Aralyn memerhatikan figura Emir menapak keluar daripada rumah banglo itu. Sejak dirinya dimarahi oleh Emir malam tadi, dia tidak bercakap dengan Emir. Hatinya terasa dengan kata-kata kasar Emir yang dilemparkan kepadanya. Keluhan lemah dilepaskan.
Punggung dilabuhkan di atas sofa bujang, lalu belakang tubuhnya disandarkan pada kepala sofa. Matanya merenung ke arah televisyen yang tidak menyiarkan apa-apa melainkan pantulan dirinya di skrin gelap itu.
"Apa salah saya pada awak, Emir? Macam mana saya nak buat awak jatuh cinta dengan saya? Apa kurangnya saya di mata awak, Emir? Kenapa layan saya dengan layanan yang dingin?" soal Aralym bertalu-talu pada diri sendiri.
✧༝┉˚*❋ ❋*˚┉༝✧
Ting!
Bunyi daripada telefon pintarnya menarik perhatian Emir daripada menatap komputer ribanya. Gajet tersebut dicapai, lalu mesej yang baru diterima, dibuka.
Unknown number
Hi
Saya Raysha
Bibirnya tersenyum, jarinya pantas menaip membalas mesej daripada gadis itu.
Unknown number
Hi
Saya Raysha
Ni lelaki semalam yang
bagi nombor dekat saya ke?Hi Raysha
Ya saya
Oh saya lupa nak tanya
Apa nama awak?
Untuk seketika, Emir terdiam. Baru dia tersedar yang dia tidak pernah memperkenalkan dirinya kepada Rasyha.
Unknown number
Apa nama awak?
Emir
Emir Zayn
Oh, sedap nama awak
Thanks
Nak lunch dengan saya
tak nanti?Boleh
Great! Pukul 12 nanti kita jumpa
Saya hantar location
Boleh?
Boleh
Alright, saya pergi dulu
See ya!😉
Emir tersenyum, geli hatinya melihat emoji yang dihantar oleh Raysha itu. Kemudian, senyumannya mati.
"Kenapa dengan aku ni?" Emir menggeleng, cuba mengusir perasaan aneh di hati.
"Get yourself together, Emir," telefon pintar diletakkan di tepi, lalu fokusnya kembali dihalakan kepada kerja.
YOU ARE READING
Regrettable Marriage
Romance╰┈➤ Book 2 Emir Zayn & Aralyn Danielle "I love you, but you're not mine anymore," ✧༝┉˚*❋ ❋*˚┉༝✧ "Aku pesan dekat kau awal-awal, aku kahwin dengan kau sebab mak aku, bukan sebab lain, jadi jangan terlalu berharap yang aku akan cintakan kau. Dan kalau...