Kars
Gözlerini açar açmaz oğlunun odasına koştu. 10 senedir olduğu gibi Duha' ya sımsıkı sarıldı. Bedenine sarılan kollarla uyandı Duha. Annesinin saçlarının kokusu doldu burnuna. Annesi tıpkı bir çiçek bahçesi gibi kokuyordu.
" Günaydın uykucu"
Duha annesine daha da sokuldu. Miray oğlunu kendine daha çok sakladı. Duha'yla büyümüştü. 16 yaşındaydı hamile olduğunu öğrendiğinde. Aldırmak istemedi hiçbir zaman. İlk kez emzirdiğinde o kadar garip hissetmişti. Duha diş çıkardığında, ilk kez anne dediğinde, ilk adımını attığında ,ilk düştüğünde Miray o kadar çocuktu ki Miray okuldayken o çocuğuna bakıyordu.
" Hadi kalk kahvaltı hazırlayalım."
Hayır anlamında başını salladı Duha.
Kıkırdadı Miray.
" Kalksana anneciğim okula geç kalıcaksın"
" Ana mene o türküyü dersen galkarım"
Miray'ın tebessümü büyüdü.
" Pazarlık mı yapıyorsun benimle"
Duha da güldü annesine.
Hep o türküyü söylerdi Miray. Oğlu da annesinin sesini duymayı severdi.
"Turnam gidersen Mardin'e
Turnam yare selam söyle
Turnam gidersen Mardin'e
Turnam yare selam söyle
Karlı dağların ardında
Turnam yare selam söyle
Karlı dağların ardında
Turnam yare selam söyle.Turnam gidersen Aktaş'a
Karlı dağlar aşa aşa
Turnam gidersen Aktaş'a
Karlı dağlar aşa aşa
Hem kavime hem kardaşa
Turnam yare selam söyle
Hem kavime hem kardaşa
Turnam yare selam söyle
Hem kavime hem kardaşa
Turnam yare selam söyle"" Ana sesin pek hoş"
Miray'ın aklına Ömer geldi. İçi burkuldu ama oğluna belli etmedi.
" Hadi o zaman kalk da kahvaltı yapalım Duha Ağa ben açım"
Birlikte kalkıp her zamanki gibi kahvaltı hazırladılar. Eğlenerek kahvaltı ettiler.
Duha kimseyle konuşmazdı ama annesine dili uzundu.
Miray oğlunu okula bırakıp eve giderken duyduğu şeylerle dona kalmıştı.
Ağalar ve Korlar geniş ailelerdi. Doğunun her yerinde akrabaları vardı.Ömer'in uzaktan kuzenleri olan Yusuf ve Didar' ı gördü. Onlar tanımazdı Miray'ı ama Miray tanıdı direkt.
" Ömer de hızlı çıktı Didar evlenmiş geçenlerde. Düğün yapmamış bir hayırlı olsuna gidelim yarın." Yusuf'un söylediği Miray'ın içine kor düşürmüştü.
" Vay Ömer evlenmiş ha. Kimle evlenmiş lan 2 ay önce konuştum kimse yoktu hayatında"Didar şaşkın şaşkın Yusuf'a bakıyordu.
" Yav varya şu tüm Mardin'in dilinde Ömer'e sevdalı bir kız. Neydi lo ismi...
Hatta 10 sene önce Harun iti ikizini öldürmüştü. Lo Mirza'nın kız kardeşi işte"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
DİLHUN
Novela JuvenilO gün Mardin'den iki feryad duyulmuştu Mira Mira'm Ama tek cenaze çıktı Mir Ağa'nın kızı Mira Ağa