012

307 10 0
                                    

Pov Tessa
'Nee Daan ik moet echt gaan, er is iets met Lisa'. Ik sta op en loop naar de hal. 'Ja duh, Rein pest d'r altijd'. Ik draai me geschrokken om naar Daan. 'Rein is de pester?!' Daan knikt langzaam. 'Omg nee!' Ik ruk de deur open. Rein komt net aanlopen. 'Wat heb je Lisa aangedaan!' Gil ik hard. Rein lijkt te schrikken en kijkt verbaast. 'Vieze klootzak! Je laat vanaf nu m'n beste vriendin met rust!' Ik geef hem een harde trap in z'n ballen. 'Holyfack..' Rein laat zich op de grond zakken. 'Tessa doe normaal!' Roept Daan geschrokken. 'Hoezo? Hij verdient dit!' Roep ik tegen. 'Niet waar Tess!' Ik kijk woedend naar Daan. 'Als je er zo over denkt MAAK IK HET UIT!' Ik loop langs Rein richting Lisa's huis. 'Tessa toe nou!' Hoor ik Daan nog roepen. Ha.. Wat denk ie nou. Niemand komt aan mijn beste vriendin.

Pov Lisa
Ik hoor ineens de bel gaan. Ik dep nog een laatste keer op de sneeën en droog m'n tranen. Ik loop naar de deur en trek hem open. 'Hee'. Tessa knuffelt me. 'Het is uit met Daan'. Ik kijk d'r verbaast aan. 'Hij nam het op voor Rein'. Meteen komen de tranen weer. 'Ik heb Rein getrapt' verteld Tessa met een glimlach. 'Tes waarom?' Vraag ik met een glimlach. 'Hij pest jou, nou dan krijgt ie problemen'. Tessa knuffelt me en drukt een kus op mijn wang. 'Beste vriendinnen voor vriendjes'.

We kijken naar een serie op tlc. Ik hoor ineens m'n telefoon. Tessa pakt 'm en geeft 'm aan mij.

*Nils: heee, kan je morgen na school afspreken? Ik ben bang dat Rein nu je adres weet en wil je graag thuisbrengen.*

Ik voel dat ik bloos. 'Oeeeeh appje van Nils?' Tessa pakt de telefoon af en leest het bericht. 'Dat is zo facking lief, je moet echt ja zeggen'. Tessa heeft gelijk. Ik ga ja zeggen.

*U: awh das echt lief. Ik was net bij die neef van Rein. Reden: Tessa heeft met Daan. Nou ja had. We gingen erheen maar ik wist niet dat Rein's neef daar woont. Daan deed de deur open en ik dacht meteen shit.. Rein zat binnen en deed verder niet maar toen ik wegliep liep die achter me aan. Hij weet dus wss m'n adres al maar volgde me niet tot huis. Later kwam Tessa en die vertelde dat ze het uit heeft gemaakt met Daan. Reden: doordat Rein me zo pest. Oke ik snap het als je dit niet allemaal snapt, morgen leg ik je alles nog even uit. Drie uur bij de kluisjes?*

Ik leg m'n mobiel weer weg. 'Zullen we naar boven gaan?' Vraagt Tessa. 'Is goed'. Ik pak een pak oreo en loop met Tessa naar boven.

Pov Rein
'Dankzij jou Rein! Ben ik m'n vriendin kwijt!' Daan kijkt me boos aan. 'Hoezo door mij? Jij nam het voor me op'. 'Ja dat doen vrienden he?!' Daan kijkt me boos aan. 'Ik wil dit ook allemaal niet oke?' Zeg ik bijna onverstaanbaar. 'Wat bedoel je?' Ik kijk Daan met bijna betraande ogen aan. 'Ik vind Lisa leuk' zeg ik zacht. Daan begint te lachen. 'Jaja tuurlijk doe even normaal man!' Roept hij lachend. Ik kijk hem boos aan. Daan stopt met lachen. 'Oh je meent het?' Ik knik langzaam. 'Waarom maak je d'r leven dan kapot? Ik snap jou echt niet'. Nu moet ik het wel vertellen.. 'Ik word bedreigt door een jonge, van hem moet ik het doen' vertel ik. 'En jij bent bang voor hem?' 'Nou het is niet echt fijn om een mes in je buik te voelen'. Ik trek m'n shirt een beetje omhoog. 'Gast ga naar de politie dan!' 'Nee kan niet Daan, en het is maar een kleine snee'. Daan kijkt me begripvol aan. 'Wie bedreigt je dan?' Vraagt hij. 'Mark.. Die van die school aan de andere kant van de stad, uit de vierde'. Daan knikt. 'Dus laatst toen je zei dat je je had verslapen?' 'Was ik bij Mark, ja'.

'Maar waarom vertel je het Lisa niet?' Vraagt Daan na een tijdje. 'Ze is doodsbang voor me, en ik durf het gewoon niet'. Ik kijk naar de grond. 'Vertel het anders aan Nils'. Geschrokken kijk ik Daan aan. 'Dit moet geheim blijven, en sowieso mag Nils het niet weten, Owen trouwens ook niet'. 'Ik vertel niks door, belooft'. 'Thanks'. Daan geeft me een knuffel. 'We lijken wel twee meiden man' zegt hij lachend. Ik glimlach. 'Zo kan je het ook zien ja'.

--------
Oeeeeeeh yes weer een nieuw part 🎉

I hope you like it

Bullied | R.V.DWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu