CAWAN kecil itu diletakkan perlahan, baru saja kaki ingin melangkah namun terhalang dek mata menangkap sekujur tubuh yang elok sedang menuruni anak tangga.
Armel kerut dahi. "You nak keluar?" Tanyanya pada Tunku Danish.
Lelaki itu hanya angguk tanpa berkata apa.
"Nak pergi mana?" Soal Armel lagi.
"I nak jumpa Fina kejap." Jawab Tunku Danish sebaik berdiri dihadapan Armel.
Terus riak wajah wanita itu berubah kurang senang. Seminggu dia bersama Tunku Danish baru kali ini lelaki itu menyebut nama Fina. Sehingga membuat Armel lupa akan kewujudan buah hati suaminya itu.
"Dah malam ni, you nak keluar juga ka?"
Tunku Danish senyum, diusap lembut ubun-ubun Armel. "I keluar kejap je. You tidur dulu ye. Tak payah tunggu I balik." Katanya lalu mengucup lembut dahi wanita itu.
"You tak boleh jumpa dia esok je ke? Dah lewat malam ni." Cegah Armel lagi. Mendengar saja nama Fina hatinya sakit. Enggan dia melepaskan Tunku Danish.
"Mel, I keluar kejap je. Ini pun nak jumpa Fina. Dah lama kan I tak jumpa dia."
Armel tahan emosi, sekali lagi nama itu disebut. Membuat amarahnya semakin tak keruan. "Fina! Fina! Kenapa mesti dia. Sikit-sikit Fina."
Sedikit tersentak namun Tunku Danish tetap mengawal riak wajahnya. Lantas dia kembali mendekati Armel. "I promise sekejap je. I balik awal k." Lembut saja suaranya memujuk.
Namun sebaik saja lelaki itu mula melangkah jantung Armel terus berdegup laju. Sakit pada dadanya membuat dia secara tak langsung membongkok.
"Armel!" Samar-samar suara lelaki itu menjerit kuat namanya. Sebelum semuanya perlahan gelap. Armel jatuh pengsan.
• • •
Skrin Iphone 15 itu dipandang lama. Kosong. Tiada mesej, tiada panggilan. Sudah dua hari berlalu tapi tetap saja sama. Fina mengeluh berat, telefon pintar itu diletakkan pada atas meja kerjanya. Sebelum kepala dia sandarkan pada bangku.
Penantian ini, sungguh menyiksanya. Dimana Danish? Tunangnya itu sudah tak beri apa-apa kabar. Jangankan call, balas whatsappnya saja juga tidak.
Bila dia cuba datang ke pejabat lelaki itu tak ada. Hanika kata, Danish ambil cuti lama. Pembantu peribadi lelaki itu juga tak tahu bila majikannya itu kembali kerja.
"You dah tak sayang I ke? Mana you pergi. Takkan la balas whatsapp I pun tak boleh." Cebiknya sendiri. Teringat wajah lelaki yang dia rindu itu.
Kali terakhir dia mendengar suara Tunku Danish ketika lelaki itu membatal dinner mereka itupun sekejap. Dan Suara Tunku Danish penuh dalam cemas, dia tak sempat berkata apa panggilan terus dimatikan.
"I miss you," rindu, tapi dalam masa yang sama dia risau.
Sejak kebelakangan ini, Danish semakin jauh darinya. Bimbang lelaki itu menyembunyikan sesuatu.
• • •
Mata dibuka perlahan, silau. Kepala terasa berat membuat dia kembali memejamkan mata kembali. Lalu perlahan-lahan dibuka semula.
Alat bantuan pernafasan yang sedang digunakan juga dia lepas. Rimas. Armel mengeluh perlahan.
Memandang sekeliling, hospital? Sekali lihat saja, dia sudah tahu dia dimana.
Tapi, kenapa dia disini?
Baby? Cemas terus bila dia teringat itu.
Mata terus menangkap Tunku Danish yang sedang duduk tundukkan kepala ditepi katil.
YOU ARE READING
Unseen Love | OG (EDITING)
RomansaARMEL ZULEYKHA | TUNKU DANISH Gelaran Playboy tidak bererti dia senang untuk didampingi. Tunku Danish memandang darjat adalah segala-segalanya, jika hanya wanita biasa-biasa jangan bermimpi untuk mendampingi Si playboy kacak itu. Dia tidak memilih...