Bölüm 11: Çin seddi

44 13 4
                                    

- Komutanım, dev bir kurt kampa doğru yaklaşıyor. Karşıdaki tepede durdu. Emirlerinizi bekliyoruz.

- Sürüsü nerde?

- Sürüsü yok, sadece bir tane fazla büyümüş var.

- Eğer sadece bir kurt görüyorsan çoktan etrafımızı sarmışlar demektir. Kurtlar sürü halinde hareket edip taktik kurarlar.

Yüzbaşı, henüz o sabah kestiği sakallarını
sıvazlayarak ne yapacağını düşünürken dört bir yandan ulumalar duyulmaya başladı. Biri kesilince diğeri hemen peşine devam ediyordu. Artık etraflarının sarıldığından emindiler.

-Bir kurt sürüsü neden duvarlarla çevrili bir tesise saldırmaya çalışsın ki?

-Sıradan bir sürü olsa saldırmazdı. Ama siz gövde gösterisi yapan dev bozkurdun sıradan olmadığını anlamadınız galiba...

-Bu neyi değiştirir ki? Kuşatma yapacak hali yok ya!

-Çocukken bize okutulan Çin Seddinin kuruluş efsanesini hatırlıyor musunuz?

O sırada günlük raporları sunmak için içeri giren bir er esas duruşa geçerek asker selamını verdikten sonra belgelerin masanın üzerine bıraktı. Ardından komutunanın 'sen çıkabilirsin' emri ile odadan ayrıldı.

Odadan çıkarılan Li, kendisi odaya girer girmez kapatılan konunun hayati olduğunu anladı ancak merakına yenik düşüp bembeyaz koridorun sonunda büyük siyah
kapının hemen önünde konuşulanları dinlemeye koyuldu. O kata kendisinden başka birinin gelmesi yasak olduğundan(yaver olduğu için) yakalanma ihtimali düşüktü. Ancak yüksek rütbeli bir komutan üsse gelirse o kata girebilirdi.

Bu oda diğer makam odaları gibi tahta kapıya değil, siyah çelik kapıya sahipti ve duvarlar da ısı ve ses yalıtımlıydı. Bu sebeple içeride konuşulanları duymak zor olsa da koridorda başka bir ses olmadığından imkansız değildi.

- Çin Seddi; Chu, Qi, Yan, Wei, Han, Zhao ve Qin krallıklarının birbirlerinden korunmak için önlem olarak sur yapımıyla başlandı. Buna ek olarak kuzey sınırında olanlar kendilerini kuzeyden gelen göçebe atlı istilacılarına karşı korumak için kuzeye sur örmeye başladılar. Qin hanedanlığı altında tüm bu krallıklar birleştiğinde kuzey sınırındaki surlara devam edilerek zamanla tamamlandı.

- Efendim bu çocukken öğretilen Çin seddi tarihi zaten. Önümüzdeki dev kurtla ilgisini anlamadım.

Yüzbaşı Chen masanın üzerinde dumanı tüten çayından bir yudum alıp hafif tebessüm ederek 'sen de çay ister misin?' anlamında çaydanlığı onun bardağına yaklaştırıp 'hayır,teşekkürler' cevabını alınca anlatmaya devam etti:

- Çünkü o hikayede çıkarılan kısımlar var. Daha doğrusu zamanla değişmiş birçok farklı anlatım mevcut.

Efsaneye göre Çin Seddi Gobi'den Çin Denizi'ne genişlerken işçiler sayısız kez kurt saldırısına uğramış ve iş bırakmak zorunda kalmışlar. O kadar çok işçi yaralanmış ve hayatını kaybetmiş ki surun yapımına kimse gitmek istememeye başlamış. Böylece seddin ruhları rahatsız ettiği ve yapılmaması gerektiği rivayetleri türemiş. Krallar da uğursuz ilan edilen bölgelerdense kendilerine daha yakın ve sorunsuz olduğuna inandıkları bölgeye sur yapımına devam etmişler. Bu yüzden düz bir çizgi olarak değil de -coğrafi şekillere de bağlı olarak- girintili çıkıntılı olarak inşa edildi.

Kapıdan hikayeyi dinleyen Li, dışarıdan gelen ulumalar şiddetlendikçe kulağını kapıya daha da yaslandığından bir parça ağrı hissetmeye başlamış ancak merakı hislerinin önüne geçtiğinden göz ardı edip devam etmiş. Bir yandan dinlemeye çabalıyor bir yandan da gelen var mı diye etrafa bakınıyormuş.

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: May 17 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

GökbörüHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin