Pov Lisa
Ik open m'n ogen en sla de wekker uit. 'Godver' hoor ik Nils fluisteren. 'Jaaaa ik ga Daan zo zien!' Ik voel dat Tessa het bed uit klimt. 'Lisa help eens, de roze of rode bh?' Ik kijk naar Nils die glimlacht en zich omdraait. 'Nils je moet eruit nu'. Nils kreunt wat en trekt de deken over z'n hoofd. 'Lisa help nou!' Ik ga overeind zitten en maak m'n haar los. 'Geef me die borstel even aan'. Tessa grist de borstel van het bureau en gooit 'm zonder te kijken naar achter. 'Thanks'. Ik borstel m'n haren en maak er een vlecht in. 'Nilsjeee word eens wakkeeeeeer' fluistert Tessa. Ik glimlach en pak wat kleren bij elkaar. 'Ik ga me eerst omkleden'.Als ik weer terug m'n slaapkamer inkom zit Tessa d'r make up te doen. 'Hoelang hebben we nog???' Vraagt ze gestrest. 'Tes doe rustig, nog een halfuur'. Ik kijk naar Nils. 'Nils we moeten zo weg'. Nils slaat de deken van zich af. 'Ik haat school' zucht hij. 'Same'. 'Jammer dat we in andere klassen zitten, anders..-' 'OMG NILS JE BENT NU ZO CUTE!' Gilt Tessa erdoorheen. 'Tes' zucht ik. 'Nou ik ga me maar eens omkleden'. Nils staat op en pakt z'n kleren. 'Hoe kom je eigelijk aan dat voetbalbroekje?' Vraag ik. Nils glimlacht. 'Had Tessa me gegeven toen jij al sliep'. Tessa glimlacht en rent langs Nils de kamer uit. 'Opschieten ik wil niet te laat komen!' Gilt ze van beneden.
Samen met Tessa en Nils loop ik het schoolplein op. 'Beter zorgen we dat Rein ons niet ziet' zegt Nils glimlachend. 'Inderdaad, dus Tes niet Daan..-' 'DAAAAAAAAAAN!' Gilt Tessa. Ik zucht en kijk d'r boos aan. 'Kom wij gaan'. Nils pakt m'n arm en trekt me mee. Ik zie dat Tessa Daan knuffelt en daarna zoent. 'Ik heb zo geen zin in Rein nu'. Ik knik. Ineens voel ik dat m'n andere arm word vastgepakt. Ik draai me om en kijk recht in de ogen van Rein.
Pov Rein
Oke nu moet ik het haar vragen. Nee dan hoort Nils het. Uhm.. Ik moet met haar afspreken. 'Laat haar los'. Nils kijkt me boos aan. 'Uhm ik wou eigelijk iets vragen'. Ik laat d'r arm los. Lisa kijkt me bang aan. 'Kan ik je na school spreken?' Nils kijkt me niet begrijpend aan. 'Ja doei, zij wil je helemaal niet zien. Rot toch op'. Nils trekt d'r mee. Waarom zei Lisa nou niks? Nils claimt haar zowat. Of zouden ze iets hebben? Ik zie Daan en Tessa lopen. Snel ren ik naar ze toe. 'Heeee Daan, Tes'. 'Hee'. 'Hebben Nils en Lisa wat?' Vraag ik zo onverschillig mogelijk. 'Uhm nee, niet dat ik weet' zegt Daan. 'Lisa vind hem niet leuk, naja dat beweert ze' verteld Tessa. 'Echt?' 'Ja hoezo?' 'Gewoon, Nils verteld me zoiets niet'. Tessa kijkt me achterdochtig aan maar knikt dan. 'Nou ga je me helpen Tessa de les in de krijgen?' Daan slaat een arm om haar heen. 'Is goed, maar hij engels heb ik je nodig he?''Nou vertel'. Daan kijkt me aan. 'Nou uhm, ik had zeg maar een plan bedacht'. Daan kijkt me nieuwsgierig aan. 'Ik moet van Mark zorgen dat Lisa zelfmoord pleegt, of naja dat denk ik. Dus ik bedacht dat als we haar gewoon naar Mark brengen, hij kan doen wat ie wil met haar. En..-' 'Maar straks vermoord hij haar!' Roept Daan. 'Zwierink, laatste waarschuwing' roept de docent waarvan ik de naam ben vergeten. 'Jaja het spijt me'. Als hij weer naar het bord kijkt richt Daan zich weer op mij. 'Straks vermoord hij haar' fluistert hij. 'Ja, daarom gaan we een ander meisje brengen, den strerker, stoerder meisje'. Daan glimlacht en knik. 'Zou hij daar echt intrappen?' 'Ja denk het wel, volgens mij kent Lisa die hele Mark niet'. 'Oke, strak plan, maar wat moet ik doen dan?' Ineens gaat de bel. Ik pak m'n tas en prop m'n boeken erin. 'Jij moet ervoor zorgen dat Lisa met me wil praten, ik wil weten of zij Mark kent, en wat ze wil dat ik doe' vertel ik. 'Oh oke, ik kan wel even met Tessa gaan praten, hopelijk werkt dat'. 'Thanks bro'. We lopen het lokaal uit. Tessa komt meteen naar ons toe. 'Bij tekenen mag ik wel mee naar binnen!' Roept ze blij. Ik glimlach en loop vooruit naar het tekenlokaal. Dit plan gaat werken!
-----------
Tadadada 🎉🎉🎉🎉 nieuw hoofdstuk
JE LEEST
Bullied | R.V.D
FanfictionEen mainstreet fanfictie. [ VOLTOOID ] Lisa word al jaren gepest. Ze vind haar leven een hel. Ze verhuist en hoopt dat het pesten zal stoppen. Maar, in een nieuwe stad, met een nieuwe school, in een nieuwe buurt, gaat het pesten gewoon door. Rein ma...