Pov Nils
'Käller je komt om vier uur je wiskunde maar inhalen' roept de docent. 'Ja doei dan heb ik al andere plannen'. De docent kijkt me boos aan. Ik zet m'n tas op m'n rug en loop het lokaal uit. Nu wachten tot Daan, Rein en Owen wegzijn dan kan ik Lisa meenemen naar huis. Als ik de gang oploop komt Rein meteen mijn kant op. 'Heee Nilsje, heb je d'r adres nou al?' Vraagt hij. Ik ga liegen, anders is de vriendschap tussen Lisa en mij meteen over. Wow vriendschap? 'Nee nog niet, maar misschien vandaag'. Rein zucht en kijkt me geïrriteerd aan. 'Ik moet haar adres hebben, of d'r nummer ook goed' sist hij. 'Komt goed' vertel ik met zekerheid. 'Thanks bro'. Hij loopt weg richting de uitgang van school.Als ik de aula inkom zie ik Lisa staan, naja d'r rug. Ze belt zo te horen. Voorzichtig kom ik dichterbij. 'Ja hij is echt zo knap' zegt ze lachend. 'Echt één van de enige jongens met wie ik praat'. Ik voel dat ik lichtrood kleur. Zou ze het over mij hebben? 'Hee Lis'. Lisa draait zicht geschrokken om. 'Bel je later terug Tess'. Ze drukt d'r telefoon uit. 'Sorry, Tessa is m'n beste vriendin'. Ik glimlach. 'Okee, kom je?' Ze knikt en loopt met me mee naar buiten.
We lopen richting de fietsen. Ineens zie ik Rein staan. Ik duw Lisa tegen de muur. 'Wacht hier oke?' Ze knikt langzaam van de schrik. Ik ren naar Rein en Daan toe. 'Heeee, gaan jullie omw home zo?' Rein knikt. 'Daan heeft een meisjeeeee!' Verteld hij plagerig waarbij hij Daan in z'n zij port. 'Oh cool, zie jullie later'. Ik duw ze naar hun fiets. Ze kijken me niet begrijpend aan maar pakken toch hun fiets. Ja snel toe maar.. Vandaag nog.. 'Later!' Rein en Daan fietsen lachend weg. Snel loop ik weer terug naar Lisa. 'Alles veilig!' Verzeker ik haar.
Pov Lisa
Samen met Nils fiets ik naar zijn huis. Het is best een stukje fietsen. Ongeveer twintig minuten. 'En hier links en dan het derde huis' verteld hij. 'Wow, wat een mega huis' zeg ik bewonderend. 'Jaa hé? Het is echt mooi'. Nils zet z'n fiets tegen het huis en maakt de deur open.Binnen krijg ik wat drinken en een gitaar in m'n handen gedrukt. 'Weet je hoe je 'm moet stemmen?' Ik schud m'n hoofd en neem een slok van m'n sinas. Nils legt me alles uit. 'Oh zo, jaa ik snap het' zeg ik na een tijdje. 'Echt?' 'Nee sorry'. Nils glimlacht en legt het nog een keer uit. Ik vind het echt heek gezellig.
Pov Owen
Zag ik nou net Lisa met Nils? Ik loop door naar huis en kijk door het raam. Das een voordeel van achter hem wonen. Ik kijk en zie Nils met z'n armen om Lisa heen. Oh hij helpt haar met gitaar spelen? Nils beweegt haar handen over de gitaar. Ze zijn dus aan het afspreken? Dit moet Rein weten!
JE LEEST
Bullied | R.V.D
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Lisa word al jaren gepest. Ze vind haar leven een hel. Ze verhuist en hoopt dat het pesten zal stoppen. Maar, in een nieuwe stad, met een nieuwe school, in een nieuwe buurt, gaat het pesten gewoon door. Rein ma...