021

251 6 0
                                    

Pov Lisa.
Ik loop de eerste les van de dag binnen. Kut school, kut leven. Nils kijkt me niet aan. Ik ga achterin de klas zitten op de plek waar Daan en Rein normaal zitten. Door het nieuwe rooster heb ik meer lessen met hun. Het kan me niks meer schelen. Rein kan me niks meer schelen. Nils boeit me geen flikker meer.
De les begint over drie minuten. Ik zie Rein binnen komen. Hij kijkt me verbaast aan en kijkt daarna naar Daan. Ik kijk hem boos aan. Rein loopt mijn kant op. 'Kan.. Mag ik hier zitten?' Vraagt hij. Ik kijk hem onverschillig aan. 'Tuurlijk, ik zit toch altijd alleen eh? klootzak'. Rein kijkt me neutraal, maar toch een beetje geschrokken aan. 'Uh ja.. Nee.. Uhm..' Hij neemt naast mij plaats. De les verloopt verder redelijk normaal. Vanbinnen ben ik echt super trots op mezelf. Ik had nooit gedacht dat ik zo tegen Rein zou durven doen! Ik hoor dat Daan en Nils in gesprek zijn. Nils klinkt niet echt blij. 'Uhm Lisa..' Hoor ik Rein zeggen. Ik kijk hem aan. 'Zou je misschien af willen spreken na school?' Vraagt hij. Het voelt alsof ik droom. Vroeg hij dat nou echt? Vroeg dé Rein me om af te spreken?! Ik probeer niet te flippen maar OMGGGG. Ineens bedenk ik me dat het misschien een grap is, kut Rein. 'Jahoor, of is het een grap?' Antwoord ik onverschillig. Rein krijg een glimlach op z'n gezicht. 'Nee ik meen het echt, oh yes!' Roept ie blij. De lerares kijkt verbaast onze kant op. Ik trek m'n wenkbrauwen op en ben net zo verbaast als de docente. Rein bloost heel erg en richt zich weer op z'n huiswerk. Wat mankeert die gast? Is dit een leuk toneelspelletje ofzo?

Pov Daan
'En toen wees ze me af' fluistert Nils. 'En daar ben ik gewoon kapot van, en ik hoef d'r nooit meer te spreken' eindigt Nils z'n verhaal. 'Ah gast, het spijt me'. Ik kijk vanuit m'n ooghoeken naar Lisa en Rein. Echt raar dat Rein ineens naast haar gaat zitten inplaats van naast mij. Ik zie Rein tegen Lisa praten maar kan niet verstaan wat hij zegt. Dit is echt kut. Nils vind Lisa leuk, Rein vind Lisa leuk.. Damn.. Lastig..
Aan het eind van de les - als de bel gaat - loop ik gelijk naar Rein. Lisa loop meteen het lokaal uit. 'Daan gast, dit is zó geweldig! Ik ga vanmiddag met Lisa afspreken!' Zegt hij blij. Ik zet m'n tanden op elkaar [😬] en zie nog net Nils met tranen in z'n ogen het lokaal uitlopen.

------------
En ook vandaag nog even een hoofdstuk online
Kuss 🌸

Bullied | R.V.DWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu