi enggan menerima beg kertas tersebut.

"You'll received your answer later. Pergi tukar baju dulu." Arah Zayn merenung tepat ke dalam anak mata tajam Hazi.

"Aku perempuan ke berapa yang pakai baju ni?" Nada sarkastik Hazi membuat sebelah kening Zayn terjungkit ke atas, heran. Lambat-lambat Hazi merampas beg kertas itu lalu menjenguk ke dalam. Ada sepasang baju kurung modern berwarna hitam di dalam beserta selendang putih.

"No question, please?" Zayn menghela nafas berat. Suruh tukar baju pun susah.

Hazi mengguling bebola mata ke atas. Tanpa meninggalkan kata dia terus menghempas pintu kereta Zayn dari luar lalu meneruskan langkah ke dalam tandas.

Lima belas minit berlalu sebelum Hazi kembali ke kereta semula. Baju kurung hitam disarung dengan sempurna. Tidak ketat, tidak longgar. Mengikut bentuk tubuh langsing Hazi yang begitu menawan. Selendang putih dililit di leher, menutup sedikit rambut lebatnya.

Sedari, Zayn tidak lepas dari merenung Hazi yang bertutup dengan sempurna itu.

"I know you couldn't resist my beauty, but can we go now? Aku tak ada masa untuk layan angau kau." Hazi menyentakkan Zayn ke alam nyata. Wanita itu sedang membetulkan selendangnya sambil merenung kamera telefon. Memastikan selendang yang dikenakan olehnya itu di tampil kemas.

"I'm not sure if I begin to hate you or your freaking attitude," Terangkat hujung bibir Zayn. Sinisannya itu bagaikan angin lalu kepada Hazi. Wajah cantik itu tidak memancarkan sebarang ekspresi.

"You chose to be with me. So bare with it," Seketika senyuman palsu ditayang lebar.

"Correction. You, chose me." Mereka melawan lama tatapan mata sebelum Zayn meleraikannya.

𝐃𝐞𝐬𝐭𝐢𝐧𝐲 [SU]Where stories live. Discover now